Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!
Het gaat om 1 bestand? met dir /b /od kan je de bestanden sorteren. Pak de laatste regel op en je bent er. (Of verstandiger: schrijf de backups weg met de huidige datum en tijd in de filename).
Pro forma: de cmd's van verschillende Windows versies schelen een beetje. Welke dus? Je kunt bijv. met de nieuwere OSen WSH of Powershell gebruiken. die kunnen wat meer.
Pro forma: de cmd's van verschillende Windows versies schelen een beetje. Welke dus? Je kunt bijv. met de nieuwere OSen WSH of Powershell gebruiken. die kunnen wat meer.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het gaat inderdaad om één bestand en ik gebruik Windows 2003.
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik de laatste regel uit een dir-commando kan gebruiken in een ander commando?
Zou je me kunnen uitleggen hoe ik de laatste regel uit een dir-commando kan gebruiken in een ander commando?
Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!