Toon posts:

Speedtouch als DSLAM

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een tijdje geleden op een LAN activiteit gezien dat men met 2 speedtouch modems een ethernet verbinding toto stand bracht over 2 aderige kabel ( dus gewoon de 2 dsl) connectors aan elkaar knopen.

Wat je kreeg als je op het 2e modem zat was sat je gewsoon ip van gateway kreeg en dat je met de ip instellingen van de speedtouch niets van doen had.

__________ __________
dus: gateway... eth=>|speedtouch|------2aderige kabel----|speedtouch|==>Eth
|----------------| |----------------|

Nu probeer ik dat zelf ook voor elkaar te kriijgen met een ST 780 en een ST 716. Iemand een idee hoe je dit insteld?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

kan niet met 2 ADSL modems om de simpele reden dat de upstream van de 1 de downstream van de ander is en vice versa. Het kan wel met SDSL modems daar is de upload en download wel gelijk. Ik heb het wel eens gedaan met twee cisco sdsl routers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik beter had moeten kijken naar de opstelling maar het was zeker geen SDSL modem, maar gewoon standaard ADSL modem. Stond er ook verbaasd van te kijken maar werkte echt gewoon.

Misschien dat er een 1of andere patch opzit oid.

Het hoeft ook niet snel te zijn zoveel verkeer wil er niet over jagen. Een andere oplossing zou zijn om 2 km glas uit te leggen maar ja .. das weer een heel ander verhaal :p

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik weet redelijk zeker dat het niet gaat werken. Op mijn werk gebruiken we er cisco SDSL routers voor als we op een site niet makkelijk koper/glas kunnen aanleggen maar er wel voldoende koper beschikbaar is.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Snap er geen bal van.
Bedoel je nou dat men met 2 Speedtouch modems (op één DSL verbinding) deelt met de telefooncentrale OF dat men 2 Speedtouch modems verbindt via een 2 aderige draad...???

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 15:50
waarschijnlijk waren het gewoon baseband modems, of zat er in de centrale een DSLAM tussen.

Ik kan me niet voorstellen dat 2 sdsl modems kunnen connecten, laat staan 2 adsl modems.

Verwijderd

Topicstarter
cornfed99111 schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:04:
dat men 2 Speedtouch modems verbindt via een 2 aderige draad...???
DAt is de bedoeling. Ander oplossingen om 2/4 aderig een km of 2 te connecten zijn natuurlijk ook welkom.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Cisco SDSL routers kunnen het gewoon heb ik 4 jaar geleden al eens zo geconfigureerd volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ik die op de plank had liggen voor thuis gebruik :*)

Maar ja 1ge hardware routers hier zijn de linksysysen en speedtouchen, wat zyxel en bende freesco. Van cisco alleen wat switches, en dan kom je toch were bij glas uit. €€€

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 16:32 ]

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-03 20:05

IEF

Why so serious?

er zijn diverse SDSL modem/routers die dit ondersteunen. bijvoorbeeld. zyxel spul.

ADSL modems doen het bij mijn weten niet.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:19
ADSL modems kunnen het niet by design, SDSL waarschijnlijk wel omdat ze ook bedoeld zijn voor oude 2-draads verbindingen tussen 2 gebouwen.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 15:50
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:14:
[...]

DAt is de bedoeling. Ander oplossingen om 2/4 aderig een km of 2 te connecten zijn natuurlijk ook welkom.
Hoe snel moet het verkeer lopen?

Verwijderd

Topicstarter
kijk een minimaal.2 Mbit is genoeg aangezien we van plan zijn u/f/stp uit te gaan rollen. 4 paartjes maakt dan wat sneller verbinding, aangezien het niet uit maakt waar de gebruikers bij elkaar komen (ongeveer 7 vlans). Maar het liefst natuurlijk 8 mbit minimaal per paar.

• eXhale
  • Niet online
Waarom niet gewoon een ethernet extender zoals in deze range: http://www.patton.com/pro...9171f40b78325472135506818
specifiek de:
http://www.patton.com/pro...9171f40b78325472135506818
# 4.6 Mbps over just a single twisted pair of copper
# Extension distances up to 32,000 feet (10 km)

[ Voor 16% gewijzigd door eXhale op 03-12-2007 14:24 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

4,6 mbit klinkt asl 2 keer 2,3 mbit sdsl

Verwijderd

Topicstarter
waarom niet?

Moet zo low cost mogelijk zijn. Maar goed zal vanaaf eens kijken naar die dingen.

tnx

• eXhale
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:35:
waarom niet?

Moet zo low cost mogelijk zijn. Maar goed zal vanaaf eens kijken naar die dingen.

tnx
Lowcost? hmm, die speelgoedjes kosten +- 500 euro per stuk :S
Wat goedkoper zijn de modems van Patton, deze hebben een ingebouwde DSLAM, maja das ook alweer +- 300 euro per stuk..

Kortom, Succes :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar de Actelis Metalight 50 serie.
Te krijgen met max 8 poorten/modems in 1 apparaat. Doet dan dienst als bridge met een snelheid van ruim 38 Mb/s over "normaal" koper (standaard utp). Ik weet niet wat het kost, maar is wel mooi spul.
Pagina: 1