Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wat vinden jullie van mijn site

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

piep is mijn site
je kan hier leren downloaden met nieuwsgroepen, torrents en p2p programma's

Ik ben met me site begonnen omdat ik het andere mensen het ook wilde leren, in mijn eigen taal.

deze site is op html basis

van html wist ik nog helemaal niets toen ik er mee begon maar ik had het al snel onder de knie, ik ben nu een beetje bezig met het leren van php voor me zelf. Maar echt makkelijk gaat het niet.

nu was Mijn vraag aan jullie:

wat vinden jullie van de site en wat voor tips kunnen jullie mij geven?

Creetz, Crew piep

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 03-12-2007 01:27 ]

Verwijderd

Ik zou het witte tekstvak een andere kleur geven, steekt af tegen de rest.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:00

Sebazzz

3dp

Allereerst: Prachtig dat je met XHTML strict én CSS/div markup aan de slag bent gegaan.

Eerste indruk is goed. Ik vind dat de linker margin van de tekst midden op de site hoger had gemogen. De ruimte tussen te titel en de site zelf had ook wel een stuk kleiner gemogen. De regeltussenruimte ook trouwens.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik wist niet onder wel kopje ik het moest zetten en deze leek me wel toepasselijk

Verwijderd

Goed voor een 1e site :)
Ik dacht dat ik heel wat tabellen zou zien in de broncode maar het blijken Divjes (xhtml css) te zijn.
Ga zo door ;)

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Topic gaat zo denk ik dicht aangezien hij in strijd is met de policy, maar daarvoor zal zo wel een modje komen.

Voordat dat gebeurt wil ik nog wel even zeggen dat je het netjes hebt gedaan gezien je leeftijd (heb even in je profiel gekeken ;) ). Je bent nu al mooi netjes met css en divjes bezig en hebt niet een of ander ranzig WYSIWYG programma gebruikt. Naar de lay-out/kleurensamenstelling zou ik nog wel even kijken. Verder, PHP is net zo moeilijk/makkelijk als html en css. Dus dat zal ook wel lukken en een basic reactiescript of artikelenscript zit zo in elkaar. Ga zo door zou ik zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Muthas schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:02:
Topic gaat zo denk ik dicht aangezien hij in strijd is met de policy, maar daarvoor zal zo wel een modje komen.

Voordat dat gebeurt wil ik nog wel even zeggen dat je het netjes hebt gedaan gezien je leeftijd (heb even in je profiel gekeken ;) ). Je bent nu al mooi netjes met css en divjes bezig en hebt niet een of ander ranzig WYSIWYG programma gebruikt. Naar de lay-out/kleurensamenstelling zou ik nog wel even kijken. Verder, PHP is net zo moeilijk/makkelijk als html en css. Dus dat zal ook wel lukken en een basic reactiescript of artikelenscript zit zo in elkaar. Ga zo door zou ik zeggen ;)
Bedankt voor deze hulpzame tips en leuke reacties ZO SNEL

Verwijderd

Topicstarter
ik moet er nog wel even bij zeggen dat de site nog niet helemaal af is ;)

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 09:34
Ik denk dat het belangrijkste nog mist: het verschil tussen de downloadprogramma's.
En misschien nog even een "geschiktheidstabelletje" ofzo. Daarmee bedoel ik zeg maar, welk programma voor wie geschikt is. Want je zegt "maak hier je keuze", maar hoe kunnen mensen die niet eens weten hoe ze moeten downloaden die keuze maken?
Ik zie dat je ook links hebt naar torrent en p2p programma's, maar waarom staat er dan op de homepage dat de site gaat over downloaden met nieuwsgroepen?

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:54
Er staat een 'd' links bovenin.. hoort dat zo? Verder nette source!

