[Command line] Nieuwste bestand in directory zippen

Pagina: 1
Acties:

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05-2025
Ik maak dagelijks 3x een backup van een database naar een bepaalde folder.
Nu wil ik de laatste backup elke keer automatisch zippen zodat ik hem gemakkelijk van de server naar een client kan kopieren.

Mijn probleem is dat ik geen functie kan vinden die mij het nieuwste bestand in een directory geeft.
Ik heb aan FORFILES gedacht:

code:
1
FORFILES /p "d:\backup\" /m *.bak /c "z7a.exe -a backup.zip @file" /d 0

Echter omdat deze op datum zoekt, gaat hij alle 3 de backup's zippen.

Iemand een idee hoe ik (command line) alleen de nieuwste file kan opvragen en deze zippen?

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat om 1 bestand? met dir /b /od kan je de bestanden sorteren. Pak de laatste regel op en je bent er. (Of verstandiger: schrijf de backups weg met de huidige datum en tijd in de filename).

Pro forma: de cmd's van verschillende Windows versies schelen een beetje. Welke dus? Je kunt bijv. met de nieuwere OSen WSH of Powershell gebruiken. die kunnen wat meer.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05-2025
Het gaat inderdaad om één bestand en ik gebruik Windows 2003.
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik de laatste regel uit een dir-commando kan gebruiken in een ander commando?

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!