Toon posts:

[XP Prof. SP2] Notebook loopt vast tijdens installaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw notebook aangeschaft. De installatie van Windows XP Professional met SP2 verliep voorspoedig, net als de installaties van de meegeleverde drivers. Nu blijkt dat mijn notebook vaak vastloopt tijdens het installeren van bepaalde software, o.a.

Nero 8.1.1.4
Adobe Reader 8 (Installatie van versie 7 is wel gelukt).

Ik heb zelf een klein vermoeden dat het aan MSIEXEC.EXE kan liggen.
De installaties van o.a. Google Earth, Guitar Pro 5.0, AVG en Winamp zijn wel allemaal gelukt.

De hardware-specs van mijn notebook zijn:
-Intel Celeron M 430 @ 1.73 GHz
-2 GB geheugen
-Nvidia Geforce 8400 M
-Hitachi 120GB HD

Ik ben hierin niet echt handig, dus als jullie meer info nodig hebben reply dan maar.

Bij voorbaat dank

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Defineer even vastlopen als je wil. BSOD? stopt de muis? werkt het caps-lock lampje nog? ctrl-alt-del?
Vind je wat terug in de event-logs achteraf? Werkt system-restore? Is er een herstelpunt gemaakt ten tijde van de "vastlopende" installaties?

Mogelijk is er wat mis met je hardware (kans is klein, maar toch). Doe even memtest (om je ram te controleren) en een testje voor je hdd (op de site van je fabrikant en hier in de OM faq vind je wel wat)

Verwijderd

Topicstarter
Vastlopen betekent dat het HD-activiteitslampje stopt met knipperen, dat de muis niet meer werkt en dat het notebook ook niet reageert op ctrl-alt-del. Mobo blijft het wel doen, aangezien ik het indicatielampje voor Wifi en Bluetooth wel aan en uit kan zetten.

Ik sluit mijn notebook 'hard' af, als ik 'm daarna opstart is er niets aan de hand.

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:30
Heb je DEP en NX-BIT uitgezet? Doet meer kwaad dan goed imho, het kan nogal eens bijten met software. Hier een tutorialtje.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Memtest gedraaid?
Speedfan gedraaid en gekeken of de temperaturen niet te heet zijn? En in speedfan ook direct gekeken naar je HDD health?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een memtest gedraaid en daaruit bleek idd dat er iets mis was met het geheugen. Heb het geheugen laten vervangen, maar de problemen blijven. Misschien iets met het CPU?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Daarna weer een Memtest gedraaid?

Want het kan natuurlijk zijn dat er 1 stripje kapot is, en dat ze de verkeerde hebben vervangen.
Pagina: 1