Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Lotus Notes ongelezen e-mails filteren

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Ik ben bezig met een applicatie aan het ontwikkelen die e-mails ophaalt van een Domino server en deze verwerkt. De bedoeling is dat ik alleen de ongelezen e-mails verwerk en deze markeer als gelezen. Met Outlook was dit eenvoudig te realiseren, maar met Lotus Notes loop ik tegen een probleem aan. Ik weet niet hoe ik een lijst van ongelezen e-mails binnen krijg. Wel kan ik alle e-mails lezen met de volgende

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NotesSession session = new NotesSession();
session.Initialize("wachtwoord");
NotesDatabase database = session.GetDatabase("server", "database", false);

NotesView emailView = database.GetView("($Inbox)");
NotesViewEntryCollection entryCollection = emailView.AllEntries;

for (int x = 1; x <= entryCollection.Count; x++)
{
    NotesViewEntry entry = entryCollection.GetNthEntry(x);
    NotesDocument document = entry.Document;
    object documentItems = document.Items;
    Array items = (Array)documentItems;

for (int y = 0; y < items.Length; y++)
    {
        NotesItem item = (NotesItem)items.GetValue(y);

if (item.Name.Equals("Body"))
        {
            //item.Text bevat de body van het e-mailtje.
        }
    }
}

Is het mogelijk om tot deze lijst te komen zonder zelf een lijst bij te houden van alle opgehaalde e-mail? (Zoals het bij Outlook gaat)

PS: Google en dergelijke hebben mij geen resultaten geleverd.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 14:24

Glabbeek

Dat dus.

Het is alweer een hele poos geleden dat ik iets met Notes heb gedaan, maar het eerste waar ik aan denk ik dat je je mailbox-template in Notes zou kunnen uitbreiden met een hidden view waar je alleen de unread documenten in plaatst, en dan deze view in programma uitleest. Zorg er dan trouwens wel voor dat je view gerefreshed is als je hem uitleest, anders kan je oude waarden krijgen.

En zo is het maar net.

• TheGuest
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-01-2024

TheGuest

De enige echte

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met een view, maar daar kom ik gewoon niet uit. Lotus Notes biedt mij een te vage GUI aan waar ik niet mee uit de voeten kan. Ook het grote internet biedt mij geen oplossingen.
Daarom heb ik het anders aangepakt. Ik heb in Lotus Notes een rule aangemaakt die de e-mails (welke ik markeer met een simpel woordje in de subject) verplaatst naar een map.
Deze map lees ik uit via het eerder geposte script en verwerk gewoon simpelweg alle e-mails in deze map. Eenmaal verwerkt verplaats ik ze weer naar een andere map met de commando's document.PutInFolder("VerwerkmapArchief", true) en document.RemoveFromFolder("Verwerkmap")

Op deze manier verkrijg ik ook het gewenste resultaat. In ieder geval bedankt voor je input Glabbeek.