draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.473 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BrainSmasher
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19:44
Als ik mijn computer opgestart heb staat rechts onderin mijn taakbalk dat ik verbonden ben met mijn router, maar het internet kom ik niet op.

Als ik er dan rechts op klik om de draadloze verbindingen weer te geven krijg ik het volgende te zien:
"Deze draadloze verbinding kan niet worden geconfigureerd.
Als u een ander programma hebt ingeschakeld om deze draadloze verbinding te beheren dient u die software te gebruiken.
Als u wilt dat Windows deze draadloze verbinding configureert, dient u de service Wireless Zero Configuration (WZC) te starten. Raadpleeg voor meer informatie over het starten van de WZC-service artikel 871122 in de Microsoft Knowledge Base op de website microsoft.com Dit artikel is mogelijk in het Engels."

Ik heb dat artikel gevolgd, maar bij mij staat deze service al aan en heb ook opnieuw gestart.
Bij het zoeken op google kwam ik alleen artikelen tegen waarbij de service ook echt uit staat en kan ik in mijn geval niks mee.

Voor het geval het belangrijk is: ik heb een linksys router WRT54G

Wie-o-wie kan me helpen.
Alvast bedankt

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-03 21:54
Wat voor een draadloze adapter heb je, USB-stick of insteek kaart, en zat bij die kaart/stick ook draadloze netwerk software (d.w.z. een tooltje om draadloze netwerken mee te vinden en te verbinden (niet WZC)).

Als dat zo is, heb je waarschijnlijk WZC niet geconfigureerd dat deze de draadloze verbinding niet mag beheren.

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-03 22:12
Wat voor draadloos kaartje heb je? Want vaak wordt er behalve de driver ook software meegeleverd die je netwerkverbinding probeert te beheren. Je moet dan die software goed configureren, of verwijderen en de WZC gebruiken..

edit: spuit 11.. Zie hierboven.. Post iig even welke netwerkkaart je hebt..

[ Voor 14% gewijzigd door Genji op 02-12-2007 12:03 ]

• BrainSmasher
Om het draadloos te kunnen ontvangen gebruik ik de WUSB54G Adapter
Afbeeldingslocatie: http://www.compused.nl/cms/upload_image/aanbiedingen/thumbnails/wusb54g.jpg

Verder heb ik niet aparte software moeten installeren als ik me niet vergis.

• Genji
Dan is dat je probleem denk ik... Zo te zien is het een USB adapter met een kabeltje eraan.. USB apparaten moet vrijwel altijd met een driver installeren, anders werkt het niet.. Weet je zeker dat er geen installatie cd-tje bijgeleverd is? Want dan kan je via apparaatbeheer de huidige installatie ongedaan maken, adapter ontkoppelen, drivers installeren en adapter weer aansluiten. Dan moet het werken, volgens mij..

• BrainSmasher
Ik heb even zitten zoeken en ik heb inderdaad een cd gevonden.
Ik heb via apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt.

Maar als ik dan de setup van de adapter draai krijg ik: the driver has already been installed. If you want to replace this driver, you must uninstall the old driver.

Kon hiervoor ook geen uninstall utility vinden.

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:07

3DDude

I void warranty's

BrainSmasher schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:48:
Ik heb even zitten zoeken en ik heb inderdaad een cd gevonden.
Ik heb via apparaatbeheer de installatie ongedaan gemaakt.

Maar als ik dan de setup van de adapter draai krijg ik: the driver has already been installed. If you want to replace this driver, you must uninstall the old driver.

je kan via device manager gewoon de driver uninstallen hoor ?

Be nice, You Assholes :)

• Genji
Heb je nadat je de driver hebt verwijderd ook de pc opnieuw opgestart? Want pas dan is de driver echt helemaal verwijderd.. En let er wel op, je moet eerst de nieuwe driver installeren, voordat je je adapter aansluit...

@hierboven: Dat heeft ie dus gedaan.. Maar nog niet volledig.. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Genji op 02-12-2007 12:56 ]

• BrainSmasher
Device Manager is toch apparaatbeheer???
Daar heb ik namelijk bij netwerkadapers, linksys wireless-G USB Network Adapter gedeinstalleerd.

• Genji
Device Manager is toch apparaatbeheer???
Klopt, is hetzelfde.
Daar heb ik namelijk bij netwerkadapers, linksys wireless-G USB Network Adapter gedeinstalleerd.
En die installatie moet je dus ongedaan maken, adapter loskoppelen, pc rebooten en setup draaien. Na de setup (of tijdens, als daarom gevraagd wordt) pas de apater aansluiten.

• BrainSmasher
Ik wordt hier echt niet goed van..... Heb het nu al 3 keer gegeprobeerd.
Installatie ongedaan maken en reboot gedaan, telkens zegt die dat de driver er nog is en als ik de adapter weer aansluit herkent hij hem ook gewoon steeds weer.

