Toon posts:

[XP] Mapindeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik download altijd met Ares in een custom mapje op mijn tweede partitie. Alleen werd het daar een beetje vol en heb ik de liedjes in een ander mapje gedaan. Nu is de indeling opeens veranderd, en staat op Artiest. Dit heb ik proberen te veranderen, maar nergens kan ik de optie vinden om naar 'Toegevoegd Datum' te gaan. Dit was voorheen zo, en vond ik heel handig, omdat ik dan wist wat wanneer was gedownload. Nu is alles door elkaar (het is voor de hele familie, dus allerlei muziekstijlen door elkaar -.-).

Mijn vragen zijn:
1) Hoe kan ik het weer instellen om op Toegevoegd Datum oid te indelen?
2) Kan ik instellen dat files die in een map komen, automatisch naar een ander map worden overgezet, zodat ik niet upload (aangezien Ares alleen kijkt naar de custom Ares map voor uploaden)?

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-02 11:24

tim427

Turbulence!

Hoe staan die liedjes weergegeven? : Detials, Tegels, Minatuur :?

• tim427

tim427

Turbulence!

Vraag 2: Je kunt gewoon een batch bestandje maken.
Open kladblok en voer dit in:

@ECHO OFF
:A
COPY D:\Downloadmap\*.* C:\Anderedownloadmap\
GOTO A

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

tim427 schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:18:
Vraag 2: Je kunt gewoon een batch bestandje maken.
Open kladblok en voer dit in:

@ECHO OFF
:A
COPY D:\Downloadmap\*.* C:\Anderedownloadmap\
GOTO A
Hiermee krijg je een constante loop die bestanden gaat kopieren. Ook als er niks gewijzigd is. Er zal ongetwijfeld een betere oplossing zijn, die minder vaak de bestanden in de nieuwe map bijwerkt. Maar deze batch-file gaat continu door. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Sebazzz
  • Laatst online: 12:05

Sebazzz

3dp

Kan je geen symbolic link maken?
Oei alleen op ext* filesystems :/ Linux is wat dat betreft een stuk flexibeler.

Die batch file gaat voor een constante loop zorgen.

@tim427: Vergeet de edit knop niet te gebruiken, dubbelposten is not done op GoT ;)

[ Voor 88% gewijzigd door Sebazzz op 02-12-2007 20:39 . Reden: dom ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• tim427

tim427

Turbulence!

_the_crow_ schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:25:
[...]
Hiermee krijg je een constante loop die bestanden gaat kopieren. Ook als er niks gewijzigd is. Er zal ongetwijfeld een betere oplossing zijn, die minder vaak de bestanden in de nieuwe map bijwerkt. Maar deze batch-file gaat continu door. :P
Het is een klein voorbeeldje hoor :9

En ares werkt met temp. files in dezelfde map toch :? Dus mijn batch haalt dan de (nog niet volledig) gedwonloade bestanden weg... (of zet ares het toch eerst in een eigen temp map :? )

• tim427

tim427

Turbulence!

Is het eigenlijk mogelijk om in een batch bestandje de opdracht te geven: wacht 1 minuut :?

Verwijderd

Topicstarter
Ze staan weergegeven als Tegels.

Mijn bedoeling met het kopiëren naar een andere map was, was dat het pas gebeurde elke keer dat ik er iets in stopte. Dus elke keer als een download complete is dat hij dan naar een andere map gaat. Ik weet eigenlijk nu niet of dat mogelijk is, aangezien bij het begin van een download een bestandje wordt aangemaakt die _ARESTRA_naamliedje heet en het liedje daarin wordt gedownload, dus maw zou bij zoiets dan elke keer als zoveel KB is gedownload het hele bestand weer naar een andere map gekopieerd worden...

• tim427

tim427

Turbulence!

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:30:
Ze staan weergegeven als Tegels.

Mijn bedoeling met het kopiëren naar een andere map was, was dat het pas gebeurde elke keer dat ik er iets in stopte. Dus elke keer als een download complete is dat hij dan naar een andere map gaat. Ik weet eigenlijk nu niet of dat mogelijk is, aangezien bij het begin van een download een bestandje wordt aangemaakt die _ARESTRA_naamliedje heet en het liedje daarin wordt gedownload, dus maw zou bij zoiets dan elke keer als zoveel KB is gedownload het hele bestand weer naar een andere map gekopieerd worden...
Dus mijn batch gaat niet werken ;)

Wel als het bestandje NIET eindigt op .mp3... maar dat zal wel niet.

Maar vraag 1:
Doe eens rechtermuisknop in je niewe map, niet op een bestandje, en dan "sorteren op" en dan "datum laatst gewijzigd"

Optie B, zet je weergave op details. Zet een kolom (indien nodig) erbij genaamd "datum gecreerd" of iets dergelijks. en druk dan op die kolom zodat hij daar op sorteer :Y)

Verwijderd

Topicstarter
tim427 schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:40:
[...]

Dus mijn batch gaat niet werken ;)

Wel als het bestandje NIET eindigt op .mp3... maar dat zal wel niet.

Maar vraag 1:
Doe eens rechtermuisknop in je niewe map, niet op een bestandje, en dan "sorteren op" en dan "datum laatst gewijzigd"

Optie B, zet je weergave op details. Zet een kolom (indien nodig) erbij genaamd "datum gecreerd" of iets dergelijks. en druk dan op die kolom zodat hij daar op sorteer :Y)
Heel erg bedankt, optie B lukt. Details > Op kolom right-click, dan zie je 15 verschillende weergaves, selecteer je welke je wilt > Terug naar Tegels en selecteer sorteren op Datum Gecreeerd :D

Maar dat andere gaat niet werken dus?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is ook 'minder prettig' =.= Nu zie ik bij de beschrijving in Tegelformaat Naam - Gemaakt - Album terwijl hij voorheen Naam - Artiest - Album deed. Als ik dus sorteer op Gemaakt geeft hij datum ook weer, maar dat wil ik helemaal niet :S

Linux klinkt ineens veel interessanter :P (Maar ik ben te conservatief om over te stappen, ik hou het altijd bij wat ik gewend ben...)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:18:
Dit is ook 'minder prettig' =.= Nu zie ik bij de beschrijving in Tegelformaat Naam - Gemaakt - Album terwijl hij voorheen Naam - Artiest - Album deed. Als ik dus sorteer op Gemaakt geeft hij datum ook weer, maar dat wil ik helemaal niet :S
Je weet dat je de volgorde van die balken ook kan veranderen?
Linux klinkt ineens veel interessanter :P (Maar ik ben te conservatief om over te stappen, ik hou het altijd bij wat ik gewend ben...)
offtopic:
Wat let je? Wees een vent en installeer een aap.

Sorry, maar begin er dan niet over als je de basis van wat je al gewend bent nog niet voldoende beheerst. Dan is het alleen goedkoop willen scoren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:30:
[...]

Je weet dat je de volgorde van die balken ook kan veranderen?
Had ik al gedaan, eerst was hij 'normaal' maar bij het tweede keer openen deed het veranderen van de volgorde niet meer.
Pagina: 1