Toon posts:

Temperatuur videokaart (Nvidia 8800Ultra)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.641 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers.

Ik heb ongeveer een maand geleden een Asus EN8800 Ultra gekocht. Heeft het al die tijd perfect gedaan tot ongeveer een week geleden. Toen ik m kocht bleef de temp. gemiddeld constant op 54 graden (GPU Diode) maar nu als ik de pc aanzet begint ie al rond de 57 a 58 graden. En ik heb mijn eerste artifacts bij Crysis mogen meemaken na ong. 3 uur spelen :S terwijl ik voorheen Crysis wel 5 a 6 uur achter elkaar heb gespeeld zonder enige problemen.

Nu is mijn vraag hoe warm mag een videokaart ongeveer worden maximaal voordat mij die hele zooi doorfikt?

Kan het zijn dat dit probleem is gekomen door een driver update of andere software?

b.v.d.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ga eens zoeken op Google, daar vind je heus wel iets ;)

En post ook eens je load-temperaturen, idle kunnen we weinig mee.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:46

Sebazzz

3dp

Volgens de drivers in mijn Ubuntu installatie mag mijn 8800GTS 105 graden worden.
Dat is tenminste de shutdown temperature. Bij 90 graden gaat de stofzuiger aan (de fan gaat op 100% draaien).

Edit: 110 dus, toch zou ik het er niet op wagen en laat hem gewoon niet hoger dan 90 komen.
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/1820/nvidiaxserversettingsvd0.png

[ Voor 31% gewijzigd door Sebazzz op 02-12-2007 18:33 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nu is mijn vraag hoe warm mag een videokaart ongeveer worden maximaal voordat mij die hele zooi doorfikt?
Een graad of 110. Tot de 90 voor de core is er sowieso niets aan de hand. Een GPU mag veel heter worden dan een CPU.

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04 13:35
denk dat we meer hebben aan je load temps ipv idle. Die mogen tot zon 90 graden ofzo worden. Maar is er iets veranderd met de airflow van je kast? En anders heb je nog RMA want op stock speeds hoort hij het gewoon te doen.

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-04 15:52
PainkillA schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:24:
denk dat we meer hebben aan je load temps ipv idle. Die mogen tot zon 90 graden ofzo worden. Maar is er iets veranderd met de airflow van je kast? En anders heb je nog RMA want op stock speeds hoort hij het gewoon te doen.
en probeer ook eens de kaart, fans en andere onderdelen in je pc schoon te maken

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:08

Ankh

|true

wat ik niet snap uit de startpost, in het begin bij idle staat hij dus 54 graden (constant) en doet hij dat dus 3 graden hoger. Wat nogal mee valt :)

Heb je je kast bij een verwarming staan? Met dit weer slaat elke verwarming aan en bij mijn Watercooling is het water zo'n 2 a 3 graden warmer omdat hij naast de radiator staat :)

en voor de rest, gpu kunnen max 140 graden worden. check maar eens de temps van een silent gekoelde videokaart.. die koelers kan je niet eens vast pakken ;-)

[ Voor 19% gewijzigd door Ankh op 02-12-2007 20:51 ]

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Knipperende textures zijn *een feature* van Crysis, geen artifacts, als je dat bedoel.

Komen in latere levels vaker voor dan in de eerste paar.

Pentaxiaan

Verwijderd

Ankh schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:51:
wat ik niet snap uit de startpost, in het begin bij idle staat hij dus 54 graden (constant) en doet hij dat dus 3 graden hoger. Wat nogal mee valt :)

Heb je je kast bij een verwarming staan? Met dit weer slaat elke verwarming aan en bij mijn Watercooling is het water zo'n 2 a 3 graden warmer omdat hij naast de radiator staat :)

en voor de rest, gpu kunnen max 140 graden worden. check maar eens de temps van een silent gekoelde videokaart.. die koelers kan je niet eens vast pakken ;-)
140 graden, maar hoelang doet deze het dan? En waar is je bron? Levensduur is dan véél korter, en meer kans op artifacts, en andere rotzooi waar mensen niet van gedient zijn. Max. 90 graden voor een stabiele temperatuur.

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-04 11:50
tjah als hij nu 3 graden warmer wordt kom dat denk omdat er nu wat stof in de koeler zit ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

57C een probleem? Riight...

Voortaan aub zelf eerst op zoek gaan voordat je een paniekpost doet. Dit klinkt meer als software issues - of een probleem met je uitleessoftware. Hoe dan ook in de huidige vorm geen reden voor een topic.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.