Ik wil een gebruikte laserprinter gaan kopen. Moet niet al te lomp groot zijn, betrouwbaar en niet te prijzig in toners/drum. Hebben hier mensen tips voor bepaalde modellen? Laserjet 4 lijkt me erg mooi, maar ook al wel vrij groot. Wat zijn de ervaringen met andere merken? Canon, Kyocera, Brother misschien?
Verwijderd
Ik heb hier een goedkope Oki LED printer staan.. die doet het ook prima en kostte geen reet.
Ik zou als ik jou was kijken naar een HP 4v ofzo.. Dat zijn meestal wel goede printers.
Ik zou als ik jou was kijken naar een HP 4v ofzo.. Dat zijn meestal wel goede printers.
If I agreed with you, we'd both be wrong.
Verwijderd
Ik ben erg blij met mijn LaserJet 2100, al is de LaserJet 1100 ook prima, alleen ben ik niet zo van de rechtopstaande papierbak gediend ivm stof en zo.
Voor cheapo 2dehands stuff is een lj4, lj4+ of lj5 erg goed (de letters M en N mogen er ook na komen, L zou ik niet doen en de P alleen als het goedkoop is, dus ook 6L niet en 6P als goedkoop). De 4V is voor A3 printen en dus groot. (alles met Si erachter is ook groot) Ook de lj3's zijn prima, maar groter.
Wat wel geld voor de oude printers, koop een nieuwe drum en je print weer jaren met prima qualiteit. (ik bedoel er mee dat ze gebouwd zijn als een tank, die gaan niet kapot, de nieuwe machines zijn natuurlijk beter, maar die oude printers gaan nog jaren mee)
CC
Voor cheapo 2dehands stuff is een lj4, lj4+ of lj5 erg goed (de letters M en N mogen er ook na komen, L zou ik niet doen en de P alleen als het goedkoop is, dus ook 6L niet en 6P als goedkoop). De 4V is voor A3 printen en dus groot. (alles met Si erachter is ook groot) Ook de lj3's zijn prima, maar groter.
Wat wel geld voor de oude printers, koop een nieuwe drum en je print weer jaren met prima qualiteit. (ik bedoel er mee dat ze gebouwd zijn als een tank, die gaan niet kapot, de nieuwe machines zijn natuurlijk beter, maar die oude printers gaan nog jaren mee)
CC
Koop een Brother HL-zevenhonderd-serie
Toners kosten maar iets van 65 gulden.... je vervangt ook alleen toners, en de drum indien nodig...
Relatief goedkoop in gebruik, verder scherpe afdrukken...
Ik heb zelf de HL-760
Goede printer... na een stuk of 8 toners had ik een nieuwe drum-unit nodig.....
6 ppm met een resolutie van 1200x600dpi
Bevalt me nog steeds heel goed. Kep alleen voor kleurenafdrukken (foto's) nog een inktjet gekocht... maar dus echt alleen voor foto's....de rest lekker op m'n laser.
Die brothers zijn trouwens ook in energieverbruik relatief goedkoop.....
Toners kosten maar iets van 65 gulden.... je vervangt ook alleen toners, en de drum indien nodig...
Relatief goedkoop in gebruik, verder scherpe afdrukken...
Ik heb zelf de HL-760
Goede printer... na een stuk of 8 toners had ik een nieuwe drum-unit nodig.....
6 ppm met een resolutie van 1200x600dpi
Bevalt me nog steeds heel goed. Kep alleen voor kleurenafdrukken (foto's) nog een inktjet gekocht... maar dus echt alleen voor foto's....de rest lekker op m'n laser.
Die brothers zijn trouwens ook in energieverbruik relatief goedkoop.....
Verwijderd
Neem de prijzen voor een nieuwe cartridge in je afweging mee, er zijn enorme verschillen.
Ik heb een LaserJet 5M (12ppm, netwerk versie) ben er erg tevreden mee.
als 't kan zorg dan dat je een netwerk versie te pakken krijgt, is lekker makkelijk en je kan 'm vanuit alle PC's benaderen zonder dat ie achter een PC hoeft te hangen en geshared hoeft te worden.
als 't kan zorg dan dat je een netwerk versie te pakken krijgt, is lekker makkelijk en je kan 'm vanuit alle PC's benaderen zonder dat ie achter een PC hoeft te hangen en geshared hoeft te worden.
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Heb een xerox 4510, tweedehands voor 300,- gekocht. doet het perfect, 600 DPI (goed zat voor text + coreespondentie), twee papierbakken, netwerkinterface, volledig geheugen (16 MB), postscript module, wat wil je nog meer ? had daarvoor ook een laser (ook xerox) voor 200 piek, deed het ook prima). Je moet gewoon ff zoeken.
