5.1 systeem vervangen subwoofer houden?

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
Er gaat hier zo'n 5.1 surround systeem de deur uit, voor een surround receiver. de Technics SA-AX530.
Nu waren die oude speakers klote, maar de subwoofer vond ik nooit verkeerd. Die wil ik ook op het 'nieuwe' systeem aansluiten. Maar die heeft een tulp ingang voor de subwoofer (heel normaal eigenlijk :p).. maar uit onze subwoofer komen alleen 2 draden (zwart / rood). Kan ik deze op een Plus en Min van een tulp stekker maken, en gewoon in de receiver drukken?

De sub is ook niet actief.. maakt dat nog enig verschil daarmee?

(kon hier op got niet goed zoeken, wist niet wat nou de keywords moesten zijn... subwooder draden/tulp/tulp aansolderen/tulp aanmaken enz.. werkte niet.. )

13:37

Verwijderd

Ja, dit kan volgensmij gewoon, al heb iik het niet met een subwoofer gedaan, maar met speakers met een tulpaansluiting.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat de subwoofer niet actief is wil zeggen dat er geen electronica inzit. Als je die op een bron aansluit komt er wel geluid uit, maar dan op koptelefoon-niveau. Je hebt voor de subwoofer nog een versterker nodig.

Een actieve subwoofer zorgt er zelf voor dat dat geluid versterkt wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 01-12-2007 22:10 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• teacher
  • Laatst online: 20:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nibbz schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:55:
Kan ik deze op een Plus en Min van een tulp stekker maken, en gewoon in de receiver drukken?
Nee.

Je zal er een subamp tussen moeten zetten. Die zijn overigens los te koop.

Maar, als je toch een nieuwe versterker koopt, zoek er dan meteen een leuk speaker setje bij uit, met een bijpassende sub.

Wise enough to play the fool

• Nibbz
  • Laatst online: 14:15

Nibbz

Postmaster General

Topicstarter
teacher schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:06:
[...]

Nee.

Je zal er een subamp tussen moeten zetten. Die zijn overigens los te koop.

Maar, als je toch een nieuwe versterker koopt, zoek er dan meteen een leuk speaker setje bij uit, met een bijpassende sub.
jaa precies.. denk als het kan is het mooi... maar dan zoek ik ff een al cheapo sub :).. thnx iig

13:37