quad core op een Foxconn mobo bus freq 800 mhz

Pagina: 1
Acties:

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 17:37
hai,

vraagje , ik heb een foxconn mobo een 8657mf series.
deze heeft een busfrequentie van 800mhz, zou ik hier een quad core op kunnen plaatsen
(een Intel® Core™ 2 Quad Q6600 die een Quadpumped bussnelheid van 1066 MHz heeft)

ben erg benieuwd en hoop dat dit gaat , als dit zou werken dan werkt het zeker wel iets langzamer dan de processor daadwerkelijk is?

Ik hoor het.

alvast bedankt

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Check de site van Foxconn?

Goedkoop bellen via VoIP

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Uit mijn ervaring werken 1066 FSB processoren niet op borden met een 800 MHz FSB.
(Heb het heel vaak geprobeerd met E6300/E6400tjes die dan 9 van de 10 keer niet willen booten).

En zeker niet op de Foxconn borden die zeggen dat ze 1066 FSB aan kunnen in OC mode met een ext. videokaart. 9 van de 10 keer start het systeem dan niet eens op.

Ik weet niet wat je momenteel voor processor hebt. Maar als je een Pentium D (Intel CoreDuo ) hebt en je moederbord ondersteund wel Core 2 processoren zou je altijd nog een E4500 kunnen pakken.
Dan boek je namelijk ook al een snelheidswinst.

Verder heb ik kwalitatief met Foxconn geen goede ervaring en is een ander moederbord zeker het overwegen waard.

[ Voor 7% gewijzigd door Da_maniaC op 02-12-2007 20:55 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
niet alleen de FSB is belangrijk, maar het bios van je moederbord, dat moet de CPU kunnen herkennen. Ik betwijfel of dit moederbord dit zal kunnen, zelfs met een bios-update.

is dit je moederbord?

Daarnaast zou ik je 100% adviseren om een goed moederbord te nemen met een goede ondersteuning. Asus, MSI, Gigabyte etc zijn voorbeelden.

[ Voor 16% gewijzigd door Kurios op 02-12-2007 21:16 ]

• jayless82
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-04 17:37
De antwoorden lijken me duidelijk, weg met de foxconn dan maar en een ander moederbord, moet alleen wel een moederbord hebben waar mijn geheugen van nu op past en tevens niet al te duur is (financien werken niet echt extreem mee nu) 1GB PC3200DDR SDRam .

heeft iemand een advies over een leuk moederbord (rond de 60,- ik weet het het is niet veel maar toch)

nog bedankt voor de reacties op mijn andere vraag, ik waardeer dit zeer.

groeten,

jeroen

• Kurios
  • Niet online
Voor een Q6600 zou ik je adviseren toch DDR2 geheugen te nemen, dan is je geheugen niet een bottleneck voor je nieuwe spullen.

DDR2 geheugen is helemaal niet duur, kijk maar eens in de pricewatch.
Een moederbord voor 60E is zeker te vinden, maar hangt ook af van je eisen. Formaat, onboard VGA, etcetc moet je toch echt zelf bepalen.

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Kurios schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:11:
niet alleen de FSB is belangrijk, maar het bios van je moederbord, dat moet de CPU kunnen herkennen. Ik betwijfel of dit moederbord dit zal kunnen, zelfs met een bios-update.

is dit je moederbord?

Daarnaast zou ik je 100% adviseren om een goed moederbord te nemen met een goede ondersteuning. Asus, MSI, Gigabyte etc zijn voorbeelden.
Best wel grappig,Dat de merken die je noemt al hun spullen bij Foxconn vandaan komen,Foxconn is degene die de Asus en Gigabyte planken bakt,Alleen niet zeker of dat zo met MSI is.
Maar ja,Back ontopic:
Je kan proberen een M-ATX boardje te scoren,Deze zijn vaak net iets goedkoper maar hebben practiche dezelfde functies/snelheden als de meeste ATX borden.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd. Of nog beter: kies gewoon de chipset die je wilt hebben (tenzij je met SLI wilt kutten is P35 nog altijd een zeer goede keuze) en neem dan een eenvoudig bord met dat chipset en geen toeters en bellen. Zelfs van de dure genoemde merken ben je minder dan EUR 100 kwijt voor een goede P35 bord zonder poespas die exact even snel is als dubbel zo dure borden met veel teveel onnodige troep erop...

Oslik blyat! Oslik!

• Kurios
  • Niet online
TeGek schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:15:
[...]

Best wel grappig,Dat de merken die je noemt al hun spullen bij Foxconn vandaan komen,Foxconn is degene die de Asus en Gigabyte planken bakt,Alleen niet zeker of dat zo met MSI is.
Maar ja,Back ontopic:
Je kan proberen een M-ATX boardje te scoren,Deze zijn vaak net iets goedkoper maar hebben practiche dezelfde functies/snelheden als de meeste ATX borden.
het ging mij ook meer om de ondersteuning. Op die site van foxconn kan ik bijv niet vinden welke CPUs worden ondersteund.

Maargoed, ik wil alleen advies geven en niet laten zien dat ik het beter weet ;)
Pagina: 1