Bestanden onverwijderbaar op iPod

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Ik heb een iPod van 160GB, deze gebruik ik dus niet alleen voor muziek maar ook als usbstick. Ik heb hem geformatteerd onder windows zodat ik hem op werk en bij vrienden ook kan lezen. Verder zet ik de muziek er op via iTunes op mijn macbook.
Ik ben het gedeelte dat ik dus als externe harddisk gebruik nu aan het opruimen. Echter zijn er directory's met een slotje erop. Als ik Get Info doe hierop staat bij General de Locked checkbox aangevinkt. Ik kan hier op klikken wat ik wil maar de check gaat er niet vanaf.
Als ik de directory copyeer naar mijn desktop neemt ie het slotje mee, maar de versie op de desktop kan ik wel het slotje van verwijderen.
Mijn vraag is dus, hoe kan ik deze files en directory's nu wel verwijderen?
De iPod is trouwens als fat32 geformatteerd, dus als ik het goed begrijp (ben nog niet heel erg bekent met mac) staat er niet echt dingen met rechten op ingesteld.
Via google en zoeken op dit forum kom ik niet op een antwoord. Wat ik tot nu toe ben tegengekomen werkt niet.
- Bestand een andere naam geven omdat er mogelijk 'rare' tekens in de naam zitten. Mijn bestanden hebben geen rare tekens, ze bestaan netjes uit alleen letters en zelfs geen spaties erin.
- Via terminal met rm -rf de bestanden verwijderen. Dit geeft een operation not permitted foutmelding, zelfs als ik het via sudo doe.
- Via lsof in de terminal kijken of de bestanden in gebruik zijn. De bestanden zijn niet in gebruik door een programma.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 12:51
Ik stel voor dat je de iPod een keer Reset in iTunes, dan wordt hij als het goed is helemaal gewist. Je kunt ook via de Disk Utility (Schijfhulpprogramma) de partities weggooien en vervolgens je iPod herstellen via iTunes om er zeker van te zijn dat alles weg is.

Je kunt de iPod alleen met de Windows versie van iTunes in Fat32 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-01-2023
Dat is eigenlijk net niet de oplossing die ik zocht. Als er dan nog eens gelockte bestanden op komen moet ik hem weer formatteren. Met 160GB op de iPod en maar 80GB in mijn laptop is het best lastig om die bestanden die ik wil houden tijdelijk ergens op te slaan. Het kan toch niet zo zijn dat Mac OS X bepaalde bestanden niet kan verwijderen van een fat32 partitie?

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22