[Vista] BSOD na installatie unsigned drivers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-02 13:24
Ik wou alcohol 120 installeren op mn PC met Vista home, om een ISO te mounten. Daemon tools kreeg geen driveletters toegewezen dus vandaar dat ik Alcohol probeerde.

Ik kreeg opeens n melding dat er unsigned drivers geinstalleerd werden, of ik het ermee eens was of niet. Die melding kreeg ik in XP ook zovaak, en dat werkte meestal wel, dus ik heb op ja geklikt. Twee seconden later een BSOD, rechtsonderin het scherm werd er wat afgeteld en toen werd de PC gereboot. Wou vervolgens niet meer in normale modus opstarten, dus ik probeerde safe mode. Ook die gaf meteen een BSOD, erg vreemd.

Ik heb daarna een bootable pre-install environment CD opgestart (soort XP maar dan bootable vanaf CD) om zo te kijken wat er dan problemen gaf, om die bestanden vervolgens te verwijderen. Ik heb toen de mappen van Daemon tools en Alcohol een andere naam gegeven zodat drivers die in die map staan niet meer opgestart kunnen worden. Weer even opnieuw opstarten, weer een BSOD.

Omdat die CD niet kon zoeken naar bestanden heb ik er een bootable linux CD ingedaan. Die vervolgens laten zoeken naar alle files die vandaag geinstalleerd waren, maar ik vond geen bestanden die duidelijk van alcohol waren en die opstartproblemen zouden kunnen veroorzaken.

Nou zal Vista vast wel een logfile ergens aanmaken die exact verteld wat er dan mis is, maar waar staat die? XP gaf teminste nog aan welk bestand er dan problemen gaf in de BSOD, Vista niet meer.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je al eens geboot met de Vista CD en die je installatie laten fixen? Welke BSOD krijg je overigens? :)

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Ik zou en herstel installatie doen van Vista.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Widow
elevator schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:29:
Heb je al eens geboot met de Vista CD en die je installatie laten fixen? Welke BSOD krijg je overigens? :)
Hee, elitair dat Vista vanaf de CD system recovery kan doen. Het werkte helaas niet omdat ie een melding gaf dat er een bestand niet gevonden kon worden. Zal wel zo zijn omdat ik de Alcohol mapjes had gerenamed, maar nadat ik die weer de originele namen had gegeven werkte het ook niet.

BSOD die hij geeft is ook niet echt informatief:
A problem has been detected and Windows has been shut down to bla bla bla...

[...]

Technical information:
*** STOP: 0x0000007E (0xC00000005,0x82090BA2,0x904ED964,0x9D4ED660)

Oh tuurlijk 8)7 nee daar kan ik wat mee.

Verder maakt ie nog wat files aan:
Collecting data for crash dump...
Initializing disk for crash dump...
Beginning dump of phisical memory.
Dumping physical memory to disk: 25%

En als die laatste op 100% staat verschijnen er nog 2 regels maar dat gaat te snel om te lezen wat er staat, laat staan foto's te maken. Vind het eerlijk gezegd wel een beetje crappy van Vista dat een of andere driver je systeem zo erg kan slopen.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
kwestie van een system restore toch?

[ Voor 70% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 19:33 ]

• ODF

ODF

Dit lijkt een vreemde vraag maar hoeveel intern geheugen heeft je systeem?!

• Brainsz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:58
Ik had vorige week nog een heleboel van die STOP: 0x000007E BSOD...

Oorzaak kwam door een game die mijn chipset drivers had corrupt.

Enige oplossing was helaas een system restore.

Computers are useless. They can only give you answers.

• Widow
the_stickie schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:32:
kwestie van een system restore toch?
Heb ik geprobeerd, maar dan krijg ik een melding dat er e.e.a ontbreekt en system recovery dus niet door kan gaan :/

zit btw 2 gieg ram in mn pc.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vista+Alcohol120% = No Go is mijn ervaring....

Kwam iemand met vista (@ laptop) om alcohol te laten installeren door mij, zelfde issue. Heb via F8 laatst bekende werkende config laten laden en toen werkte het (Vista...) weer :)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 02-12-2007 19:50 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• ODF

ODF

Op een duits forum kreeg iemand de boel weer aan de praat door de dvd/cd-rom los te koppelen van het systeem en daarna weer een system restore uit te voeren. Iemand anders kreeg op dit forum de boel weer aan de praat door 3 van z'n 4 gieg intern geheugen te verwijderen, daarom mijn vraag over het aanwezige intern geheugen.

• Widow
bartgrefte schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:44:
Vista+Alcohol120% = No Go is mijn ervaring....

Kwam iemand met vista (@ laptop) om alcohol te laten installeren door mij, zelfde issue. Heb via F8 laatst bekende werkende config laten laden en toen werkte het (Vista...) weer :)
Heb dat nu gedaan - windows werkt weer. Ik dacht dat dat opstartmenu met veiligemodus met/zonder netwerkondersteuning de enige opstartopties waren, blijken het er dus meer te zijn 8)7 handig ontworpen.

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 17:11
Ik heb nu hetzelfde probleem, maar nu gebeurde het bij het installeren van natflix (alternatief voor Hamachi).

Het probleem bij mij; mijn toetsenbord werkt nog wel in de bios. Alleen niet in het f8 scherm, om veilige modus/laatst werkende versie aan te vinken. Met booten pakt die ook niet de Windows dvd. En elke keer kom ik dus weer terecht bij het BSOD :(

Iemand tips?

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Sendar schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:38:
Ik heb nu hetzelfde probleem, maar nu gebeurde het bij het installeren van natflix (alternatief voor Hamachi).

Het probleem bij mij; mijn toetsenbord werkt nog wel in de bios. Alleen niet in het f8 scherm, om veilige modus/laatst werkende versie aan te vinken. Met booten pakt die ook niet de Windows dvd. En elke keer kom ik dus weer terecht bij het BSOD :(

Iemand tips?
Gebruik je een USB of PS/2 toetsenbord ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 17:11
usb logitech g11, maar had al zo'n vermoeden dat het daar aanlag. Ik heb nu maar een nieuwe hdd gekocht, was ik toch al van plan.
Alleen heb daar nu idd het zelfde mee, kan niet booten van cd of f8 gebruiken helaas. Maar gaat denk maar eens zo'n USB to PS2 ding aanschaffen. Denk dat een hoop oplost

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:21
Let wel op dat dit niet perse werkt, zo'n USB to PS/2.
M'n MS Natural Keyboard 4000 werkt daar in ieder geval niet (goed) mee. Ok, ik heb dan wel met een USB to PS/2 muis-converter gebruikt, maar dat lijkt me geen probleem. Ik kon daarna het keyboard niet meer gebruiken. Pas toen ik hem weer in een USB-poort stopte lukte het weer.
Hetzelfde verhaal met de muis. Ik heb nu een MS Laser 6000, maar die werkt volgens mij ook niet met PS/2. Dat weet ik echter niet zeker meer.

Het makkelijkst is om gewoon een oud keyboard ergens vandaan te toveren en die even te gebruiken.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Pagina: 1