Vragen over Vista Media Center

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09-2025
Momenteel gebruik ik een P4 2,8ghz en een 8500GT als HTPC (gekoppeld aan een 42PV70). Maar nu die wat problemen heeft met 1080p content, te weinig schijfruimte heeft en net iets teveel lawaai maakt, zat ik te denken om dit up te graden.
In het sub-forum Complete Systemen staat een topic met de stille HTPC voor de toekomst, aan de hand daarvan wil ik mijn onderdelen kiezen. Dus waarschijnlijk een 5200+, gigabyte moederbord etc.
Deze pc wil ik puur gebruiken voor media center (nu gebruik ik de pc ook wel eens voor email/downloaden/browsen etc). Dus ik zit te denken aan Vista Media Center. Kan het toetsenbord (en muis) ook weg en koop ik daarvoor in de plaats wel een afstandsbediening.

So far, so good lijkt me. Maar dan komen de problemen..

Ik heb zelf geen enkele ervaring met Vista, alles is xp hier. Ik had het volgende scenario in gedachten, maar geen idee of dit mogelijk is.

De pc op mijn kamer zal worden gebruikt voor het downloaden/msn/studie/browsen enzo, de kleinere bestanden (700mb) worden op 1 van de 2 externe schijven gezet die weer aangesloten zijn op de router (asus WL-500w). De grote bestanden, zoals 720p en 1080p, zullen via het netwerk op de HD van de HTPC worden gezet. Dit alles wil ik dan kunnen afspelen in vista media center.
Ik las op de microsoft website dat je eenvoudig kan instellen dat media center gelijk wordt gestart als de pc wordt aangezet.

Nu vroeg ik me de volgende dingen af:
1) Kun je zorgen dat de schijf van de HTPC altijd gedeeld is? Zodat ik vanaf de andere pc er content op kan zetten, zonder dat ik Vista Media Center hoef uit te zetten. (maakt het bijv. uit of de andere pc xp of vista is?)
2) Kan ik met Vista Media Center een aantal mappen kiezen die dan weer in het menu komen? (dus de mappen op de router en de mappen op de HD)
3) Wordt de inhoud van de mappen steeds geupdate? Of moet ik dat steeds handmatig doen?
4) Ik las via google dat mkv wordt ondersteund als je wat dingen in het register veranderd. Is dit nog steeds nodig of zijn er makkelijkere manieren? Als ik als nog geen mkv's in vista media center kan draaien, dan heeft het allemaal geen zin...

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Media Center van Vista draait bovenop Windows Vista en je kan dus je schijf altijd gedeeld hebben.

Je kan zelf bepalen welke mappen je wilt enzo. Als je bestanden veranderd, verwijderd of toevoegd wordt dit netzoals in verkenner direct toegepast.

Met MKV`s heb ik geen ervaring.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
1) Schijven delen kan je gewoon via Sharing/Security doen wat net als in WinXP werkt
2) Bij je video/music library kun je mappen toevoegen, gedeelde mappen over het netwerk en lokalen.
Je kan als optie op je pc een aantal netwerk schijven mappen naar bijvoorbeeld de x/y/z schijfletters, deze laat je dan bij het opstarten automatisch mappen
3) inhoud wordt steeds geupdate
4) misschien is dit iets? http://i.nconspicuo.us/20...-mp4-mpg-and-other-files/

[ Voor 15% gewijzigd door Viper® op 02-12-2007 11:21 ]

Verwijderd

Als ik Vista Media Center start en mijn TV staat in 16:9, kan ik delen van het startmenu niet zien. Als ik een film wil afspelen, schakelt het beeld wel over naar widescreen.

Ik wil het startmenu ook in widescreen, zodat ik alle info zie. Is daar misschien een mogelijkheid voor ? Aanpassing of zelfs een andere skin misschien ?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:13:
Als ik Vista Media Center start en mijn TV staat in 16:9, kan ik delen van het startmenu niet zien. Als ik een film wil afspelen, schakelt het beeld wel over naar widescreen.

Ik wil het startmenu ook in widescreen, zodat ik alle info zie. Is daar misschien een mogelijkheid voor ? Aanpassing of zelfs een andere skin misschien ?
Waarom open je geen eigen topic en geef je niet alle benodigde info? Welke videokaart, welke kabel, welke tv, welke resolutie, heb je een aansluiting gekozen in mce? etc etc etc

Sjeez, je hebt je vraag 3x gesteld in een eigen en nog een ander topic en dat binnen anderhalf uur.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 20-12-2007 10:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Buiten dat, alles wat jij wilt weten is prima te vinden met de search. NB. 4:3 / 16:9 stel je in in je media center..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ewalstra,
Open daar liever een eigen topic voor als je vraag dusdanig specifiek is.
Uiteraard pas als je topic ook aan de Windows Clients - Policy voldoet ;)

Andermans topic daarvoor gebruiken is niet echt handig, al helemaal niet als jouw vraag niet aansluit bij de al eerder geposte.
Dat zorgt alleen maar voor verwarring, mensen gaan antwoorden op de oorspronkelijke vraag en niet de jouwe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.