Toon posts:

Wat deze week het nieuws niet haalde: is haar zelf

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Leuk dat er een ' wat deze week het nieuws niet haalde ' was maar schijnbaar is ze nu zelf object geworden van haar zelf. Heb ik iets gemist?

(gaat lang goed)

28 Sept / Week 39
5 Okt / Week 40
12 Okt / Week 41
19 Okt / Week 42
26 Okt / Week 43
2 Nov / Week 44

(nu gaat het mis)

a. 1e week wordt gemist. Ingehaald een week later:

16 Nov / Week 45 + 46

Een week later...

b. 23 Nov wordt gemist (geen melding)

Een week later...

c. 30 Nov wordt gemist (geen melding)

..De nieuwe week staat alweer voor de deur.

Nu begint echter week 49. Maar ik kan helemaal niets vinden over Week 47 en 48. Dat terwijl juist de laatste keer het ook al misging door wat dan ook.

1. Wanneer kunnen we ' wat het nieuws niet haalde ' van week 47 en 48 verwachten?
2. Waarom kan er opeens niet meer netjes iedere week een verschijnen?
3. Waarom wordt er geheel geen melding van gemaakt? Staat beetje onprofessioneel zo: ik verwacht leuk iedere week de gemiste items. na een week hoor je niets dan komt er eindelijk na 2 weken een. Een week later wordt ie weer gemist (zonder bericht). Dan denk je misschien komt ie volgende week wel: en weer niets! Zonder enig bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Je hebt niets gemist behalve dan de bewuste editie van Wat Het Nieuws Niet Haalde Deze Week. Deze redactionele blogposting wordt op vrijdag geschreven als daar tijd voor is. We experimenteren nog met de frequentie en de manier waarop. Aangezien dit gewoon een redactionele aangelegenheid is, voel ik me niet geroepen om op voorhand aan te geven dat iets niet komt. We doen ons best deze elke week te produceren en stappen nu waarschijnlijk over op om de week waarbij we de highlights benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:51:
Je hebt niets gemist behalve dan de bewuste editie van Wat Het Nieuws Niet Haalde Deze Week. Deze redactionele blogposting wordt op vrijdag geschreven als daar tijd voor is. We experimenteren nog met de frequentie en de manier waarop. Aangezien dit gewoon een redactionele aangelegenheid is, voel ik me niet geroepen om op voorhand aan te geven dat iets niet komt. We doen ons best deze elke week te produceren en stappen nu waarschijnlijk over op om de week waarbij we de highlights benoemen.
Ook deze week is die niet verschenen?

Jammer dat de redactie het niet als een geheel waardig serieus onderdeel van de FP beschouwt, want er is nu al 3 weken niets verschenen zonder mededelingen. Wat erg onprofessioneel overkomt naar de diehard groep lezers van dit item. Prima, maar maak er dan asjeblieft geen ' wat het nieuws niet haalde deze week ' van.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bezulba

Formerly known as Eendje

rofl

sorry hoor, maar "onprofessioneel' over een stukje redactionele blogposting.. laat me niet lachen

mischien was er gewoon geen leuk nieuws wat het nieuws niet haalde.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eendje schreef op zondag 09 december 2007 @ 10:56:
rofl

sorry hoor, maar "onprofessioneel' over een stukje redactionele blogposting.. laat me niet lachen

mischien was er gewoon geen leuk nieuws wat het nieuws niet haalde.
Wat een kinderachtige reactie. Wat voegt heel jouw posting nou toe? Het enige wat je doet is ' hahaha, ik kom even laten weten dat ik moet lachen'. Als je niets zinvols hebt om toe te voegen laat dit soort reacties dan achterwege svp. Ik stel hier gewoon een heel terechte vraag: Er wordt gesteld dat het iedere week uit zou komen (hence de naam van de blog maar ook in de eerste posting ' iedere week zullen we'). Dan opeens wordt het tweewekelijks (zonder mededeling wat, hoe of waarom). En nu is er drie weken al niets verschenen. Schaf het dan gewoon af, doe het maandelijks, of meldt in ieder geval iets en noem het dan niet ' wat deze week het nieuws niet haalde', heel terecht toch dat je verwacht dat je er naar uit kijkt iedere week? En als jij dat grappig vindt dan lach je er maar om, maar ik zie niet het nut in om dat hier helemaal te gaan lopen verkondigen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 10:17

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Kan de reactie van Cowboy_Bebop volgen en begrijpen. Ook het antwoord van Wilbert de Vries verbaast mij niet. Op deze manier wordt de betrokkenheid met FP alleen steeds minder zeker gezien de reactie van eendje die een redactionele blogposting ook niet serieus neemt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:29

Cyphax

Moderator LNX
Nou ik kan me wel voorstellen dat een stukje als "Wat deze week het nieuws niet haalde" als eerst het onderspit delft, als de redactie het druk heeft. :)

Wat mij betreft heeft de redactie geen enkele verplichting tov dit (wel leuke en luchtige) stukje tekst wekelijks. Leuk als het geschreven wordt, geen ramp als er geen tijd voor is. Met de verhoogde frequentie en kwaliteit van de reviews de laatste tijd is er aan de rechterkant vaak iets nieuws te vinden, daar gaat het mij maar om. :)
KroontjesPen schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:05:
Kan de reactie van Cowboy_Bebop volgen en begrijpen. Ook het antwoord van Wilbert de Vries verbaast mij niet. Op deze manier wordt de betrokkenheid met FP alleen steeds minder zeker gezien de reactie van eendje die een redactionele blogposting ook niet serieus neemt.
Ik heb een heel klein beetje het idee dat je de reactie van eendje verkeerd leest.
Wat bedoel je met de betrokkenheid met de FP die steeds minder wordt?

