Toon posts:

Zin om mee te denken over een te kiezen 32" LCD TV?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.229 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit (voor iemand anders) te dubben over een te kiezen 32" LCD TV.
Ik weet er redelijk wat van af, maar misschien vinden jullie het leuk om met me mee te denken:)

Het moet dus een 32" zijn, HD Ready is voldoende, design is ook een punt voor degene die hem wilt kopen en dat alles voor max. 1000 euri.

Ik ben op deze drie uitgekomen. Dit doormiddel van specs en reviews, maar ook door eigen kijkervaringen (nog wel het meest doorslaggevende eigenlijk!).

JVC LT-32P80B (800,- laagste i-net prijs)
+ Over het algemeen goed beeld
+ Mooi design
+ 100 HZ (al ben ik daar zelf sceptisch over)
+ Draaivoet (geloof ik)

Sony KDL-32S3020 (800,- laagste i-net prijs)
+ Heel strak en gedetailleerd beeld (één van de betere 32" beelden op het moment imo)
+ Super contrast (dan heb ik het niet over de fabriekswaarde maar eigen beleving)
- Niemand is echt over het geluid te spreken (zelf nog niet getest)
- Geen draaivoet

Philips 32 PFL 7862D (980,- laagste i-net prijs)
+ Mooiste design van de drie imo
+ Specs v.d. duurdere (ambilight) Philips series, alleen zelf geen kijkervaring mee!
+ Draaivoet
- Een stuk duurder dan de andere twee

Wat vinden jullie?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:46
Wat vindt die iemand anders van die 3 tv's? Het lijkt me dat diegene er het meest naar gaat kijken. Ik zou diegene er juist meer in betrekken, ook al heeft die er minder verstand van. Veelal zijn het toch de persoonlijke bevindingen welke doorslaggevend zijn.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
100 Hz merk je zeker weten wel. Zet maar eens in de winkel twee schermen, een zonder en een met, naast elkaar. Je zult zien dat een 100 Hz-scherm veel rustiger en vloeiender beeld geeft :). Ik heb zelf overigens een Sony KDL-32D3000 maar die valt met 1048 euro volgens de Pricewatch net buiten je budget.

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:07

rossinl

Audio/Videophile

Ik zou zeker ook even kijken naar de Sony 32D3000, de beste HD ready tv op dit moment volgens www.hdtvtest.co.uk Zit nu nét boven de 1000 eurie. Maar anders is de S ook prima! Sowieso zou ik een Sony nemen, die bouwen gewoon de beste LCD tv's, al zit er wel een prijskaartje aan.

Als je de andere kant uitschiet, dus de goedkopere tv, dan zou ik eens kijken naar Samsung, bijv. de 32R81. Weliswaar niet zo high end als de Sony, het prijskaartje is niet verkeerd: net boven de 600 nu! Je moet wel houden van het Samsung beeld: erg overdreven felle kleuren, wat helemaal niet realistisch is.

Ik zou voor de Sony 32D3000 gaan: realistische kleuren , superbe zwartweergaven, goede audio, strak design en zeer goeie kijkhoek!

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Ik denk dat dat toch persoonlijk blijft. JVC vind ik maar rotspul, wat een vervelende menu's, en beeldkwaliteit die out-of-the-box gewoon bagger is. Moet je veel aan fine-tunen (maar dat is persoonlijk).

Sony vind ik niks van bijzonders, de laatste mooie TV's die ze maakten waren (Wega) CRT's. Sinds ze met Bravia zijn begonnen vind ik het maar mager kwa beeld, totaal geen contrast erin. Ook dit is bij te stellen natuurlijk. Sony kan wel leuk spul maken, maar dan kom je echt in de top series, en die zijn bijna niet te doen kwa budget.

Philips heeft gewoon voor mij de beste kleuren en de beste scherpte, ookal zul je hier ookw at moeten tweaken. Zoals allerlei beeldverbeteraars, waaronder de active control sensor. MPEG artefact reductie uit, ruisonderdrukking uit, en je hebt gewoon een mooi beeld.

Overigens vind ik Philips de enige tv met de juiste breedbeeld instellingen. JVC mist een aantal belangrijke verhoudingen, Sony moet je te veel handmatig instellen. Al met al zou ik echt voor een Philips gaan, maar nogmaals, dat is persoonlijk. Mijn top 3:

Philips, Sony en dan pas JVC. JVC is eigenlijk gewoon een no-go met die rot menu's (ga maar eens zenders zoeken). Kijk ook eens naar Samsung. Mooi beeld, bijna Philps m.b.t. de kwaliteit, maar net wat goedkoper. Blijf overigens van Sharp af, als je duidelijke menu's zoekt. Want die zijn nog erger dan JVC.

