Toon posts:

[Vista] Installatie wil niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen menu als ik van de cd probeer te booten.

Eerst doe ik boot van cd dan gaat ie windows files laden(zwart scherm met balkje) vervolgens is ie daar mee klaar een krijg ik een zwart scherm met een windows laadbalkje en vervolgens kom ik in een achtergrondscherm met vage 8 bits pastel kleuren maar geen menu of wat dan ook.
Dit blijft zo en kom niet verder?.

Mijn plan was omdat ik 2 parties heb, c en d, om c te formatteren en d te behouden waar al mijn documenten spellen etc opstaan. Vvanuit xp krijg ik wel het installatie menu en is het nu mogelijk als ik een extra partitie kan maken (E bv) om het vanuit xp te doen zodat ik C kan behouden met XP erop (dualboot)?? maar dan moet ik een deel van mijn D partitie gebruiken om een E partitie te maken en ik weet niet of dit mogelijk is.

Bij Voorbaat dank

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-02 02:22
nee volgens mij kan je niet een schijf delen zonder hem te formateren.

1.mischien moet je eens proberen de schijf in een andere computer te stoppen
2. mischien ondersteunt je pc vista niet
3. heb je je bios niet goed ingesteld?
4. heb je wel een vista boot dvd?

veel succes anders gr

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Is het een oudere PC? (dus niet voor Vista ontwikkelt)

op zich moet dit niet al te veel uit maken, zolang de specs maar goed genoeg zijn.

Toen XP uit kwam wilde deze bij mij ook niet booten tot dat ik een update van de BIOS had gedaan, dus dit zou misschien hetzelfde kunnen zijn voor Vista..

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

Verwijderd

Topicstarter
Naatan schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:02:
Is het een oudere PC? (dus niet voor Vista ontwikkelt)

op zich moet dit niet al te veel uit maken, zolang de specs maar goed genoeg zijn.

Toen XP uit kwam wilde deze bij mij ook niet booten tot dat ik een update van de BIOS had gedaan, dus dit zou misschien hetzelfde kunnen zijn voor Vista..
Het is een vrij nieuwe computer en ik heb de check bij microsoft gedaan en alles moet goed zijn.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:07:
[...]

Het is een vrij nieuwe computer en ik heb de check bij microsoft gedaan en alles moet goed zijn.
En wat is vrij nieuwe wat meer informatie over je pc zou wel handig zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe lang staat 'ie in het "pastel-scherm"? Heb gehoord dat dit bij sommige mensen wel iets van 20 minuten kan duren. Toen ik Vista Enterprise onder VMWare wilde installeren, heb ik ook maar een bak koffie gezet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:13:
Hoe lang staat 'ie in het "pastel-scherm"? Heb gehoord dat dit bij sommige mensen wel iets van 20 minuten kan duren. Toen ik Vista Enterprise onder VMWare wilde installeren, heb ik ook maar een bak koffie gezet...
Ja, een minuut of 10, heb niet langer geprobeerd.

Ik heb er eerder over gehoord dat het zolang duurt met niet met een raar pastel(grijs groen door mekaar heen) achtergrond zonder windows logo of iets dergelijks.
Krijg wel me muis cursor op het scherm en kan die ook bewegen, dus echt vastgelopen is ie niet, maar ik krijg gewoon geen installatie scherm.

Kan m wel vanuit windows installeren maar daar heb ik niets aan omdat ik geen extra parties vrij heb.

Verwijderd

Topicstarter
rafler schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:10:
[...]

En wat is vrij nieuwe wat meer informatie over je pc zou wel handig zijn.
Vrij nieuw in de zin dat dat geen probleem mag zijn:

Asus pw5 dh deluxe
E6600 intel
2 x 2 gb geheugen
8800gtx
samsung 160 gb sata 2
nec 1300A dvd
windows xp

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 16:26 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gok, je maakt geen gebruik van de text-setup SATA/IDE-drivers die bij je moederbord horen waardoor de installatie niet verder wil?

*edit*
Misschien is het handig om deze drivers te slipstreamen; hierover is aanzienlijk veel info te vinden op GoT/Google.

[ Voor 36% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2007 16:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 19:47
blijkbaar start de PE environment niet waaronder de setup met de mooie GUI zou moeten starten.

Tijd voor een andere vista installatie dvd. Check je huidige nog ff in een andere computer onder windows omgeving en/of om vanaf te booten indien het dan wel werkt zit er toch hardwarematig iets scheef je nieuwe systeem.

je 8800gTX kan de boosdoender zijn maar dat lijkt me sterk..

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:29:
Gok, je maakt geen gebruik van de text-setup SATA/IDE-drivers die bij je moederbord horen waardoor de installatie niet verder wil?

*edit*
Misschien is het handig om deze drivers te slipstreamen; hierover is aanzienlijk veel info te vinden op GoT/Google.
Ja klopt

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-02 02:22
is het al gelukt om het er op te krijgen?
Pagina: 1