Asus A7N266: Kan windows niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:04
Hoi,

Ik heb vanmiddag bij onze lokale kringloopwinkel een pc gekocht met een ASUS A7N266 moederbord erin, en een AMD Athlon XP 1800+

Ik heb er thuis nog wat DDR geheugen ingedaan wat ik nog had liggen, en een HDD + CDROM aangesloten.

Toen wou ik XP gaan installeren, maar het wil voor geen meter installeren, steeds breekt de installatie af, op het punt dat je in de 2e fase (de grafische omgeving zeg maar) van de XP installatie zit. Ik krijg dan of een blauw scherm (kernel inpage error, win32k.sys, of proces initialization failed) , of vage foutmeldingen zoals "lsass.exe - Onvoldoende virtueel geheugen"

Memtest heb ik al gedaan, en heb ook al een andere CD drive geprobeerd, en 3 verschillende XP cdtjes geprobeerd. Ook heb ik de BIOS defaults terug gezet, omdat de processor misschien was overgeklokt, waardoor de boel niet goed werkt ofzo.

Wie helpt me?

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Heb je geprobeert het geheugen wat er in zat er uit te halen en met alleen jouw geheugen te laten draaien?
Kernel inpage errors worden vaak alleen door hardware veroorzaakt.

Probeer 1 voor 1 alles te elimineren,
Dus eerst geheugen,Daarna de Hd omwisselen,Ect ect.

Succes.

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• ThinkPad
Er zat geen geheugen in, daarom heb ik DDR geheugen erin gestopt wat ik nog had liggen.

Zou het zo kunnen zijn dat de HDD kapot is? Ik weet niet precies wat voor foutmeldingen je dan krijgt, maar de HDD is al best wel oud, en het zou een verklaring kunnen zijn, want een Linux LiveCDtje werkt wel (die gebruikt de HDD immers niet)

• TeGek
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-12-2025

TeGek

Engineer in hart en nieren.

Probeer even het geheugen te stressen,Als dit geen problemen geeft met een liveCD dan zal het waarschijnelijk de HDD zijn.

Je kan proberen de HHD te testen met je live cd(Formatten,Data heen schrijven, En data afhalen.)

PoSh Fan? Automation? RMM? blog - op zoek naar een nieuwe job? kijk dan hier.

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heeft het moederbord toevallig bolle elco's? Een defect lijkt me de enige reden om zo'n pc naar de kringloopwinkel te brengen, omdat zoiets nog best wel wat waard is.

• ThinkPad
anton121 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:41:
Heeft het moederbord toevallig bolle elco's? Een defect lijkt me de enige reden om zo'n pc naar de kringloopwinkel te brengen, omdat zoiets nog best wel wat waard is.
Nope geen bolle elco's geloof ik. Ik heb er trouwens wel vaker dingen weggehaald die prima werken hoor :P
offtopic:
Het hoeft niet persé kapot te zijn, voor het daar staat. Kan ook zijn om persoonlijke redenen (scheiding e.d) dat het spul daar heen gaat

TeGek schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:28:
Probeer even het geheugen te stressen,Als dit geen problemen geeft met een liveCD dan zal het waarschijnelijk de HDD zijn.

Je kan proberen de HHD te testen met je live cd(Formatten,Data heen schrijven, En data afhalen.)
Heb al een Memtest gedraait van 3 uur lang, geen fouten gevonden.

Heb er nu een andere HDD inzitten, en het lijkt al beter te gaan. XP installatie komt nu al vééél verder als eerst.

[ Voor 33% gewijzigd door ThinkPad op 01-12-2007 22:17 ]

• ThinkPad
Pfff...

Windows XP is nu geinstalleerd, maar nu krijg ik om de haverklap meldingen in Windows, zoals "In kernel32dll.exe is een fout opgetreden" en krijg ik nogsteeds BSOD's over "win32k.sys"

wat kan het nou zijn? Mobo toch gaar?

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-05 02:02
Zijn de elco's toevallig van het merk "TAICON"? deze kunnen ook falen zonder zichtbare schade evenals Teapo, CHHSI en OST.

• ThinkPad
Nope, de grootste elco's (die zitten rond de CPU) zijn van het merk Sanyo, en zien er nog prima uit. De rest van de elco's kon ik het merk niet goed lezen, maar die waren ook niet bol o.i.d.

Kan een PC trouwens ook instabiel worden als de CPU temp te hoog is? Ik heb met Speedfan gechecked, en de processor was 68 graden bij idle toestand :o

Ik heb daarna de CPU en het koelblok gechecked op koelpasta (het zou immers een foute melding van SpeedFan kunnen zijn), en de koelpasta was helemaal opgedroogd. Morgen maar even nieuwe koelpasta halen dus.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb met een aantal A7N266 (VM/E/V) gehad dat Windows niet meer wilde opstarten, installeren, rare fouten, plotseling defecte moederbord, ps/2 aansluiting niet meer funcioneert etc. Het lijken echt spookmoederborden netals de A7N133 die eigenlijk dezelfde problemen hebben. Het opstarten gaat allemaal prima en daarna. Hou op met de problemen. Geheugen was het niet, harde schijf was goed etc en toch problemen. Ik denk dat het moederbord gewoon defect is. Ik heb hierover ruzie gehad bij mijn leverancier want ik had een Asus A7N266 retour RMA gestuurd en kreeg een ander moederbord terug maar omdat ik op vakantie was en pas na 4 weken kon testen bleek dat dit bord ook defect was maar die kon ik niet meer terug geven want het viel net 2 dagen buiten de garantie. Ook dezelfde problemen als jij hebt.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ThinkPad
Ik denk dat het moederbord echt dood is, aangezien ik het nu met 2 andere CPU's heb geprobeerd, een AMD Athlon 900 Mhz, en een Athlon XP 1800+

R.I.P dus...
Pagina: 1