Beter stap je een zaak binnen en informeer je eens naar de mogelijkheden, vergelijk vooral beelden met elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Nik op 02-12-2007 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
proller schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:49:
Ik denk dat dat toch persoonlijk blijft. JVC vind ik maar rotspul, wat een vervelende menu's, en beeldkwaliteit die out-of-the-box gewoon bagger is. Moet je veel aan fine-tunen (maar dat is persoonlijk).

Sony vind ik niks van bijzonders, de laatste mooie TV's die ze maakten waren (Wega) CRT's. Sinds ze met Bravia zijn begonnen vind ik het maar mager kwa beeld, totaal geen contrast erin. Ook dit is bij te stellen natuurlijk. Sony kan wel leuk spul maken, maar dan kom je echt in de top series, en die zijn bijna niet te doen kwa budget.

Philips heeft gewoon voor mij de beste kleuren en de beste scherpte, ookal zul je hier ookw at moeten tweaken. Zoals allerlei beeldverbeteraars, waaronder de active control sensor. MPEG artefact reductie uit, ruisonderdrukking uit, en je hebt gewoon een mooi beeld.

Overigens vind ik Philips de enige tv met de juiste breedbeeld instellingen. JVC mist een aantal belangrijke verhoudingen, Sony moet je te veel handmatig instellen. Al met al zou ik echt voor een Philips gaan, maar nogmaals, dat is persoonlijk. Mijn top 3:

Philips, Sony en dan pas JVC. JVC is eigenlijk gewoon een no-go met die rot menu's (ga maar eens zenders zoeken). Kijk ook eens naar Samsung. Mooi beeld, bijna Philps m.b.t. de kwaliteit, maar net wat goedkoper. Blijf overigens van Sharp af, als je duidelijke menu's zoekt. Want die zijn nog erger dan JVC.

Beter stap je een zaak binnen en informeer je eens naar de mogelijkheden, vergelijk vooral beelden met elkaar.
Ik ben zelf ook geen JVC guy, dus ik kan me redelijk vinden in je verhaal.
Over de 100HZ ben ik wat ik al zei sceptisch. Ik heb het altijd gezien als een verkoopverhaaltje, al moet ik wel zeggen dat ik weldegelijk eens het verschil heb kunnen ontdekken tussen een model met en zonder. "met" was vloeiender, maar dat verschilt ook weer per model.

Samsung vind ik persoonlijk niet zo. Vind het beeld over het algemeen wat minder dan bepaalde types van Sony en Philips. Bij de types (de "kleinere" modellen, onder de 100cm) die ik tot nu toe heb kunnen horen is het geluid erg matig.

Philips ben ik wel over te spreken ook. Dat beeldaanpassing verhaal vind ik ook heel belangrijk!
Wat ik wel vreemd vind is dat ik de vorige 9000 serie één van de beste LCD's tot nu toe vond, terwijl het nieuwere type zeer tegenvalt (contrast, scherpte). Na veel afregerelen in de instellingen werd het niet veel beter. Sorry dat ik even niet de juiste typenummers bij de hand heb (PF voor oud en PFL voor nieuw iig).

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik denk dat ik de oudere Philips 32PF9541 ook in mijn optielijst zet.
Toen die uitkwam viel mijn mond open van het beeld in vergelijking tot alle andere LCD's in de winkel. Is tegenwoordig te koop voor onder de duizend euro. Heb nu alleen niet zo snel de mogelijkheid om hem in een winkel te vergelijken met mijn andere opties, want ik weet niet of hij nog ergens staat (i.t.t. het nieuwste model).

• TheWickedD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04-2024
Betreffende de 100Hz, sla er de c't van december eens op na. Ik vond het allemaal ook maar flauwekul, maar dat lijkt mij nu vooral onwetendheid te zijn geweest. Ik weet hoeveel jij van de 100Hz techniek afweet, maar het lijkt mij erg goed (mits je een tv met een goed algoritme vindt).

