Toon posts:

Vista probleem met updates, hotmail en andere sites

Pagina: 1
Acties:
  • 2.171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij aankoop van m'n pc stond er Vista 32 op. Na twee dagen was ik dat zat en ben terug gegaan op XP. Na vervanging van m'n harddisk heb ik er toch weer Vista opgezet en loop nu tegen wat probleempjes aan.

- Kan Vista niet meer update. Ging in het begin wel, maar krijg nu de foutcode 80072EE2.
- Kan Office niet updaten.
- Ik kan sites als Hotmail en Marktplaats niet openen
- XS4all webmail opent soms wel, maar wel na tig keer proberen.

Ik heb de search al gebruikt en van alles geprobeert, maar ik krijg het maar niet opgelost. Misschien heb ik er overheen gekeken, maar kan iemand mij aub helpen?

Ik heb namelijk geen zin om weer terug te gaan naar XP.

Alvast bedankt,
Raampie

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
De grap (nou ja, zo grappig is het niet) is dat ik Microsoft sites als deze dus ook niet kan openen.... Ik heb met Google gezocht en kom vooral veel buitenlandse posts tegen waar ik zelf niet echt uit komt. Ik ben dus nog niets wijzer geworden helaas.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

De tekst op die link:

Methode 1: Thuisgebruikers of gebruikers die niet achter een proxyserver werken
Stap 1: Controleer de verbinding met internet
Controleer of u toegang kunt krijgen tot andere websites. Als u toegang kunt krijgen tot andere websites, werkt de internetverbinding goed.
Stap 2: Controleer de instellingen van uw persoonlijke firewallprogramma
Als op uw computer een persoonlijk firewallprogramma is geïnstalleerd, moet u dit programma misschien opnieuw configureren of bijwerken. Op de Windows Update-client en de Microsoft Update-client wordt een instantie van Svchost.exe uitgevoerd. Voor deze instantie is toegang tot internet vereist. Meer informatie over het opnieuw configureren of bijwerken van uw firewallprogramma vindt u in de documentatie bij het programma of in de Help-bestanden van het programma. U kunt ook contact opnemen met de fabrikant. Voor de contactgegevens van de desbetreffende leverancier klikt u op het juiste artikelnummer in de volgende lijst:
65416 (Hardware and software vendor contact information, A-K met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, A-K

60781 (Hardware and software vendor contact information, L-P met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, L-P

60782 (Hardware and software vendor contact information, Q-Z met contactpersonen bij leveranciers van hardware en software, Q-Z
Ga als volgt te werk om problemen met firewallprogramma's op te lossen en om ervoor te zorgen dat deze Windows Update niet belemmeren.

Belangrijk Voordat u de firewall uitschakelt om problemen op te lossen, schakelt u de Firewall voor Internet-verbinding van Windows XP in. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Klik op Start, klik op Configuratiescherm, dubbelklik op Netwerk- en Internet-verbindingen en klik op Netwerkverbindingen.
2. Klik met de rechtermuisknop op de verbinding waarvoor u de Firewall voor Internet-verbindingen wilt inschakelen en klik op Eigenschappen.
3. Open het tabblad Geavanceerd en schakel de optie om de computer of het netwerk te beveiligen in.
Schakel het firewallprogramma tijdelijk uit en controleer of u nu wel toegang krijgt tot de Microsoft Windows Update-website. Ook als u al enige tijd zonder problemen een firewall hebt gebruikt, is het toch mogelijk dat er problemen ontstaan na nieuwe updates van de firewall.
Stap 3: Programma's voor softwareversnelling uitschakelen
Schakel alle programma's voor softwareversnelling uit. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om downloadversnellers en internetsnelheidverhogers.
Stap 4: Voeg de Windows Update-website en de Microsoft Update-website toe aan de lijst met vertrouwde sites
Voeg deWindows Update-website en de Microsoft Update-website toe aan de lijst met vertrouwde sites in Internet Explorer. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Start Microsoft Internet Explorer.
2. Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
3. Klik op Beveiliging en klik op Vertrouwde websites.
4. Klik op Sites en schakel het selectievakje Serververificatie (https:) voor alle websites in deze zone verplicht uit.
5. Typ in het vak Deze website aan de zone toevoegen elk van de volgende adressen en klik na elk adres op Toevoegen:
http://update.microsoft.com
http://download.windowsupdate.microsoft.com
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx
6. Klik tweemaal op OK.
Stap 5: Verwijder vermeldingen voor Windows Update en Microsoft Update uit het Hosts-bestand
Sommige programma's wijzigen het Hosts-bestand om de DNS-naamomzetting te regelen. Soms is er een vermelding voor de Windows Update-website of de Microsoft Update-website aanwezig in het Hosts-bestand. Ga als volgt te werk om deze vermeldingen uit het Hosts-bestand te verwijderen:
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts en klik op OK.

Opmerking Als u wordt gevraagd een programma te kiezen om het bestand hosts mee te openen, klikt u op Kladblok, schakelt u de optie Dit programma altijd gebruiken in en klikt u op OK.
2. Wijzig in Kladblok alle regels in het bestand hosts met vermeldingen voor Windows Update zodanig dat deze niet worden gelezen als het bestand wordt geopend. Ga hiertoe als volgt te werk: plaats het nummerteken (#) voor elke regel die 'microsoft' en 'update' bevat. Voeg het nummerteken (#) bijvoorbeeld toe aan het begin van de volgende regels:
• # 64.4.21.125 http://update.microsoft.com
• # 64.4.21.125 http://windowsupdate.microsoft.com
3. Verwijder alle regels die vermeldingen voor Windows Update of Microsoft Update bevatten. Verwijder bijvoorbeeld de volgende vermelding (indien aanwezig):
http://update.microsoft.com
4. Klik in het menu Bestand op Opslaan.
5. Sluit Kladblok af.
6. Start de computer opnieuw op.

