Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• iro
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05-2022
Hoi allemaal,

Heb al een search gedaan, maar de topics die ik vond waren al wat verouderd (het kan zijn dat het natuurlijk ondertussen veranderd is).
De situatie zit zo: Ik heb een aanbod gekregen van me huidige werkgever, ik mag HBO gaan doen (deeltijd). Deze betalen ze, maar ik moet er wel een aantal jaar blijven (logisch).
Er is echter 1 nadeel: ze betalen "slechts" voor 3 jaar de HBO-opleiding, nu heb ik al wat gezocht op internet, maar de meeste deeltijd HBO-opleidingen zijn 4 jaar.
Er bestaan toch wel verkorte trajecten voor MBO-ers met een jaar werkevaring?

!!Update!!
Ik heb trouwens bij een ander bedrijf een aanbod gehad om 32 uur te gaan werken en dan hetzelfde blijven verdienen (als bij m'n huidige werkgever). Ik mag daar MCSA gaan doen en HBO in het vooruitzicht, ze betalen alles volledig. Na me studie moet ik hier 2 jaar blijven, echter dit bedrijf is detachering dus veel reizen etc. Helaas heb ik al bij het laatstgenoemde bedrijf getekend, dus moet ik wanneer ik voor m'n huidige werkgever kies, daar onderuit zien te komen.

Graag hoor ik het nog!

[ Voor 30% gewijzigd door iro op 01-12-2007 22:25 ]

Specs pc

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Er bestaan toch wel verkorte trajecten voor MBO-ers met een jaar werkevaring?
Afhankelijk van je vooropleiding en relevante werkervaring kun je vrijstellingen krijgen en een verkort traject volgen idd. Vaak is dit dan 3 jaar. Of je hiervoor in aanmerking komt weet je hogeschool ;)

En voor wat betreft het getekende contract; indien voor bepaalde tijd dan kom je er niet zo een-twee-drie vanaf. Is voor de rest ook niet echt netjes natuurlijk.

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

BI kan je via het NCOI doen. Maar als je puur informatica wil doen is het wellicht niet gewenst'.

http://www.ncoi-business-...ngen.php?var_content=1306

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Idd verkorte duur van je traject is afhankelijk van je voorkennis en wat je opleiding daarvan denkt. In het algemeen is het overigens niet aan te raden, ik kan me herinneren bij ons dat in het 2e jaar een groep MTS'ers instroomde en die waren halverwege hetzelfde jaar merendeels weer vertrokken.

Dan je contract proberen te verbreken is enerzijds verre van netjes, anderzijds heet het niet voor niets een contract. Tevens stel je zou jezelf er onderuit werken en je zou ze ooit nog eens tegen komen om wat voor reden dan ook kan dat ook minder prettig zijn, dit kan je bv toekomstige projecten kosten als ik jou ex-werkgever was.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:36
Proeftijd, dus je mag zonder opgaaf van reden van beide kanten stoppen.

No production networks were harmed during this posting

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
paella schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:20:
Proeftijd, dus je mag zonder opgaaf van reden van beide kanten stoppen.
Indien deze aanwezig is, bij een kort lopend contract (zeker tbv kennismaking) zeker niet noodzakelijk. Maar dan alsnog zal een werkgever hier niet van gecharmeerd zijn.

Hoezo heb je in de eerste instantie je contract niet gewoon mee naar huis genomen en een weekje op de tafel gelegd om te kijken wat er nog verder kan gebeuren? (beetje zinloos achteraf maar toch..)

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-11 22:30
Een HBO Informatica-opleiding doen als IT'er is altijd aan te bevelen. Het enige dat ik nooit zo goed begrijp is: waarom zou je daarvoor met je werkgever iets afspreken? HBO-deeltijd is doorgaans zo'n 2 avonden in de week van 7 tot 10, dus kun je doen naast een fulltime baan. Er zijn doorgaans weinig kosten aan verbonden: misschien 200 euro boeken per jaar, maar dat is dan veel. Collegegeld is zo'n 1500 euro.

Totaal dus zo'n 1700 euro per jaar, afhankelijk van de hoogte van je salaris krijg je zo'n 40-50% terug van de belasting waardoor je maximaal zo'n 85 euro per maand kwijt bent. Als je kijkt naar de zekerheid die een HBO-diploma je geeft op een baan, de potentiele interessantere functies die je ermee kunt bekleden en de mogelijke salarisgroei, dan is het volgens mij iets waar je niet over zou moeten nadenken.

Ik zeg niet dat je sowieso steun van je werkgever moet afwijzen, maar het doen van de opleiding moet voorop staan. Als je een goede werkgever hebt die je onder redelijke voorwaarden daarin wil helpen, super. Anders: zelf betalen.

• iro
n4m3l355 schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:25:
[...]

Indien deze aanwezig is, bij een kort lopend contract (zeker tbv kennismaking) zeker niet noodzakelijk. Maar dan alsnog zal een werkgever hier niet van gecharmeerd zijn.