Verwijderd

Topicstarter
TheWickedD schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:39:
Betreffende de 100Hz, sla er de c't van december eens op na. Ik vond het allemaal ook maar flauwekul, maar dat lijkt mij nu vooral onwetendheid te zijn geweest. Ik weet hoeveel jij van de 100Hz techniek afweet, maar het lijkt mij erg goed (mits je een tv met een goed algoritme vindt).
Technische kennis is algemeen bij mij, maar redelijk wat kijkervaring heb ik wel (heb ik zo mijn reden voor). Wat dat betreft moet ik concluderen dat het veel meer afhankelijk is van het type toestel binnen een bepaald merk, dan of hij 100HZ is of niet, of het hebben van elke andere specificatie trouwens. Ook dingen als contrastwaarden bijvoorbeeld zijn erg subjectief in mijn ervaring. Je moet de schermen echt bij elkaar zien, zelfde signaal, zelfde bron.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ook al gekeken naar de panasonic 32lx70? komt bij verschillende tests goed uit de bus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:38:
Oke ik denk dat ik de oudere Philips 32PF9541 ook in mijn optielijst zet.
Toen die uitkwam viel mijn mond open van het beeld in vergelijking tot alle andere LCD's in de winkel. Is tegenwoordig te koop voor onder de duizend euro. Heb nu alleen niet zo snel de mogelijkheid om hem in een winkel te vergelijken met mijn andere opties, want ik weet niet of hij nog ergens staat (i.t.t. het nieuwste model).
Tja eigenlijk blaast de Philips 32 PFL 7862D de 32 PF 9541,qua specs wel uit.
Bij die oudere 9541 moet je dus in principe puur hetzelfde bedrag neertellen voor de ambilight.
Tja ambilight hoeft niet dus... Maarja heb dus geen kijkervaring met de 7862D, dus dat moet er maar eens van komen dan.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
De 32 inch is imho de beste prijs/kwaliteit op het moment. We hebben er thuis laatst ook 1 aangeschaft. De Samsung LE32S81B geloof ik
pricewatch: Samsung LE32S81B

Zeer goedkoop model maar voor ons nog zeer acceptabel. Ik kan je wel echt aanraden om ook de lcd van tevoren even bekijken. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over de beeldkwaliteit bij dit soort dingen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Y0ur1 schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:54:
ook al gekeken naar de panasonic 32lx70? komt bij verschillende tests goed uit de bus.
Yup, over het algemeen een mooie TV hoor.
Maar er zijn (uit ervaring) schermen in dezelfde prijsklasse die nog mooier beeld hebben.
Ook het design vind ik niet zo.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Denk ook nog even aan Toshiba. Die hebben ook zeker een paar mooie modelletjes.

PSN: Shiver23

Verwijderd

Topicstarter
warcow schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:59:
De 32 inch is imho de beste prijs/kwaliteit op het moment. We hebben er thuis laatst ook 1 aangeschaft. De Samsung LE32S81B geloof ik
pricewatch: Samsung LE32S81B

Zeer goedkoop model maar voor ons nog zeer acceptabel. Ik kan je wel echt aanraden om ook de lcd van tevoren even bekijken. Iedereen heeft zo zijn eigen mening over de beeldkwaliteit bij dit soort dingen. :)
Prijskwaliteits verhouding is zeker goed bij dit model.
Maar kwa beeld moet hij het toch redelijk fors afleggen tegen de schermen waar we het nu hier over hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Shiver23 schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:01:
Denk ook nog even aan Toshiba. Die hebben ook zeker een paar mooie modelletjes.
Daar kan ik met recht over spreken totaal geen kijkervaring mee te hebben, dus wie weet:)

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Vandaar dat ik ook zei dat je het beste ze in de winkel kan bekijken. (dit heb je neem ik aan ook gedaan. :) )
Voor ons/mijzelf is de genoemde samsung zeker goed genoeg, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die toch liever iets meer betalen voor wat beter beeld.

Hoe "uit" zich deze kwaliteit eigenlijk? Ghosting is zowiezo geen issue, maar ik heb wel het vermoeden dat er eigenlijk weinig echt contrast is. (de kleuren zijn standaard nogal overdreven om zo dit wat te verbergen krijg ik het idee.)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Eens even denken..

1. dit is een "wat moet ik kopen" topic.
2. staat in het verkeerde subforum, of je moet een TV uit willen kiezen op de geluidskwaliteit.

ik hoor iets aankomen...

...

kkrrrr...

...

KLUNK!

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.