Opmerking Als u de computer niet opnieuw wilt opstarten, kunt u ook de cache van de DNS-naamomzetting leegmaken. Ga hiervoor als volgt te werk:
a. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
b. Typ ipconfig /flushdns bij de opdrachtprompt en druk op ENTER.
Stap 6: Verwijder de proxyserververmelding uit de configuratie van de WinHTTP-proxy
Als u zich niet in een netwerk bevindt of als u niet via proxyserver verbinding maakt met internet, wist u de configuratie van de WinHTTP-proxy. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Open Internet Explorer.
2. Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
3. Open het tabblad Verbindingen en klik op LAN-instellingen.
4. Schakel in het dialoogvenster LAN-instellingen de optie Instellingen automatisch detecteren in en klik op OK.
5. Sluit Internet Explorer af.
6. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ cmd en klik op OK.
7. Typ de volgende opdrachten. Druk na elke opdracht op ENTER.
a. proxycfg -d
b. net stop wuauserv
c. net start wuauserv
d. exit

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Verwijderd

Topicstarter
Dank, is een heel verhaal. Ik zal er van het weekend even goed naar kijken. Als iemand nog andere tips heeft dan hou ik me aanbevolen.

Gr
Raampie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal dingen van de lijst hierboven uit kunnen voeren. Sommige dingen werkte niet (zoals het laaste lijstje wat ik in cmd moet uitvoeren), sommige wel, maar probleem is nog steeds niet opgelost.

Ik kan dus nog steeds windows niet update (werkte in het begin bij schone instal) volgens mij wel, maar dat was ook toen ik de pc net had. Verder kan ik soms plaatjes op websites niet zien omdat hij deze niet download.

Als iemand nog tips heeft dan hou ik me van harte aanbevolen, want ik wil niet weer terug naar XP!

Ondertussen blijf ik wel speuren naar oplossingen en als ik er uit ben dan zal ik het laten weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 10:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen, want ik kom er maar niet uit. Heb Vista nu 2x geinstaleerd en twee keer hetzelfde probleem. Is erg vervelend, want ik kan gewoon een aantal veel gebruikte sites niet meer kijken en ook de boel niet updaten.

Help!!!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Wat staat er in je eventlogs ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat dat precies is en waar ik het kan vinden. Als iemand me kan helpen dan post ik het hier wel. Want ik wil dit echt graag opgelost hebben.

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:30:
Geen idee wat dat precies is en waar ik het kan vinden. Als iemand me kan helpen dan post ik het hier wel. Want ik wil dit echt graag opgelost hebben.
Start --> eventvwr

Verwijderd

Topicstarter
Ehu bedoel je dit dan?? Is voor mij algebra.
*knip*

Da's een beetje overbodig :)

[ Voor 96% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2008 22:51 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Probeer in die lijst eens specifiek te zoeken naar fouten (error) meldingen, en kijk aan de hand van de eventIDs die erbij vermeld worden wat daarmee bedoeld wordt?

Wat naast google wel een handige site kan zijn is www.eventid.net - met een beetje slim invullen kom je wel iets tegen.

Verder:
Je hebt je PC nu 3x opnieuw geinstalleerd, dan lijkt het me eens tijd dat je de oorzaak niet intern gaat zoeken maar iets buiten Windows.

Wat voor router gebruik je bijvoorbeeld? Er zijn een paar routers die niet zo fris samenwerken met de nieuwe IP stack van Vista.
Je kan dan eventueel wat tcp/ip autotuning instellingen wijzigen om te controleren of dat problemen verhelpt.

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2008 22:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Petervanakelyen
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:46:
Ehu bedoel je dit dan?? Is voor mij algebra.
[mbr]*knip*

Da's een beetje overbodig :)
[/]
Men klikt op Start.
In de zoekbalk van het Vista Startmenu typ je "eventvwr" (zonder aanhalingstekens)
Men drukt op Enter

Magie !

Als uit een dergelijke post al blijkt dat iemand niet geheel begrijpt wat jij met event viewer bedoelt en ook geen idee heeft wat ie met de eventIDs daar aanmoet, heeft een dergelijke manier van posten meestal een averechts effect :)

Dan kun je beter iets behulpzamers posten.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2008 23:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties. Ik ben zo een weekje weg maar kom er zeker op terug. Ik maak geen gebruik van een losse routen, maar er zit bij mij een internet provider (Luna) in het pand en zij bieden dus ook internet aan aan de bewoners. Gaat dus een UTP kabel vanuit m'n pc zo rechtstreeks de muur in.

De TCP/IP en autotuning dingen die ik aan kon passen heb ik op basis van topics van anderen al zoveel mogelijk bijgesteld. Ik zal ook eens met de provider contact opnemen om te kijken of er nog anderen zin met dergelijke problemen.

Is vast een lullig iets wat aan of uitgevinkt moet worden, maar wat....
Pagina: 1