Een maand geleden werd ik door iemand gevraagd om zijn boot op de foto te zetten, onder het motto “hij heeft een fototoestel”. Een uur later zat ik al in de boot op weg naar een klein meertje in de buurt (Zuiderdiep) om wat foto’s te maken van het gele gevaarte. Ik heb lang getwijfeld of ik het aandurfde om de foto’s te plaatsen als testcase, uiteindelijk toch gedaan. De foto’s zijn genomen met een Nikon D50 in combinatie met de standaard kitlens (18-55 mm), de Nikkor AF-D 50mm F 1.8 en de Sigma 70-300mm F4.0-5.6 APO. Hieronder het resultaat.
Algemeen commentaar: ik heb te vaak het onderwerp centraal gezet, oftewel ik had wel wat creatiever kunnen zijn met de composities. Voor de rest vind ik het lastig om een verhaal in een shoot te krijgen.
De foto’s
# 1 - AF-D 50mm
Commentaar: Beetje overbelicht, wit is uitgebeten. De compositie is een beetje krap.

# 2 - Kitlens
Commentaar: Lucht is stukje uitgebeten, al vind ik het zelf niet storend.

# 3 - Kitlens
Commentaar: Donker

# 4 - Kitlens
Commentaar: Ook al zo donker.

# 5 - Kitlens
Commentaar: Lucht is een beetje krap, had van mij wel wat groter gekund.

# 6 - Kitlens

# 7 - Kitlens
Commentaar: Het pannen was niet echt makkelijk met vernikkelde handen (als slecht excuus dat ik het gewoon niet kan), er zitten betere foto's in tussen de niet verkozen foto's, maar ik wilde toch wat commentaar hoe de foto beter kan.

# 8 - Sigma 70-300mm
Commentaar: Misschien beetje erg scheeft, wanneer valt de boot uit het water?

# 9 - Sigma 70-300mm

# 10 - Sigma 70-300mm
Algemeen commentaar: ik heb te vaak het onderwerp centraal gezet, oftewel ik had wel wat creatiever kunnen zijn met de composities. Voor de rest vind ik het lastig om een verhaal in een shoot te krijgen.
De foto’s
# 1 - AF-D 50mm
Commentaar: Beetje overbelicht, wit is uitgebeten. De compositie is een beetje krap.
# 2 - Kitlens
Commentaar: Lucht is stukje uitgebeten, al vind ik het zelf niet storend.
# 3 - Kitlens
Commentaar: Donker
# 4 - Kitlens
Commentaar: Ook al zo donker.
# 5 - Kitlens
Commentaar: Lucht is een beetje krap, had van mij wel wat groter gekund.
# 6 - Kitlens
# 7 - Kitlens
Commentaar: Het pannen was niet echt makkelijk met vernikkelde handen (als slecht excuus dat ik het gewoon niet kan), er zitten betere foto's in tussen de niet verkozen foto's, maar ik wilde toch wat commentaar hoe de foto beter kan.
# 8 - Sigma 70-300mm
Commentaar: Misschien beetje erg scheeft, wanneer valt de boot uit het water?
# 9 - Sigma 70-300mm
# 10 - Sigma 70-300mm
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 18:12 ]