Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Javascript] Link automatisch openen doormiddel van ID

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HTML code, waarin de volgende link staat: <a href="test.php" id="openlink" class="link">testlink</a>.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bovenstaande link automatisch met het ID "openlink" wordt uitgevoerd bij binnenkomst van de pagina.

Heb namelijk een lightboxscript die word geopend doormiddel van de class die in de link is verwerkt. Maar deze werkt alleen wanneer je erop klikt.
Ik wil bij binnenkomst (OnLoad) ervoor zorgen dat hij automatisch de link met de class opent.

Ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
JavaScript:
1
2
3
4
function loadLink() {
   var el = document.getElementById('openlink');
   window.open(el.href);
}

en dan in je onLoad dus loadLink.

Iets daaromtrend in ieder geval. Kijk maar op w3school:http://www.w3schools.com/htmldom/dom_obj_anchor.asp voor meer info.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01

krvabo

MATERIALISE!

Mja als je het dan meteen zo doet heb je geen onload in je body nodig:
JavaScript:
1
2
3
4
window.onload = function () {
    window.open(el.href);
}

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Deze optie werkt wel. Maar hij opent letterlijk de link die bij ID "openlink" staat, maar dat bedoel ik niet helemaal.

Eigenlijk moet je het zien als het volgende: dat er virtueel zodra je de pagina opent, de muis automatisch op de link met ID "openlink" klikt. Maar dit keer zie je de cursor van de muis niet.
krvabo schreef op zondag 02 december 2007 @ 00:38:
Mja als je het dan meteen zo doet heb je geen onload in je body nodig:
JavaScript:
1
2
3
4
    window.open(el.href);
}

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 10:15:
Deze optie werkt wel. Maar hij opent letterlijk de link die bij ID "openlink" staat, maar dat bedoel ik niet helemaal.

Eigenlijk moet je het zien als het volgende: dat er virtueel zodra je de pagina opent, de muis automatisch op de link met ID "openlink" klikt. Maar dit keer zie je de cursor van de muis niet.
JavaScript:
1
2
3
   document.getElementById('openlink').click();
}

Zo dan. Wees creatief, en lees een beetje documentatie. Reference manuals zijn je vriend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die werkt niet in FF.

Kleine hack:
HTML:
1
2
<a id="openlink" href="foo.html" onclick="location.href = this.href;">foo</a>
<script>document.getElementById('openlink').onclick();</script>

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Volgens mij probeer je via een omweg je doel te bereiken. Je wilt namelijk gewoon Lightbox aansteken zodra de pagina opent, en helemaal niet op een link 'klikken'.

In de init procedure van Lightbox word nu alleen een event aan links gehangen zodat Lightbox wordt getoond zodra je daar op klikt, maar je kan die procedure natuurlijk prima aanpassen dat 'ie Lightroom al aansteekt als er links met een bepaald ID langskomen. Dat lijkt me iig beter dan een vieze workaround die doet alsof je op een link klikt ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ennuh, javascript hoort in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zoals je in Waar hoort mijn topic? had kunnen lezen
Move -> Webdesign, Markup & Clientside Scripting

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:01

krvabo

MATERIALISE!

Zoefff schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:08:
Volgens mij probeer je via een omweg je doel te bereiken. Je wilt namelijk gewoon Lightbox aansteken zodra de pagina opent, en helemaal niet op een link 'klikken'.

In de init procedure van Lightbox word nu alleen een event aan links gehangen zodat Lightbox wordt getoond zodra je daar op klikt, maar je kan die procedure natuurlijk prima aanpassen dat 'ie Lightroom al aansteekt als er links met een bepaald ID langskomen. Dat lijkt me iig beter dan een vieze workaround die doet alsof je op een link klikt ;)
Om even ook voor mezelf wat te testen heb ik het maar even gemaakt. Er van uitgaande dat ie dezelfde lightbox gebruikt als ik uiteraard.

In lightbox.js staat een functie: function initLightbox()
Daar zet je voor de sluitende } dit stukje javascript, verder moet je in je code dus niets veranderen:
JavaScript:
1
showLightbox(document.getElementById('openlink'));

Hierbij kun je dus de eerder gegeven codes in dit topic weghalen

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Pagina: 1