Planet i.c.m. Sitecom 54G Turbo (WL-174) - werkt niet!

Pagina: 1
Acties:
  • 852 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zoals te lezen in de topic titel werkt de combinatie tussen een Sitecom Modem/Router 54G Turbo WL-174 niet helemaal met mijn Planet ADSL abbo. Nu heb ik al even rondgekeken op GoT maar ik zie nergens een topic over de WL-174 specifiek in combinatie met Planet dus vandaar dat ik er maar een topic over open.

Even het verhaal in het kort:

Gister bij de Office Center de WL-174 gehaald, modem-router combinatie zodat ik met één kastje klaar ben. Thuis gekomen duik ik de meterkast in, sluit het apparaat aan op de telefoonlijn en ga neuzen in het instructie boekje wat ik allemaal moest doen.

Afijn, ik kon inloggen via 192.168.0.1 op m'n modem/router en dan zou ik de 'Quick Start' kunnen volgen om alles goed te regelen. Tevens was er een .pdf bestand aanwezig op de bijgeleverde CD waarop te zien was dat ik bij een Planet abbo moest kiezen voor PPPoA VC-Mux met VPI=8 en VCI=48. Na dit netjes allemaal gevolgd te hebben lukt het me echter niet om op het internet te komen.

Wat ik allemaal gecontrolleerd heb zijn zo ongeveer alle instellingen te vinden bij de zogeheten 'Interface Setup'. Tevens heb ik gekeken naar de tabjes 'Maintainance' en 'Status', en daar vielen me deze dingen op, welke ik in screenshotjes heb geplaatst:

Klik 1
Klik 2

Ik hoop dat er meer mensen zijn die Planet hebben i.c.m. een Sitecom modem, want Planet zelf wilt hier geen service op verlenen omdat het geen SpeedTouch is..

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
Volgens screenshot twee heb je geen line sync. Sja, dan kom je ook niet echt ver. Test eens direct op je isra. Gebruik je een PSTN of ISDN modem?
In elk geval, mocht je na dit getest te hebben nog geen sync hebben bel dan ff met planet, dan kunnen ze je wel verder helpen.

PSN: djmurcielago

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 20:07

BetuweKees

Flipje uit Tiel

weet niet of je probleem inmiddels opgelost is, maar hier eveneens een wl-174 met een planet abo, en dat werkt prima. heb dat wel een heel aantal dingen aan het modem zelf waarmee ik niet happy ben, maar dat is een ander verhaal, de verbinding werkt, en dat was je vraag.. ;)

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder