Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gemakkelijkste manier om foto's op de site te zetten?

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu eigenlijk dé beste manier om foto's up te loaden ?
Ik heb er te veel om één voor één erges up te loaden op een site als pixagogo of photobucket.
Ik werk wel met een FTP uploader, maar als ik die dan in m'n HTML wil zetten moet ik weer die hele bende typen of knippen en plakken ?
Ik zoek dus de snelste manier om véél foto's op je site te krijgen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:57

PcDealer

HP ftw \o/

Maar wat moet er met de foto's gebeuren? Je kunt ze online plempen en de betreffende directory browsbaar maken. Anders: Picassa?

[ Voor 88% gewijzigd door PcDealer op 02-12-2007 21:15 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat de foto's gewoon kunnen worden bekeken.
Wat bedoel je met de directory browsbaar maken ?
Picasa kan je geen mappen uploaden ? wel ?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 13:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Het uploaden doe je dus al via FTP? Het enige dat er dan nog moet gebeuren is de foto's beschikbaar maken in een HTML-pagina, dat kan je automatiseren met een scripttaal zoals PHP waarmee je een lijst van bestanden in een directory kan uitlezen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Concreet ?
Ik heb nog nooit met PHP gewerkt...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Er bestaan genoeg standaard gratis Fotogallerie-scripts, die je ook zonder programmervaring kunt installeren..

enkel heb je dan een host nodig die php ondersteund (en eventueel bepaalde serverapplicaties als GDlib of Imagemagock voor zover die benut worden door zo'n gallerie)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 03-12-2007 10:28 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 20:48

Vos

AFCA

Heb je zelf ergens webspace?

Wat zijn je eisen verder? Moet het er verzorgd uitzien (geen reclame banners oid)? Moet het in je website verwerkt worden?

Met een programma als Irfanview kun je een hele groep foto's selecteren, hier maakt ie vervolgens thumbnailes van en hij maakt zelf html pagina's aan. Zo krijg je een digitaal foto album waar geen programmeer werk ofzo voor nodig is.

How to Create a Photo Gallery

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 03-12-2007 10:35 ]

Verwijderd

Met wat ge-php kun je heel wat
Vaak kun je zo'n fotoalbum script ook download

Zo heb ik ook zoiets zelf gemaakt op men website
Ik geef dan in de database aan welke albums ik wil hebben op de site (vond ik makkelijk, alleen de album mappen die ik wil zie ik dan, dus niet perse nodig)

Op de site zie ik dan een album (met zelfingesteld plaatje)
Als ik die open dan doet PHP de map scannen en alle plaatjes daarin weergeven (heb ook x pics op een rij, en x plaatjes per "pagina")

Wilt dus zeggen dat als ik 100 plaatjes in de album map upload, php ze zelf zal scannen en weergeven, kost me alleen ff t uploaden, de rest doet ie zelf

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 10:19
De eenvoudigste oplossing is gewoon een stukje PHP, ikzelf heb ook een fotoalbum geschreven. Een voorbeeld vind je hier. Het is redelijk eenvoudig, log in met FTP, creëer een map, gooi je foto's erin en druk op F5.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoeft helemaal niet met php. Daar heb je weinig aan wanneer je hoster het niet ondersteund. Daarnaast heb je het ook niet nodig wanneer je geen interactiviteit nodig hebt als het eenmaal online staat.

Als je alle foto's op je computer in een mapje hebt staan zijn er 1001 windows tooltjes (acdc, irfanview, enz) die een html pagina genereren en zelfs thumbnails kunnen genereren. Dit kun je dan in het geheel uploaden met ftp.

Gewoon ff in google iets met webgallery intikken en je hebt een berg howto's te pakken.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
oké, bedankt allemaal.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

KTM125, probeer dit voortaan ook eerst zelf uit te zoeken, voordat je een topic aanmaakt en belangrijker: leg ook uit wat je zelf hebt geprobeerd.

Zo komt je topic over als script-request; als je het niet zo bedoeld hebt, probeer het dan ook niet zo over te brengen.

Succes verder

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb picasa eens gedownload en het bevalt me erg goed.
Gewoon mapje selecteren, uploaden en je hebt een mooi online album.
Die reclame enzo maakt niet veel uit voor mij...

Verwijderd

Vanuit Photoshop en Lightroom kun je ook je foto's exporteren naar een flash of html-album.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

日本!🎌

Pagina: 1