Toon posts:

Systeem wil niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal.

ik heb een klein probleempje. Ik heb een oud lijk uit de kast gehaald wat ik heb verkocht. Het ding heb ik nu een 5 gig hd erin gezet en hij wil niet. En ik weet niet waarom. Ik heb de hd opnieuw gepartitioneerd en geformateerd. Bootable gemaakt, maar helaas. booten doet die niet. Master van win98 erop gezet, maar booten doet die niet. Ga ik opstarten met diskette, dan kan ik gaan kijken op de c drive, en daar staat alle data correct weggeschreven. Wat ik ook doe hij wil niet booten van de quantum 5 gig booten. Als ik een maxtor 2,1 gig pak, boot die meteen van. Dit is de configuratie:
PII 400
Asus P2B Bios 1012
64 Mb+16MB+16Mb Pc100 mem
3D Power Vanta 8MB
PCI128
56k6 Compraq modem
en uiteraard die Quantum Fireball EL5.1A

Iemand nog een ideetje??

Mzzl

Verwijderd

Het zal wel niet maar gewoon een keer fdisk /mbr misschien??

Verwijderd

Geeft dat ding een foutmelding, en welke ??

Heb je wel een primaire partitie gemaakt voor C: en die actief gemaakt?..

Kan dat systeem wel HD's van 5Gb aan ??

Dat zie je als je fdisk opstart en met (4) naar de HD info kijkt.
Als ie niet als 5gb (umhh zal wel 4,5 worden) gezien wordt, kan de BIOS het niet aan, moet je een update zoeken bij www.asus.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al eens /mbr geprobeerd, maar wilde niet echt baten. Partities nog eens verwijders nog eens aangemaakt, uiteraard 1ste partitie actief gemaakt, zonder succes. Heb ik hem vanmorgen op het werk een lowlevel gevoerd, partities weer aaangemaakt, geformateerd en nu staat het beestje mooi te instaleren. Dus dat heeft het zaakje weer recht gezet.

Bedankt voor de hulp.

Mzzl

• MPEG
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-10-2020
Je hebt hem bootable gemaakt? Bedoel je dat je de eerste partitie (of de partitie waar het os op staat) actief hebt gemaakt?

Als dat niet zo is, dan werkt het inderdaad niet :) Met FDisk kan je een partitie activeren... succes

AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:39

4POX

Everybody is wired

maak je harddisk effe actief..

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Harddisk was geformateerd en bootable gemaakt, en de primaire partitie was actief. Maar niks wou helpen op een low level na dan. En nu ben ik dit bericht aan het posten met het beestje.

mzzl

Verwijderd

Gefeliciteerd :)
computerze.
Pagina: 1