WEP - beveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 2.170 views sinds 30-01-2008

• yetti4
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-03-2018
Me baas heeft me uitgedaagd om op zijn internet te komen. Ik heb viavia gehoord dat hij een WEP beveiliging heeft. Dus vandaag ben ik even op zoek gegaan naar informatie en tools.
Ik kon heel veel programma's vinden zoals Cain n Abel en NetStumbler maar het zoeken naar netwerken ging niet. Het kan aan me kaart liggen.

Mijn laptop:
Dell Inspiron met Vista Home Premium :S
Dell 1505 N-minikaart

Kent iemand een goeie tool wat ik kan gebruiken?

Alvast bedankt

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik geloof niet dat het toegestaan is om hier te helpen met hacken en andere illegale zaken. Den dus dat je niet veel antwoord zult krijgen...

http://www.klaasje.com

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 11:41

Xof

Ik denk niet dat je goed genoeg gezocht heb. Echt moeilijk is het niet. Linux gebruiken en een paar tooltjes et voila.
Beetje meer googlen ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:41
Zou door je netwerkkaart kunnen komen, maar ook door Vista.

Maar helaas mogen we je hier niet mee helpen, kraken van netwerken is illegaal.

Verwijderd

ThinkPad schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:46:
Zou door je netwerkkaart kunnen komen, maar ook door Vista.

Maar helaas mogen we je hier niet mee helpen, kraken van netwerken is illegaal.
Tenzij het je eigen netwerk is, dan is het legaal om te controleren hoe hackbestendig het is...al klinkt het verhaal...'mijn baas heeft mij uitgenodigd'...tenzij jij eigenbaas bent geloof ik het,..

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat is hier illegaal aan? Zijn baas geeft hem toch min of meer toestemming om het te proberen. Dan is het niet meer illegaal dus (verondersteld dat het waar is).
Waar de TS op moet letten is of de software die hij gebruikt zijn netwerkkaart/chipset (in promiscuous mode) ondersteund.

Geen linux ervaring? http://www.tazforum.thetazzone.com/viewtopic.php?t=2069.

[ Voor 18% gewijzigd door temp00 op 02-12-2007 20:52 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• yetti4
Xof schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:46:
Ik denk niet dat je goed genoeg gezocht heb. Echt moeilijk is het niet. Linux gebruiken en een paar tooltjes et voila.
Beetje meer googlen ;)
Ik heb helaas totaal geen linux ervaring

Als je toestemming hebt van dat persoon is het toch niet illegaal? :O

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-02 22:29
http://tweakers.net/nieuw...een-minuut-te-kraken.html een tweakers.net nieuwsbericht met een bron om WEP te kraken binnen 1 minuut (die 1 minuut is gerekend vanaf dat het opgezet is helaas :P)

edit @ Xof: Inderdaad, ik typ WEP in op tweakers.net homepage en je krijgt al een link naar een nieuwsbericht met hoe je het moet kraken, en google zal ook wel vele antwoorden hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door hugoy op 02-12-2007 20:56 ]

• Xof
  • Laatst online: 14-03 11:41

Xof

Zoekende op "crack wep windows" kwam ik een aantal linkjes tegen hoe je het moet doen in Windows. Dus ik blijf erbij dat het gewoon een zoekvraag is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

yetti4 schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:50:
[...]
Als je toestemming hebt van dat persoon is het toch niet illegaal? :O
Maar dat valt niet te controleren, het kan ook zijn dat je dit alleen maar zegt om hulp te krijgen (ik zeg niet dat dit zo is, maar het is een reeele mogelijkheid). Er staat genoeg op het web om het een tijdje te proberen, maar je zult dat dus zelf uit moeten zoeken :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• yetti4
[b][message=29191040,noline]gambieter schreef op zondag 02 december 2007 @
-
Je hebt idd gelijk, ik krijg er wel 50 euro voor, dus ik vond het wel even moeite waard om uit te zoeken.
Ga nu ff op 'crack wep windows' zoeken :P

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

WEP is inderdaad helemaal geen issue. Misschien is het maar een afleidingsmaneuvre voor het echte netwerk en wordt je gelogged :+

Maar goed. Jij bent gevraagd het te doen, niet wij. Als het simpelweg om het er doorheen komen gaat kan je sneller een raampje intikken, iemand inhuren of - social engineering is ook "hacken" - gewoon op de koffie gaan en de key vragen aan zijn vrouw. Als het om iets anders gaat is het aan jezelf om het te doen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.