Verwijderd

Topicstarter
rusman schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:23:
Er staat een 'd' links bovenin.. hoort dat zo? Verder nette source!
'd' ???

je bedoeld in de Adresbalk ?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
hupie679 schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:18:
Ik denk dat het belangrijkste nog mist: het verschil tussen de downloadprogramma's.
En misschien nog even een "geschiktheidstabelletje" ofzo. Daarmee bedoel ik zeg maar, welk programma voor wie geschikt is. Want je zegt "maak hier je keuze", maar hoe kunnen mensen die niet eens weten hoe ze moeten downloaden die keuze maken?
Ik zie dat je ook links hebt naar torrent en p2p programma's, maar waarom staat er dan op de homepage dat de site gaat over downloaden met nieuwsgroepen?
whaha ja je hebt helemaal gelijk maar het zit zo, ik had de site eerst opgebouwd voor allleen nieuwgroepen maar later wou ik torrents en p2p er ook bij maar ik ben daar zo druk mee bezig geweest dat ik nog geen tijd had gehad voor de index

en nogmaals hij is nog niet helemaal klaar.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Dit is niet zo netjes:
HTML:
1
2
3
<a href="http://www.getitall.nl">
<iframe> hight http://www.getitall.nl</iframe>
</a>

Maar verder ziet het er allemaal goed uit *O*.
Edit: Je kunt ook meerdere quote's in een bericht stoppen hoor ;).
Php is wel simpel hoor, je moet er effe een tijdje in prutsen, maar dan word het steeds simpeler. En probeer eerst iets zelf te maken (als het klein is), voordat je naar scripttjes online gaat zoeken.
Je kunt ook kijken hoe ze dingen hebben opgelost in pakketen als joomla, phpfreechat, wordpress (Ik noem maar wat). En natuurlijk op php.net kijken, dat is de eerste plek om te kijken als je er niet uit komt d:)b.

[ Voor 58% gewijzigd door ibmos2warp op 02-12-2007 21:32 ]

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Inderdaad netjes, mijn eerste site zou hierbij in het niet zijn gevallen... (gelukkig is die al 5 jaar weer offline )

Eén tip: het menu valt niet genoeg op. Het hoeft ook niet heel erg op te vallen, maar nu moet je echt op zoek gaan om ergens te klikken.

Nog iets anders: wat is de bedoeling van dat IFrame links onderin?

Verwijderd

Topicstarter
ibmos2warp schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:27:
Dit is niet zo netjes:
HTML:
1
2
3
<a href="http://www.getitall.nl">
<iframe> hight http://www.getitall.nl</iframe>
</a>

Maar verder ziet het er allemaal goed uit *O*.
Net weggehaalt was vanmorge effies aan het kloten

• Xochiquetzal
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04 14:37
Oké, zoveel technische kennis heb ik niet, en daar hebben een aantal anderen al iets over gezegd, maar aangezien layout/GUI meer mijn ding is, ga ik daar maar wat over zeggen.

Het eerste wat mij opviel was dat het midden van het woord DOWNLOADING niet erg duidelijk is.
Tweede wat me opviel was dat de tekst in het witte deel geen kantlijn heeft.
Als ik naar beneden scroll zie ik linksonderin een paar groene lijnen. De lijnen zijn klikbaar en leiden naar de homepage?

Pagina Leer downloaden:
Kan zijn doordat ik een laptop heb, maar als ik op die pagina kom, zie ik alleen de titel in het rood en het blok Maak Keuze. Beetje zonde van de ruimte. Lijkt me handig als je daar ook al een lijst met linkjes zet die naar verder op de pagina scrollen. Naar de drie "Werken met ..." onderwerpen. Zo ziet de bezoeker meteen wat er op die pagina staat, zonder te hoeven scrollen. Wat er onder staat vind ik overigens wel overzichtelijk.
Wees trouwens consequent in taal-, spelling- en hoofdlettergebruik:
P2p Programma's
P2pProgramma's
P2pprogramma's
Oja, en ik zie dat je de spatie tussen ": Werken met P2p Programma's?" en "Lees meer..." ook gelinkt hebt.

Nu moet ik er helaas vandoor. Succes met de site!

Nog één ding: Leuk speels lettertype, waarmee "Get it all" bovenin de banner is gedaan ^O^

[ Voor 45% gewijzigd door Xochiquetzal op 02-12-2007 21:36 ]

Verwelkom wat je niet kunt vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
lammert schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:28:
Inderdaad netjes, mijn eerste site zou hierbij in het niet zijn gevallen... (gelukkig is die al 5 jaar weer offline )

Eén tip: het menu valt niet genoeg op. Het hoeft ook niet heel erg op te vallen, maar nu moet je echt op zoek gaan om ergens te klikken.