[ Voor 36% gewijzigd door Cyphax op 09-12-2007 12:26 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Nouja, het enige is de 'iedere week zullen we' opmerking natuurlijk. Het is jammer als je een toezegging doet of verwachtingen wekt waar je vervolgens door omstandigheden helaas niet aan voldoet :) . Misschien dat het wat handiger is om die verwachting niet te wekken, maar om nou te spreken van onprofessioneel gedrag..

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
JHS schreef op zondag 09 december 2007 @ 12:31:
Nouja, het enige is de 'iedere week zullen we' opmerking natuurlijk. Het is jammer als je een toezegging doet of verwachtingen wekt waar je vervolgens door omstandigheden helaas niet aan voldoet :) . Misschien dat het wat handiger is om die verwachting niet te wekken, maar om nou te spreken van onprofessioneel gedrag..
Dat is het wel, als je begint en het daarna maar een beetje er bij laat hangen. Wat is er nou op tegen om te zeggen: Sorry! We hadden het te druk, daarom deze week geen 'wat deze week het nieuws niet haalde'. Helder en duidelijker dan stilte. En dan 3 keer nu al gemist(!) iets te zeggen van sorry jongens we kunnen het niet met regelmaat produceren, dus het CONCEPT van ' wat deze week het nieuws niet haalde ' is mislukt: we hebben er gewoon niet genoeg tijd voor. Als het onregelmatig verschijnt klopt het toch niet meer het met concept in essentie: ' wat deze week het nieuws niet haalde '. Als je nu een andere insteek neemt (wanneer het ons uitkomt) is het dus een ander concept geworden. En dat is dan niet erg maar communiceer dat dan duidelijk! Dat is professioneel i.p.v. niets te laten horen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Ik ben het met je eens dat het wat duidelijker zou zijn om dat kort te melden in de eerste blogpost nadat je hebt gemerkt dat je het niet elke week haalt :) . Ik denk echter dat het niet handig is om gelijk met grote woorden als onprofessioneel te gaan strooien, daarmee zet je de discussie onnodig om scherp in mijn ogen.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar ik ben het met Cowboy_Bebop eens. Als Tweakers.net inderdaad het commerciële bedrijf is dat het wil zijn, moeten dit soort zaken ook prima op orde zijn. Van zo'n website moet je toch meer kunnen verwachten dan van een website die geen winst draait en wordt gerund door alleen maar vrijwilligers. Onproffessioneel vind ik dan ook een perfect gekozen woord in deze situatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mag ik vragen wat er nog meer aan de hand is dan? Ik mis toch echt (aka het valt me op) een groot aantal nieuwsposts op de zaterdag en zondag, helemaal als je ze tegen de rest van de week af zet? Zijn er mensen ineens ziek? Of is er een structureel probleem waardoor EN die bewuste WHNNHDW er niet is en het aantal nieuwsepostels op zaterdag en zondag zo laag is?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*voorzichtige kick*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als alles volgens plan gaat, zie je'm vrijdag wel verschijnen :)

Verder weinig aan toe te voegen binnen het bestek van dit topic.

offtopic:
Wat zaterdag en zondag betreft is het imo nog steeds structureerl beter dan voorheen. Verder moet er nieuws te schrijven zijn en in het weekend is het wel vaker niet makkelijk nog nieuwsjes te vinden. Vroeger konden we dan teruggrijpen naar overschotjes van de week, maar met de gemiddeld flink hogere productie in de week, zijn er tegenwoordig niet veel 'overschotjes' meer.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yoeri schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:52:
[...]

Als alles volgens plan gaat, zie je'm vrijdag wel verschijnen :)

Verder weinig aan toe te voegen binnen het bestek van dit topic.

offtopic:
Wat zaterdag en zondag betreft is het imo nog steeds structureerl beter dan voorheen. Verder moet er nieuws te schrijven zijn en in het weekend is het wel vaker niet makkelijk nog nieuwsjes te vinden. Vroeger konden we dan teruggrijpen naar overschotjes van de week, maar met de gemiddeld flink hogere productie in de week, zijn er tegenwoordig niet veel 'overschotjes' meer.
Dat was dus niet waar want opnieuw een week gemist (zie mijn TS, eerst keurig iedere week). Ik vroeg om een structurele oplossing/antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
We doens ons best
waarschijnlijk
...

Wmb ben je ook niet in de positie om "om structurele oplossingen" te gaan vragen. Imo zijn we hier best open en bereid om flink wat te reageren. Om op deze manier echter verder te gaan nadat er een eerlijk antwoord gekomen is (zie: 'we doen ons best' en 'waarschijnlijk' en dergelijke nuances), vind ik weinig zinvol. Ik herhaal: als het goed is zie je'm vanaf vrijdag inderdaad tweewekelijks verschijnen, verder niks meer aan toe te voegen atm.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.