Toon posts:

sony kdl 40t3500+digitale tv

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus net zo'n ding gekocht plus proef abbonement van delta digitaal. Nu zou ik dus volgens de gebruiksaanwijzing alleen dat kaartje in de tv kunnen steken en de tv doet de rest. Niets van dat alles is waar dus ik mijn kaartje weer in de decoder gestopt en via scart op de tv aangesloten. Mijn probleem is nu dat ik wel zenders heb maar bij lange na niet op de kwaliteit die ik mag verwachten van lcd. Heb tevens geprobeerd of het aan de tv ligt door mijn dvd speler aan te sluiten en een film te bekijken. Hier is het beeld wel van de juiste kwaliteit. Dit betekent dus dat ik iets fout doe maar wat kan ik echt niet vinden. Heb alles al geprobeerd denk ik.
1. Kaartje met chip naar boven in de tv.
2. Kaartje met chip naar beneden in de tv.
3. Decoder met kaartje aangesloten op scart-aansluiting 1
4. Decoder met kaartje aangesloten op scart-aansluiting 2

De analoge optie doet het wel en de tv vind dan ook bij automatisch zoeken alle beschikbare analoge zenders.
Ditzelfde zou met de digitale optie ook moeten kunnen maar helaas weigert de tv op dit gebied werkelijk alle medewerking.
De manier waarop ik nu naar mijn digitale zenders kan kijken en zappen is de tv op AV-2 te zetten en via de decoder zappen. Op de tv weigeren nogmaals alle digitale functies dienst.

Kan iemand mij aub vertellen wat voor stommiteit ik begaan heb want ik kan het niet meer volgen.

Mvg,

Martin Jacobse

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voor directe ontvangst van digitale TV zonder losse ontvanger heb je ook nog een AlphaCrypt Classic CAM nodig. Lees de startpost van [LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 4 voor meer informatie en de risico's.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dank je, dat deel daar kwam ik ook achter. Ik vond het ook al merkwaardig dat het kaartje ietwat losjes in het slot viel. Neemt niet weg dat ondanks het gebruik van de decoder (die overigens op een andere tv gewoon functioneert) het beeld nog steeds niet van hoogstaande kwaliteit is :(

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:03:
Ja, dank je, dat deel daar kwam ik ook achter. Ik vond het ook al merkwaardig dat het kaartje ietwat losjes in het slot viel.
Mag je nog blij zijn dat de smartcard niet in de TV gevallen is bij de pogingen om daar op de één of andere manier kortsluiting te veroorzaken.
Neemt niet weg dat ondanks het gebruik van de decoder (die overigens op een andere tv gewoon functioneert) het beeld nog steeds niet van hoogstaande kwaliteit is :(
Ik ken Delta digitale TV verder niet, dus over de geleverde beeldkwaliteit kan ik niet oordelen. Wel is het zo dat de kwaliteit over het algemeen per digitaal TV kanaal nogal kan verschillen. Dit is afhankelijk van waar het kabelbedrijf elk kanaal vandaan haalt en wat de kwaliteit van het bronsignaal was.

Heb je nog gecontroleerd of digitale ontvanger van Delta in 16:9 stand staat voor het beeld en dat voor de SCART uitgang van de ontvanger RGB staat ingesteld in de menu's?

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Toch weer wat vragen nu: Decoder staat inderdaad op de 16:9 stand. Vwb de scart uitgang van de ontvanger. Ik neem aan dat je hiermee de TV bedoelt? En zo ja, waar kan ik die instelling dan vinden? Ben aan het zoeken geslagen maar kan het niet vinden. Overigens is mijn decoder een HUMAX ir-fox-c

• ArChie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:32:
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Toch weer wat vragen nu: Decoder staat inderdaad op de 16:9 stand. Vwb de scart uitgang van de ontvanger. Ik neem aan dat je hiermee de TV bedoelt? En zo ja, waar kan ik die instelling dan vinden? Ben aan het zoeken geslagen maar kan het niet vinden. Overigens is mijn decoder een HUMAX ir-fox-c
Nee, de instelling van de ontvanger. Dus: menu -> Systeeminstellingen -> A/V-Instellingen -> TV-SCART moet op RGB staan voor de beste beeld kwaliteit.

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik heb vorige week precies dezelfde tv + digitale decoder gehaald. Werkelijk waar perfect beeld. Gewoon via scart aangesloten. Idd jammer dat je het kaartje niet direct in de tv kan stoppen :( maar iemand van de MM wist mij te vertellen dat de delta dit over zo'n jaar wel zou gaan ondersteunen. Maar of dit waar is?

Ps4/switch gamer

Pagina: 1