Nog iets anders: wat is de bedoeling van dat IFrame links onderin?
ik zoek nog een Bezoekers teller en die wou ik in een iframe wegwerken maarja nog niet aan toe gekomen en ik uploade net de index opnieuw met die fout er in dus excuses :9

Verwijderd

Topicstarter
Xochiquetzal schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:29:
Oké, zoveel technische kennis heb ik niet, en daar hebben een aantal anderen al iets over gezegd, maar aangezien layout/GUI meer mijn ding is, ga ik daar maar wat over zeggen.

Het eerste wat mij opviel was dat het midden van het woord DOWNLOADING niet erg duidelijk is.
Tweede wat me opviel was dat de tekst in het witte deel geen kantlijn heeft.
Als ik naar beneden scroll zie ik linksonderin een paar groene lijnen. De lijnen zijn klikbaar en leiden naar de homepage?

Pagina Leer downloaden:
Kan zijn doordat ik een laptop heb, maar als ik op die pagina kom, zie ik alleen de titel in het rood en het blok Maak Keuze. Beetje zonde van de ruimte. Lijkt me handig als je daar ook al een lijst met linkjes zet die naar verder op de pagina scrollen. Naar de drie "Werken met ..." onderwerpen. Zo ziet de bezoeker meteen wat er op die pagina staat, zonder te hoeven scrollen. Wat er onder staat vind ik overigens wel overzichtelijk.
Wees trouwens consequent in taal-, spelling- en hoofdlettergebruik:
P2p Programma's
P2pProgramma's
P2pprogramma's
Oja, en ik zie dat je de spatie tussen ": Werken met P2p Programma's?" en "Lees meer..." ook gelinkt hebt.

Nu moet ik er helaas vandoor. Succes met de site!

Nog één ding: Leuk speels lettertype, waarmee "Get it all" bovenin de banner is gedaan ^O^
niet alles klopt wat je zegt dat blok met leer downloaden staat een plaatje in deze
en je zei: Oja, en ik zie dat je de spatie tussen ": Werken met P2p Programma's?" en "Lees meer..." ook gelinkt hebt. dat snap ik niet dat is gewoon onderstreept hoor niet gelinkt

waar je wel gelijk in hebt is me taal-, spelling- en hoofdlettergebruik dat moet beter I know

Dank je wel voor je duidelijke Reactie

ps het lettertype is : ravie

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Ik heb je d ook gevonden op leer downloaden:
HTML:
1
2
3
<div id="container">
<div id="header">d<br />
</div>

En ik had effe niet alleen in firebug moeten kijken, maar ook effe in de source moeten koekeloeren. Je hebt nog wel wat fouten :X

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:01:
ja sorry ik wist niet onder wel kopje ik het moest zetten en deze leek me wel toepasselijk

[...]
het gaat niet over scripting of dergelijken ;)
enkel een meningsvraag over je site.

had je ergens een probleem mee dan klopte het wel, maar dit is vrij riskant.
bij twijfel: beter via een mod, dan met een slot ;)

en voor een eerste site vrij in orde, maar nu is het werk pas begonnen natuurlijk, je zult merken dat er werk in blijft kruipen.
ps: maak de links even naar de officiele site's - is het ook altijd de nieuwste versie, en dat vinden de ontwikkelaars ook altijd leuker. (en een beginner die toch al iets verstand heeft gaat .exe's van onbekende net startende site's wantrouwen...) - en je neemt je wat update werk uit de handen:
wees ze naar de officiele site, leg ze uit hoe ze het downloaden (en waar op die site's) en hoeze het eventueel installeren.
Nu moet je zelf regelmatig gaan controleren op die pagina's, nieuwe versie's afhalen en bij jou terug uploaden en ev. een hoop tekst gaan aanpassen...
Leer je bezoekers die je voor ogen hebt denken voor zichzelf en je gaat ook moeilijker artikels kunnen plaatsen uiteindelijk en zo je bezoekers laten groeien met je site en eigen kennis

[ Voor 54% gewijzigd door soulrider op 02-12-2007 22:10 ]

Verwijderd

Ziet er inderdaad netjes uit, maar een kleine tip nog: voeg een kleine (left) margin toe aan je body-tekst(-div).

Nu staat de zwarte tekst in het witte vlak te dicht tegen de zwarte rand, dat geeft een beetje een wrang gevoel voor de lezer imho.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

crisp

Devver

Pixelated

Tsja, sitechecks doen we hier niet aan...

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.