Toetsenbord werkt alleen in Windows muis werkt helemaal niet

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik probeer hier een laptop te repareren (NEC Versa P520, laptop van TU/e van een paar jaar terug). Het probleem is dat het toetsenbord en de muis niet werken buiten Windows (XP). Het toetsenbord werkt vanaf het menu van windows waar je kunt kiezen voor safe mode enzo, maar daarvoor helemaal niet. En de touchpad muis werkt helemaal niet. Ook niet in Windows dus.

Ik dacht dat misschien Legacy usb support ofzo uitstaat in de BIOS, maar ik kan dus niet in de BIOS komen. Dus ik heb geprobeerd om het BIOS te updaten, kijken of dat zou helpen, maar ook dat lukte niet, omdat ik 'm met een bootcd moest updaten en daarbij het toetsenbord nodig heb om Y te drukken voor de vraag of ik echt wil updaten.

Ook heb ik al een PS/2 toetsenbord geprobeerd, maar die ziet hij ook al niet voor Windows. In Windows gaat wel alles goed, behalve dan dat de touchpad muis het nog steeds niet doet, maar dan accepteert hij wel gewoon een USB muis.
Iemand een idee hoe ik het kan oplossen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• MightyMauz
Niemand die mij verder kan helpen?

Verwijderd

Heb je je muis niet of uitstaan door een handmatige (functie) op je laptoptoetsenbord of software matig per ongeluk uitgeschakeld. Als dat t niet is, is je connector onder je touchpad misschien niet goed verbonden. En dat je toetsenbord in je bios niet werkt zal waarschijnlijk aan of bepaalde stuurprogramma's liggen die een conflict geven, lijkt me niet want dat is meer software matig vanuit windows enzo. Anders staat er iets in de bios niet goed ingesteld. Probeer deze te resettenof mayby bios upgrade, wat bij laptop helemaal niet echt handig is.

• MightyMauz
De BIOSupgrade wilde dus ook al niet lukken omdat ik een toets moest gebruiken om 'm te upgraden.
Dat de connector niet goed is verbonden, lijkt me onwaarschijnlijk, omdat het dus om het toetsenbord EN muis gaat, terwijl de ene wel weer werkt in windows en de ander niet.
Dat resetten wil ik graag proberen, maar geen idee hoe dat zou moeten bij een laptop.
Dus of iemand weet hoe ik een BIOS reset moet uitvoeren, of hoe ik de BIOS alsnog kan upgraden zonder toetsenbord te gebruiken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer allereerst eens een CMOS clear (voor laptops moet je even in de handleiding kijken exact welke procedure je moet volgen ervoor), mogelijk heeft iemand ooit iets zitten prutsen in BIOS waardoor dit probleem ontstaan is. Als het goed is zou het in de defaults goed moeten staan.

Oslik blyat! Oslik!

• MightyMauz
Ik kan nergens een handleiding vinden en ook heb ik 'm geprobeerd open te maken. Maar heel ver kom ik daarmee niet, want volgens mij moet de monitor er zelfs af om iets van jumpers tegen te komen. En dat durf ik toch niet

Verwijderd

Meestal zit ie ergens onder het keyboard toegankelijk, of onder de accu /hdd bay.

• MightyMauz
Toen ik 'm opengemaakt had, kwam ik ook geen loszittend kabeltje tegen onder de touchpad, accu, geheugen of hdd.
Ondertussen heb ik wel voor elkaar gekregen om de BIOS te updaten, want ik heb op de opstartdiskette het bestand aangepast wat om een toetsenbordbevestiging vroeg. Maar dat heeft ook niet geholpen.

Pagina: 1