[wc] zoek een pomp (heb nogal wat wensen)

Pagina: 1
Acties:

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
heb me helemaal suf gezocht op allemaal sites van fabrikanten, winkels en op GoT, helaas niet kunnen vinden wat ik zoek

ik zoek een pomp met de volgende wensen
- onder de euro 100
- 12V met Molex aansluiting (wil geen pci kaartje hoeven gebruiken)
- ik heb een keer gelezen dat als de pomp ondergedompeld is in het water van het reservoice dat dit voor extra stilte zorgt, tevens uiteraard ruimtebesparend, lijkt me op zich wel wat, of denk ik nu heel raar?

wie kan me de juiste kant op sturen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier staan er genoeg.

http://shop.freezinghardw...dex.asp?Pagina=00002&c=46

Je eisen vallen wel mee en er zijn voldoende pompen die er aan voldoen. Alleen in een reservoir zijn er wat minder maar ook die zijn er.

Qua geluid kan je de pomp net zo goed gewoon los in de kast hebben, als je er maar voor zorgt dat er iets van rubber tussen de kast en de pomp zit zodat de trillingen niet naar de kast gaan.

Edit: Heb zelf een Eheim 1048 alleen dan de 230V versie. Ding is door rubberen schroeven bijna niet te horen en zit toch goed vast. Die pomp is er ook in 12V. Een Stille Samsung HDD maakt veel meer herrie dan mijn pomp.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2007 16:13 ]

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
die had ik gezien ja :)

de Eheim Compact 600 (vierkant) - 12 Volt komt wel in de buurt, maar heeft een pci kaartje, wil ik eigenlijk niet

zijn de voordelen van een pomp ondergedompeld te verwaarlozen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
zijn de voordelen van een pomp ondergedompeld te verwaarlozen?
Qua geluid scheelt het wel iets maar normaal in de kast is op de juiste manier super stil. In een reservoir geeft wel meer warmte af aan het water omdat de pomp zelf ook heet wordt. Het heeft niet zoveel voordelen dat het echt aan te raden is, het kan geen kwaad maar nodig is het ook niet.

Keuze van de pomp wordt ook nogal bepaald door de onderdelen die je verder wil gebruiken. Met alleen CPU en GPU met een 2x120mm rad heb je geen zware pomp nodig. Met een SLI setup en HDD's mee gekoeld is een dikke pomp wel aan te raden.

Zelf heb ik 5 waterblokken met een Eheim 1048 en dat werkt gewoon prima.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 02-12-2007 16:16 ]