Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 16:00:
[...]
Bij windows componenten kan je kiezen of je dat geinstalleerd wil hebben of niet. Ik had zelf ook last van dat nod32 2.x wel werkte. Alles was netjes ingeladen, maar geen icoontje. Ik kon wel via programma's -> nod32 gewoon de virusscanner gebruiken etc. maar een icoontje ho maar! Soms was ie er wel en soms niet. upnp uitgezet en nooit meer dat probleem gehad. Probeer het eens. Zoveel werkt is het niet om het even te testen en als het toch niet werkt dan is het opnieuw installeren van upnp ook maar een minuutje werk!
Ah zo bedoelde je dat van de upnp. Maar hoe kwam je er achter dat het wellicht daar aan zou liggen?
Het probleem lijkt opgelost. Ik heb alles nog eens goed gescand met héél véél programma's (waarvan sommige zeiden dat er iets stouts in het register b.v. stond, maar er was dan haast niets over dat 'virus' te vinden, en een zoektocht naar de regnaam ipv 'virusnaam' leerde dat het gewoon een onderdeel van bijvoorbeeld een of andere driverutility was; het leek dus dat ze mij wilde laten registreren/betalen om het """"probleem"""" op te lossen, terwijl ik dus voor niets 'bang' gemaakt werd voor een of andere onzinnige regitem

).
Nod32 er af geknikkerd en opnieuw geregistreerd en nieuwe nVidia drivers geinstalleerd (nVidia ForceWare 169.32 whql ipv nVidia ForceWare 169.21 whql); let wel, ik heb een gemodde inf van guru3d forum gedownload.
Probleem is in ieder geval verholpen dus die upnp-truck toepassen heeft geen zin meer, hoewel ik nog steeds benieuwd ben hoe je er achter bent gekomen.
edit: hier kom ik dus op terug
M'n icoontje is weer eens verdwenen nadat ik er met de muis overheen ging. Of beter gezegd, egui.exe sluit op een of andere manier af, hoewel ik dus niet zeker weet of egui.exe al afgesloten was en het icoontje 'toevallig nog half aanwezig was', of dat het afgesloten werd op het moment dat ik er met de muis overheen ging.
Ik heb ook met dat 'eicar-test virus' gekeken wat er gebeurde; niets! Toen ik egui.exe weer opstarte kreeg ik wel een melding, maar ekrn.exe deed dus zonder egui.exe nog goed z'n werk.
Nu nog even verder googlen naar het probleem van de 'missing tray icons' in combinatie met het egui.exe bestand, maar eerst slapen
[
Voor 17% gewijzigd door
zork op 19-02-2008 01:22
]