Heb ook eens ggerkt met de goedkoopste die je maar kon vinden (nieuw), die werkte alleen met win95 of 98, dan kun je ook wel merken dat je het goedkoopste heb -> strekking van het verhaal : je kunt net zo goed een tweedehandse kopen (wellicht met nieuwe drum) met meer opties. voor minder geld.
Heb ook eens ggerkt met de goedkoopste die je maar kon vinden (nieuw), die werkte alleen met win95 of 98, dan kun je ook wel merken dat je het goedkoopste heb -> strekking van het verhaal : je kunt net zo goed een tweedehandse kopen (wellicht met nieuwe drum) met meer opties. voor minder geld.
Verwijderd
Mijn pa heeft pas de Brother HL-1030 gekocht, een prima apparaatje en ook nog eens mooi, klein en snel. Kost maar 635 piek ofsow en de HL-1240 is beter, alleen weer duurder. De toners zijn 110 piek ongeveer en de drumkits weet ik niet.
Zelf heb ik (nou ja hij is niet van mij, maar staat er wel) een HP laserjet 4L, dat ding is wat aan de grote kant, groter dan de brother, maar maakt ook haarscherpe afdrukken, hetzij wat langzamer, bovendien is de grafische kwaliteit wat minder, maar ik neem aan dat je hem gewoon alleen voor tekst gebruikt.
Succes met je keuze.
Zelf heb ik (nou ja hij is niet van mij, maar staat er wel) een HP laserjet 4L, dat ding is wat aan de grote kant, groter dan de brother, maar maakt ook haarscherpe afdrukken, hetzij wat langzamer, bovendien is de grafische kwaliteit wat minder, maar ik neem aan dat je hem gewoon alleen voor tekst gebruikt.
Succes met je keuze.
Ik heb hier nog een (oude) Brother HL 1260 staan. Prima ding, alleen zit er volgens mij een contactje los ofzo, ik zal dat ding binnenkort eens uit elkaar halen
Bedankt voor de tips allemaal, ik ga morgen kijken naar een laserjet 4.
In vraag en aanbod wordt en LaserJet 4 voor fl.250 aangeboden...
Doen. Ik heb ook een Laserjet 4 en het leuke van die dingen is dat je ze ook makkelijk aan een NT server kunt hangen en dan sharen over het netwerk. Plus dat de prijs per pagina lager is dan met zo'n inktjetprinter. Voor mij sowieso want ik heb die LJ4 gehad
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Verwijderd
Bel naar MicroFix in Leiden
Zij verkopen 100% gereviseerde Laserprinters met een jaar garantie tegen fatsoenlijke prijzen.
Zij verkopen 100% gereviseerde Laserprinters met een jaar garantie tegen fatsoenlijke prijzen.
Ik heb van mijn werkgever een hele aardig Brother HL10h gekocht voor wel vijftig (50) hele guldens, doet het prima.
Je moet er alleen even rekening mee houden dat je soms extra geheugen moet toevoegen als je een A4tje volledig met graphics wil bedrukken. Ik had er 2 MB inzitten en daar trok hij een volledige Easy Travel plaatje niet mee. Nu heb ik wat Fast Page simmetjes gescharreld en met 10 MB doet ie het perfecto op 600DPI.
Wat ik je wel af kan raden is zo'n bedrijfsprinter op de beurs te kopen, als je ziet wat een rommel daar ligt!! Maar goed, dat ligt voor de hand, bovendien til je je een ongeluk aan die troep
Je moet er alleen even rekening mee houden dat je soms extra geheugen moet toevoegen als je een A4tje volledig met graphics wil bedrukken. Ik had er 2 MB inzitten en daar trok hij een volledige Easy Travel plaatje niet mee. Nu heb ik wat Fast Page simmetjes gescharreld en met 10 MB doet ie het perfecto op 600DPI.
Wat ik je wel af kan raden is zo'n bedrijfsprinter op de beurs te kopen, als je ziet wat een rommel daar ligt!! Maar goed, dat ligt voor de hand, bovendien til je je een ongeluk aan die troep
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Ehm....Op woensdag 14 februari 2001 09:37 schreef Bendertino het volgende:
Mijn pa heeft pas de Brother HL-1030 gekocht, een prima apparaatje en ook nog eens mooi, klein en snel. Kost maar 635 piek ofsow en de HL-1240 is beter, alleen weer duurder. De toners zijn 110 piek ongeveer en de drumkits weet ik niet.
Succes met je keuze.
Bij de oudere (mijn 760 bijvoorbeeld) heb je inderdaad WEL aparte toner en drum
Pagina: 1