[TV] Gekleurde vlekken in beeld (philips breedbeeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
Dag mensen,
Ik zit sinds vanavond met een probleem:

Afgelopen weekend ben ik met een volle auto naar elders gegaan. Hiervoor heb ik mijn hoedenplank met flinke speakers, en een subwoofer uit mijn auto gehaald, en op mijn kamer gedeponeerd.
ik heb er totaal niet bij stilgestaan dat ze op plm. 60 cm van mijn tv stonden.
Nu kom ik vanavond thuis: aan de randen/ hoeken van het beeld zijn alle kleuren bijna in negatief.
Speakers natuurlijk direct verwijderd, en tv hard gereset (stroom eruit/erin). het lijkt niet te mogen baten.
kunnen jullie me nog adviezen geven over wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?
alvast bedankt.

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
Je TV een tijd uit laten (stekker eruit) en dan er weer in zou er voor kunnen zorgen dat de vlekken weg gaan (degauss). Anders kun je nog zoiets als dit proberen:

http://www.circuitsonline...iew/message/482987#482987
Wat je ook kan doen in de magneet op een as monteren, deze laten ronddraaien voor de beeldbuis en dan langzaam van de beeldbuis af bewegen.
Voor degaussen (demagnetiseren) heb je namelijk een dempend magnetisch veld nodig.
Je kan ook een media-degausser gebruiken als je deze hebt.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 02-12-2007 19:55 ]

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
bedankt voor de reactie.
ik heb de tv even 10 minuten volledig uitgehad.
hierna vond inderdaad de bekende 'degauss' plaats, die het probleem gelukkig oplostte!
wat mij betreft mag hier dan ook een slotje op :)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
Fijn dat het gelukt is.

Er was inderdaad een grote kans dat de TV's eigen degauss functie het zou oplossen, maarbij sommige schermen (TV of computer) is die functie niet krachtig genoeg, en moet je het wel met een draaiende magneet doen.

En slotjes doen we hier op GoT niet aan, topics zakken vanzelf wel weg in de diepte ;)

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Een goede truc voor dit euvel is:

Pak een hoorn van een vaste telefoon en ga met de speaker van deze hoorn over de paarse vlekken heen: weg vlekken.

Dit proberen met een draadloze telefoon of GSM raad ik af.