Hoezo heb je in de eerste instantie je contract niet gewoon mee naar huis genomen en een weekje op de tafel gelegd om te kijken wat er nog verder kan gebeuren? (beetje zinloos achteraf maar toch..)
Ik heb een proeftijd van 1 maand bij een 1-jarig contract.
Ik heb al een gesprek gehad in het verleden met mijn huidige werkgever en ik dacht dat het helemaal over was (verder geen mogelijkheden). Afgelopen vrijdag kwamen ze naar me toe en hebben ze me een aanbod gedaan op papier. Ik hak morgen de knoop door.

Specs pc

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 19-11 00:47
Ikzelf doe een MBO opleiding en werk ook 40 uur waarbij ik ook 3 jaar bij het bedrijf moet blijven.
Mijn opleiding betreft MBO en is 1 jaar niveau 3 + eventueel nog 1 jaar niveau 4 volgend jaar.

Maar met HBO heb ik geen idee ervan ken wel paar mensen die deeltijd doen icm een baan. Die doen dan HBO in de avonduren

• iro
SmoothTweaker schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:19:
Ikzelf doe een MBO opleiding en werk ook 40 uur waarbij ik ook 3 jaar bij het bedrijf moet blijven.
Mijn opleiding betreft MBO en is 1 jaar niveau 3 + eventueel nog 1 jaar niveau 4 volgend jaar.

Maar met HBO heb ik geen idee ervan ken wel paar mensen die deeltijd doen icm een baan. Die doen dan HBO in de avonduren
Oke, is dat voor hun te behappen zover je weet?

Specs pc

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik ben bezig met m'n propedeuse Informatica aan de Open Universiteit. Uit ervaring kan ik je dus vertellen dat het allemaal goed te doen is. Ik ben per week zo'n 8 uur kwijt aan m'n studie naast een baan van 40 uur. Wel heb je een behoorlijke dosis discipline nodig! In mijn situatie heb ik ook nog met een vrouw en een zoontje van 8 maanden te maken die ook nog aardig wat van mijn tijd op eisen.

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

• iro
LordMorgoth schreef op woensdag 05 december 2007 @ 22:20:
Ik ben bezig met m'n propedeuse Informatica aan de Open Universiteit. Uit ervaring kan ik je dus vertellen dat het allemaal goed te doen is. Ik ben per week zo'n 8 uur kwijt aan m'n studie naast een baan van 40 uur. Wel heb je een behoorlijke dosis discipline nodig! In mijn situatie heb ik ook nog met een vrouw en een zoontje van 8 maanden te maken die ook nog aardig wat van mijn tijd op eisen.
Oef das wel pittiger dan mijn huidige situatie idd :|
Gelukkig heb ik die dingen nog niet :Y)

Specs pc

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:56
Ik ben bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica.
Dit doe ik naast mijn werk (eigen zaak, +/- 60 uur p/week) en vrouw en kind.
Er gaat best veel tijd in zitten, maar als je goede afspraken met de familie maakt is het te doen.
Ik volg het via de LOI, ze zijn ook geacrediteerd en het mooie is dat je met modules werkt.
Deze modules worden afgenomen bij/door de Exin.
Dus mocht ik tussendoor stoppen heb ik in feite niets weggegooid en ben ik een boel certificaten rijker.
Wellicht stap ik binnekort over naar de Technische informatica. (In het propadeuse jaar zijn alle opleidingen gelijk.)

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 15:29

antimute

Developer

Meldt zich: zit nu in het laatste jaar van Deeltijd Bedrijfskundige Informatica. Naast m'n drukke baan als project manager is het toch wel redelijk te doen. Had vrijstelling voor het 1ste jaar(ooit eens de propodeuse gedaan) en de stages(werken op 'niveau') en dan zou ik in totaal nog 2 jaar deeltijd moeten doen(afhankelijk van de resultaten). Het kan helpen als het bedrijf je opleiding wil betalen, maar wat belangrijker is; dat je bij dat bedrijf een afstudeeropdracht kan doen. Ben daar nu mee aan t starten. Het niveau van deze opleiding laat te wensen over en ook is het roostertechnisch een zooitje. Maar dit ligt denk ik aan de school(Hanzehogeschool Groningen). Je kan hier trouwens 2 dagen in de week van 18:00 tot 22:00 college hebben.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• iro
antimute schreef op donderdag 06 december 2007 @ 08:57:
Meldt zich: zit nu in het laatste jaar van Deeltijd Bedrijfskundige Informatica. Naast m'n drukke baan als project manager is het toch wel redelijk te doen. Had vrijstelling voor het 1ste jaar(ooit eens de propodeuse gedaan) en de stages(werken op 'niveau') en dan zou ik in totaal nog 2 jaar deeltijd moeten doen(afhankelijk van de resultaten). Het kan helpen als het bedrijf je opleiding wil betalen, maar wat belangrijker is; dat je bij dat bedrijf een afstudeeropdracht kan doen. Ben daar nu mee aan t starten. Het niveau van deze opleiding laat te wensen over en ook is het roostertechnisch een zooitje. Maar dit ligt denk ik aan de school(Hanzehogeschool Groningen). Je kan hier trouwens 2 dagen in de week van 18:00 tot 22:00 college hebben.
Ja er is genoeg te doen hier, ik denk dat bedrijfskundige informatica beter past bij m'n huidige werkgever en dat ik daar een afstudeeropdracht kan doen :).

Specs pc

Pagina: 1