• coenraad12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-03-2025
Start-uitvoeren-msconfig-opstarten,
Het vinkje weghalen bij het progamma waarmee je de kaart hebt geinstalleerd.
Opnieuw opstarten, en je kunt windows de configuratie laten doen.
suc6

• Genji
Dus je maakt de installatie ongedaan, koppelt de adapter los en reboot en nog steeds wil hij de driver niet installeren na de reboot?

@hierboven: Ik twijfel of dat wel goed gaat.. ALs deze adapter eigen drivers nodig heeft om goed te functioneren, dan is simpelweg aansluiten en de windows drivers gebruiken niet voldoende.. Kan je in MSconfig wel vinkje weghalen, maar als de installatie niet goed is, dan kom je nog nergens.. ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Genji op 02-12-2007 13:42 ]

• coenraad12
Je kunt ook de driver ( dus alleen de driver) vanaf de installatie-cd uitpakken naar een tijdelijke map, en apparaatbeheer gebruiken om de driver te installeren. Resumerend, configratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtsklikken op de betreffende adapter, en stuurprogamma bijwerken en verwijzen naar genoemde tijdelijke map.
Evt. met behulp van systeemherstel naar een tijdstip gaan voordat je het progamma hebt geinstalleerd.

• BrainSmasher
Genji schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:41:
Dus je maakt de installatie ongedaan, koppelt de adapter los en reboot en nog steeds wil hij de driver niet installeren na de reboot?
Ja Precies zo.
coenraad12 schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:52:
Je kunt ook de driver ( dus alleen de driver) vanaf de installatie-cd uitpakken naar een tijdelijke map, en apparaatbeheer gebruiken om de driver te installeren. Resumerend, configratiescherm, systeem, apparaatbeheer, rechtsklikken op de betreffende adapter, en stuurprogamma bijwerken en verwijzen naar genoemde tijdelijke map.
Dit heb ik gedaan en hij heeft hem bijgewerkt.
Nog steeds zelfde probleem zoals bij topic begin.
Evt. met behulp van systeemherstel naar een tijdstip gaan voordat je het progamma hebt geinstalleerd.
Werkt helaas niet want deze stond uit.

• Genji
Geniale ingeving! Dat zou volgens mij prima kunnen werken! En idd, je hebt altijd systeemherstel nog.. ;)

Edit: In theorie was het geniaal...

Wel raar dat ie hetzelfde probleem geeft.... Ik ben een beetje door mijn suggesties heen..

[ Voor 38% gewijzigd door Genji op 02-12-2007 14:03 ]

• BrainSmasher
@Genji
Ja dat is het zeker maar werkt dus niet :s
Zie mijn vorige reactie

• coenraad12
Gebruik je XP of Vista.
Niet elke draadloze adapter is compatible met Vista.
Dat weet ik uit eigen ervaring.
Sommige fabrikanten hebben er eenvoudigweg nog geen driver voor.

• BrainSmasher
Na nog wat zoeken op engelse sites kwam ik dit tegen.
Dan probeer ik dit te volgen maar dan bij stap 2: Change advanced settings lukt het niet meer.
Bij mijzelf krijg ik geen tabblad met draadlozen netwerken.

@coenraad12
Ik gebruik gewoon windows XP Pro

[ Voor 5% gewijzigd door BrainSmasher op 02-12-2007 14:13 ]

• Genji
Bij mijzelf krijg ik geen tabblad met draadlozen netwerken.
En als je nu opnieuw de WZC start?

• BrainSmasher
En als je nu opnieuw de WZC start?
Gebeurt niks, want stond al aan.
Maar als ik hem eerst uit zet en dan weer aan, dan krijg ik alleen een tabblad verificatie erbij.
Hierbij kan ik alleen niks aanvinken. Alles is grijs.

Dit probleem is toch echt lastiger dan ik dacht.

• coenraad12

Opnieuw installeren, en je kunt hem nu wel deinstalleren.

• BrainSmasher
Dat lukt niet....
Ik heb namelijk de driver via apparaat beheer geupdate.
Maar als ik deze weer wil verwijderen is dat tevergeefs.
Netzoals voor de tijd krijg ik weer die melding dan ik hem moet verwijderen.

• coenraad12
Zoek eens in het register naar verwijzingen betreffende je adapter.
Allemaal weghalen (vervolgzoeken met F3) Let op, even een backup van je register maken.
Daarna zoals hierboven omschreven alleen de driver installeren als dat lukt.
Niet geschoten is altijd mis.

• BrainSmasher
Nou ik heb alles met linksys erin verwijderd.
Nu kom ik wel verder maar dan begint hij tijdens de installatie met removing linksys wireless-G USB Network Adapter, en stopt hij op 25%.
Nu krijg ik dan zelf van windows geen draadloos netwerken scherm meer.
Pagina: 1