Toon posts:

Voip via usb-router

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

een tijdje geleden begon ik te zoeken naar voip-oplossingen, gewoonweg omdat het veel goedkoper zou zijn. We zouden de telefoonrekening 30 euro naar beneden kunnen halen, zelfs indien we de voip maar met één persoon zouden gebruiken.

We hebben thuis een wifi-netwerk, maar een voip via wifi telefoon lijkt me heel duur (al vraag ik me af waarom eigenlijk).
Dat wifi-netwerk wordt gecreëerd door een router, die ook een usb-aansluiting heeft. Nu lijkt het me wel mogelijk dat er een voip-telefoon bestaat, die je rechtstreeks kan aansluiten op je router, via die usb-poort (of gewoonweg via een ethernet-poort?) Hierdoor zou je je computer dus kunnen omzeilen.

Is dit echt mogelijk? Kortweg zoek ik dus een oplossing om via voip te bellen, zonder tussenkomst van de computer. Moet niet draadloos zijn, aangezien de router op een goed bereikbare plaats staat.

Zo goedkoop mogelijk;)

alvast bedankt!
michael

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:59:
Goeiedag,

een tijdje geleden begon ik te zoeken naar voip-oplossingen, gewoonweg omdat het veel goedkoper zou zijn. We zouden de telefoonrekening 30 euro naar beneden kunnen halen, zelfs indien we de voip maar met één persoon zouden gebruiken.

We hebben thuis een wifi-netwerk, maar een voip via wifi telefoon lijkt me heel duur (al vraag ik me af waarom eigenlijk).
Dat wifi-netwerk wordt gecreëerd door een router, die ook een usb-aansluiting heeft. Nu lijkt het me wel mogelijk dat er een voip-telefoon bestaat, die je rechtstreeks kan aansluiten op je router, via die usb-poort (of gewoonweg via een ethernet-poort?) Hierdoor zou je je computer dus kunnen omzeilen.

Is dit echt mogelijk? Kortweg zoek ik dus een oplossing om via voip te bellen, zonder tussenkomst van de computer. Moet niet draadloos zijn, aangezien de router op een goed bereikbare plaats staat.

Zo goedkoop mogelijk;)

alvast bedankt!
michael
Groetjes en aanhef hoeft niet, dit is een forum, geen mailtje. Wat heb je zelf al onderzocht? Welke producten heb je gevonden? Ik geef je één tip, tik in google maar eens in: Voip hardphone of sip phone. Telefoons met USB aansluitingen zijn niet geschikt voor routers met USB aansluiting, alleen voor een PC.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Bij veel internetwinkels, die ook routers en telefonieprodukten verkopen (voip), kan je gemakkelijk
zien wat er beschikbaar is. Je zult zien dat er meerdere mogelijkheden zijn om je probleem
mee op te lossen. Wat de beste oplossing is, moet je zelf bepalen. Winkels googelen ook.

Verwijderd

Topicstarter
trolleystad schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:14:
[...]

Groetjes en aanhef hoeft niet, dit is een forum, geen mailtje. Wat heb je zelf al onderzocht? Welke producten heb je gevonden? Ik geef je één tip, tik in google maar eens in: Voip hardphone of sip phone. Telefoons met USB aansluitingen zijn niet geschikt voor routers met USB aansluiting, alleen voor een PC.
ehm, meestal geef ik gewoon een aanhef en groetjes uit beleefdheid.
Ik heb al vrij veel onderzocht, als ik iets gevonden had zou ik de moeite echt niet doen om hier iets te posten.
Er zijn wifi-voip-phones, maar die zijn veel te duur.
Er zijn voip-phones die je kan aansluiten op je computer, maar dat wil ik niet.
Er zijn voip-phones die je kan aansluiten op je router, maar daarover vind ik tegenstrijdige berichten, namelijk dat je een ata-ding nodig hebt. Sommige sites zeggen van wel, sommigen van niet. Internet-shops geven mij geen nieuwe informatie.

Dus wat ik al gevonden heb, maar wat totaal irrelevant is aangezien ik iets goedkoop wil zonder computertussenkomst, is dat er dure oplossingen bestaan voor mijn probleem.
Goedkope bestaan volgens mij ook, maar dat heb ik echt niet gevonden.

bedankt voor je antwoord

edit: hmm toch, internetwinkels geven inderdaad veel informatie. Zou deze hier een oplossing zijn voor mijn probleem? http://www.voipsolutions....450-ip-voip-telefoon.html, maar is toch niet zo goedkoop.

bedankt cornfed

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu had ik eigenlijk nog een vraag.
Als ik zo'n voip telefoon zou kopen, kan je dat dan enkel linken met betalende services, zoals voipbuster?
De bedoeling was namelijk dat we dan naar een computer konden bellen, gratis. Net zoals je met google talk zou doen.
Ik hoop dat jullie mijn vraag nog begrijpen, want ik begin er minder en minder van te snappen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Ik zie maar 2 oplossingen voor jou. Tenminste, volgens jouw voorwaarden.
* De telefoon via je link is inderdaad een goede oplossing. Via Voipbuster e.d. gaat dat zeker werken.
* Je koopt een ATA Voip converter. Dan sluit je je huidige telefoon aan via dat kastje. Kastje sluit je werderom aan in je router. Instellen en klaar.

Als je naar een pc wilt bellen via je normale telefoon, wordt het een stuk lastiger.
Met de oplossingen bovenaan deze post zal dat niet zo lukken. Maar het kan wel.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 16:00:
nu had ik eigenlijk nog een vraag.
Als ik zo'n voip telefoon zou kopen, kan je dat dan enkel linken met betalende services, zoals voipbuster?
De bedoeling was namelijk dat we dan naar een computer konden bellen, gratis. Net zoals je met google talk zou doen.
Ik hoop dat jullie mijn vraag nog begrijpen, want ik begin er minder en minder van te snappen.
De 'voip-telefoon' zal niet kijken of het een betalende of gratis service is. Indien je naar iemand wilt bellen op een computer kun je bijvoorbeeld www.voxalot.com gebruiken. Voxalot op je telefoontje instellen, bij de ander ook en je kunt gratis bellen.

VoIP-hardphones zijn inderdaad duurder dan een analoog toestel omdat het gewoon een iets ingewikkelder en nieuwe apparaat is. In feite is het gewoon een klein computertje. Vragen naar goed en goedkoop resulteert meestal in teleurstellingen (hoewel het natuurlijk weer erg nederlands is).
Pagina: 1