2x 5.1 sound, 1 speakset, 1 headphone set

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-02 21:57

cariba

while(alive) {breathe();}

Topicstarter
Hoe kan ik 5.1 geluid van 2 PC's 'mixen' en naar 1 speaker en/of headphone set sturen?

Voor mij is het 'optimaal' als ik het 5.1 geluid van twee pc's kan mixen en dat naar speakerset te sturen.
Vervolgens moet ik ook nog een 'knop'/mogelijkheid hebben om dit ipv naar mijn speakerset naar mijn headset te sturen.

Ik heb aan diverse oplossingen gedacht maar ik kom er niet echt uit. Bijvoorbeeld:

1) 2x een X-Fi Xtreme Audio card met zo'n I/O Device ( http://www.soundblaster.c...bcategory=16&product=1780 ) aan elkaar te koppelen... Maar op verschillende fora (incl. deze) lees ik dat dit dan vaak naar 2.0 wordt gedownscaled....
2) Een 5.1 mengpaneel, maar ik weet niet of deze bestaan...

Werkt dit of heeft er iemand een betere suggestie?

[ Voor 16% gewijzigd door cariba op 05-12-2007 16:32 . Reden: No response :-( ]

life would be much easier if we had the source code.

• cariba

cariba

Topicstarter
Schopje (mag dat?)

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:32

tim427

Turbulence!

Mag ik vragen wat jij met "mixen"bedoelt? Dus gewoon echt, DJ-en of beide net zo hard door elkaar?

(Er zijn als het goed is wel surround mengpanelen, maar das niet echt voor dj's, (heeft dus ook geen cross-fader))

• cariba

cariba

Topicstarter
Ja, even hard. Als ik daar een variatie in wil dan stel ik het volume wel in op de PC's afzonderlijk.
Maar het is niet voor DJ doeleinden. Gewoon 'plain & simple' 2x een 5.1 signaal over 1x een speakerset ;-)

• tim427

tim427

Turbulence!

cariba schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:55:
Ja, even hard. Als ik daar een variatie in wil dan stel ik het volume wel in op de PC's afzonderlijk.
Maar het is niet voor DJ doeleinden. Gewoon 'plain & simple' 2x een 5.1 signaal over 1x een speakerset ;-)
Ik weet niet hoe je het gaat aansuiten. Maar als je nou met die 3,5 mm jack stekkertjes werkt, kun je die van PC1 en PC2 niet samenvoegen d.m.v. een splitter.
Afbeeldingslocatie: http://images.x2tek.co.uk/product_images/main/phono_jack_twin.jpg.
En is jouw optie: of-of, of is het en-en :?

Dus je wil je de ene keer PC1 en de ander PC2 :? of beide tegelijk :9

Vertel eens iets over je aansluitingen op de pc's en versterker! (optisch, tulp, jack)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Hangt ook af van je geluidskaart denk ik. Als je geluidskaart stereo kan omzetten naar surround moet het niet zo'n probleem zijn.

Heb dit zelf ook. Heb mijn mac aangesloten op pc dmv. line-in op geluidskaart. Mijn pc heb ik aangesloten op mijn versterker. Op deze manier kan ik tegelijk 5.1 afspelen :)

Dit klinkt dan natuurlijk nergens naar, maar das ook niet zo raar. Maar op deze manier hoef ik niet
steeds te switchen op mijn versterker van bv. lijn A naar lijn B.

@tim427

Klopt. Films kijken vanaf mijn Mac doe ik niet dus maakt niet uit. Maar daar gaat het voor TS ook niet om. Hij vraagt zich af hoe dit moet. Nou zo, eventueel via digitale ingang.

[ Voor 37% gewijzigd door Crijnn op 05-12-2007 22:16 ]

• tim427

tim427

Turbulence!

Maar je mac geeft dan MAAR stereo... is jammer als je een surround filmpie wil kijken ;)

• cariba

cariba

Topicstarter
Crijnn schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:06:
Hangt ook af van je geluidskaart denk ik. Als je geluidskaart stereo kan omzetten naar surround moet het niet zo'n probleem zijn.

Heb dit zelf ook. Heb mijn mac aangesloten op pc dmv. line-in op geluidskaart. Mijn pc heb ik aangesloten op mijn versterker. Op deze manier kan ik tegelijk 5.1 afspelen :)

Dit klinkt dan natuurlijk nergens naar, maar das ook niet zo raar. Maar op deze manier hoef ik niet
steeds te switchen op mijn versterker van bv. lijn A naar lijn B.

@tim427

Klopt. Films kijken vanaf mijn Mac doe ik niet dus maakt niet uit. Maar daar gaat het voor TS ook niet om. Hij vraagt zich af hoe dit moet. Nou zo, eventueel via digitale ingang.
Versterker heeft optische input. Ik wil dus wel 2x 5.1 geluid, dat gaat met zo'n stekkertje nooit lukken....

• tim427

tim427

Turbulence!

Nee met optich niet nee :9

Maar je wilt wel gelijktijdig PC1 en PC2 horen :?

Dus een switch is niet goed :/

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Je kan toch PC1 optisch aansluiten op PC2. Waarna je PC2 optisch aansluit op je receiver?
Ik zie het probleem niet of ben ik nou dom? 8)7

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:25

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Het blijkt wel dat de TS een iets gedetailleerdere omschrijving van zijn probleem moet geven.

Wat wil je met de PC's, wanneer wil je wat gebruiken, tegelijkertijd of los van elkaar, wat voor een bronnen, wat een geluidskaarten, analoog/digitaal, budget, etc...

Life is not about specs, it is about joy!

• cariba

cariba

Topicstarter
Ik heb het inmiddels opgelost door twee Club3D Theatron 5.1 DD kaarten te kopen, en deze inderdaad optisch aan elkaar door te linken.

Het nadeel hiervan is dat er nog niet echt gemixed kan worden... Op de PC die aan mijn versterker hangt kan ik namelijk aangeven of dat ik de Optical Input (waar de andere PC aan hangt) door wil geven (passthrough).

Eigenlijk zoek ik gewoon een optisch 5.1 mengpaneeltje.. Maar heb dit nog nergens kunnen vinden.

• tim427

tim427

Turbulence!

cariba schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 13:50:
Ik heb het inmiddels opgelost door twee Club3D Theatron 5.1 DD kaarten te kopen, en deze inderdaad optisch aan elkaar door te linken.

Het nadeel hiervan is dat er nog niet echt gemixed kan worden... Op de PC die aan mijn versterker hangt kan ik namelijk aangeven of dat ik de Optical Input (waar de andere PC aan hangt) door wil geven (passthrough).

Eigenlijk zoek ik gewoon een optisch 5.1 mengpaneeltje.. Maar heb dit nog nergens kunnen vinden.
Dat wordt een leningJE: http://www.outpostfilm.co...lities_STUDIOA2007BDR.jpg
Pagina: 1