Toon posts:

Tegelijk TV en monitor met Nvidia 8800GTS 320MB PCI-Express?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb een vraagje. Allicht een erg eenvoudige voor jullie, maar helaas kon ik het antwoord (nog) niet op het forum vinden.

Ik overweeg om een computer met videokaart Nvidia 8800GTS 320MB PCI-Express aan te schaffen. Ik wil de computer op een monitor aansluiten (breedbeeld) en daarnaast ook op een TV (niet breedbeeld), die in een andere kamer staat.
- Kan deze kaart tegelijkertijd (dus zonder hardwarematig een switch om hoeven te zetten om van de het ene naar het andere scherm te wisselen) beeld geven op een hoge resolutie breedbeeld monitor en op een lage resolutie niet breedbeeld TV?
- Kan de resolutie en dergelijke voor ieder scherm softwarematig afzonderlijk worden ingesteld?
- Kan softwarematig worden gekozen om slechts op de TV of op de monitor beeld is, i.p.v. beiden tegelijkertijd?
- Heeft iemand hier positieve of negatieve ervaringen mee? Nog speciale dingen waarmee ik rekening moet houden bij de aanschaf?

Alvast hartelijk dank voor de reactie en jullie hulp!

Muchas gracias!

Adios,

Ronald

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Ja, je kan de schermen afzonderlijk of tegelijk (dualview) gebruiken op verschillende resoluties. Je kan niet hetzelfde beeld op 2 schermen tegelijk laten zien, tenzij je ze op dezelfde resolutie zet. En dat alles kan je softwarematig regelen, in sommige programma's zelfs met toetscombinaties. Met een tv als 2e monitor werken moet in principe prima gaan. Ga je het voornamelijk gebruiken voor video of om te gamen?

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie!

Het is puur om films te kijken in slaapkamer, en misschien een beetje muziek, en skype of hotmail of zo....

Je schrijft "Ja, je kan de schermen afzonderlijk of tegelijk (dualview) gebruiken op verschillende resoluties. Je kan niet hetzelfde beeld op 2 schermen tegelijk laten zien, tenzij je ze op dezelfde resolutie zet.". Kun je wel of niet op het tweede scherm een andere resolutie gebruiken als op het eerste scherm en deze tegelijk gebruiken?

Alvat bedankt.

Groeten,

Verwijderd

Topicstarter
Anyone?

Thx.

Verwijderd

Het is net als gewoon 2 monitoren gebruiken. je kan per scherm zelf kiezen welke resolutie je wilt, nu weet ik uit ervaring dat je je bureablad kan verlengen naar je 2e scherm ongeacht de resolutie van je 2e scherm (dualview) heeft maar 1 probleem en dat is dat er een randje komt waar je met je muis niet langs komt (kan wel een verduidelijkend plaatje tekenen in paint indien ik hier onduidelijk ben :P)

het "kopieren" van het beeld op scherm 1 naar 2 zou zover ik weet ook qua resolutie niet uitmaken waar die op staat, dit weet ik echter niet geheel zeker

zoiezo werkt een dualscreen setup (2 afzonderlijke schermen) beter kan je in ieder geval op je comp blijven werken ook als iemand een film zit te kijken op het andere scherm ;)

over software: de Nvidia software is vergeleken met de ati software (catalyst) een klein wonder, het geeft je duidelijke opties in wat voor soort screensetup je wilt en daarnaast kan je ook makkelijk de resoluties en Hz per scherm ermee aanpassen (wat anders ook nog gewoon bij configscherm kan :P)

ps. kaartjes van tegenwoordig hebben allemaal 2 uitgangen DVI/D-sub en daarnaast vaak ook nog een 3e S-video, je kan er maar 2 tegelijk gebruiken, maar als je maar 1 monitor heb doe je je tv op één van de overgebleven uitgangen ;)

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-03 16:46
Even voor de duidelijkheid: Als je de monitors afzonderlijk van elkaar aanstuurt (dualview), dus dat je je bureaublad verlengt en dat je venstertjes van de ene monitor naar de andere kan slepen, Dan kan je 2 verschillende reso's gebruiken. Maar als je op beide schermen hetzelfde beeld wil (clone), dan ben je gebonden aan 1 resolutie, in dit geval de resolutie van je tv die waarschijnlijk erg laag zal zijn t.o.v. je monitor.
Pagina: 1