Ik had al eerder problemen met me mobo alles werkte weer perfect niks aan de hand. Alleen nu komt weer het gelazer en krijg eerst weer een melding cpu init dacht ik. Veel mensen hadden hier problemen over, maar zat voornamelijk bij de 8 pins stekker naar het moederbord. Nou zo gezegd zo gedaan en hij kwam er voorbij, alleen nu kreeg ik een melding van error cmos. Nou ik opgezocht in legenda die asus gaf. Nou hier staat error cmos: error cmos. Wordt je ook niet wijzer van. Voor de rest kan ik ook niet in de bios, alleen resetten, maar dit had geen effect. Voor de rest mijn specs 8800 GTX, E6600, corsair dominator 1066 2gb. Geen overclock. Heeft iemand dit zelfde probleem of weet iemand hoe je dit kan verhelpen.
Is misschien je BIOS batterij niet dood ?
Verwijderd
Volgens mij is je bios corrupt. Kwestie van RMA.
Die 2de connector (2x4pins) is er alleen ter stabilisatie van je systeem, en is dus niet echt nodig nog. meer een future-proof connector mocht je echt een cpu met een wattage van 150 of hoger erin willen plaatsen.
Die 2de connector (2x4pins) is er alleen ter stabilisatie van je systeem, en is dus niet echt nodig nog. meer een future-proof connector mocht je echt een cpu met een wattage van 150 of hoger erin willen plaatsen.
Ik weet niet, want als je op de asus site kijkt wordt je gek. Waarschijnlijk bel ik wel de notebook lijn en dan wordt ik misschien doorgestuurd. Anders moet ik een enorme vragenlijst invullen, met wat ik geen eens allemaal weet.CDAAbeltje schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:34:
Is misschien je BIOS batterij niet dood ?
Maar ik heb niet meer geflasht, sinds de laatste maanden. Vind je het dan zelf niet raar dat hij ineens corrupted is?Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:36:
Volgens mij is je bios corrupt. Kwestie van RMA.
Verwijderd
Nieuwere types moederborden komen wel vaker ineens met gekke kuren uit de bus. Als je die melding krijgt CMOS Error en je kan niets meer, dus ook niet in het bios dan is je bios gewoon corrupt. Kwestie van RMA dusVerwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:38:
[...]
Maar ik heb niet meer geflasht, sinds de laatste maanden. Vind je het dan zelf niet raar dat hij ineens corrupted is?
Ik krijg die dingen dagelijks ook op m'n schoot, kan je verder niets meer aan doen, of wellicht het bios-chipje vervangen, maar dan moet je maar net zo'n zelfde model hebben
Verwijderd
Probeer het asus crash free iets anders om het uit te sluiten.
Moet je even in de handleiding kijken hoe het moet.
Tenminste op de meeste nieuwe asus borden zit dit.
Je zet de bios op een usb stick en doet die in het bord en je probeerd te booten en dan zal die de bios moeten flashen.
Heb het alleen in de manuals gelezen maar nog nooit in de praktijk gezien.
Je zet de bios op een usb stick en doet die in het bord en je probeerd te booten en dan zal die de bios moeten flashen.
Oke ik zal contact opnemen met de leverancier en da hopen voor een goede oplossingVerwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:40:
[...]
Nieuwere types moederborden komen wel vaker ineens met gekke kuren uit de bus. Als je die melding krijgt CMOS Error en je kan niets meer, dus ook niet in het bios dan is je bios gewoon corrupt. Kwestie van RMA dus
Ik krijg die dingen dagelijks ook op m'n schoot, kan je verder niets meer aan doen, of wellicht het bios-chipje vervangen, maar dan moet je maar net zo'n zelfde model hebben
In ieder geval bedankt
Verwijderd
Dat kan wel, maar dan moet deze er zelf mee komen. Mijn oudere M2R-MPV kwam hier zelf mee, vroeg om media (usb, CD, floppy) met bios erop. Volledig automatisch maar bij dit soort meldingen kan je het wel schudden.Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:42:
Probeer het asus crash free iets anders om het uit te sluiten.
Pagina: 1