Workspaces in compiz

Pagina: 1
Acties:

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik heb al geprobeerd om op google te zoeken, maar ik kan weinig relevante websites vinden. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Ik heb sinds kort compiz draaien op ubuntu. Daar gebruik ik de cube functie van. Alleen krijg je in elk scherm van de cube alle programma's onder in de taakbalk te zien. Wat ik graag zou willen is dat je in elk scherm ook alleen de programma's ziet die op dat scherm staan.

De standaard workspaces voldoen daarin wel, maar dat gaat naast de cubes. Het is dus of via de cubes werken, of via de workspaces. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

Welke versie van Ubuntu draai je? Ubuntu 7.10 doet het namelijk bij mij wel goed.

Dit scherm krijg ik als ik RMB op m'n windowlist doe, en naar Preferences ga:
Afbeeldingslocatie: http://xs122.xs.to/xs122/07486/Screenshot-WindowListPreferences.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 18:23 ]

• compufreak88
Als ik naar eigenschappen ga, krijg ik een heel ander scherm. Ik heb wel versie 7.10.

De gewone workspaces doen het ook wel goed. Als ik naar een andere workspace ga, dan krijg ik ook wel de andere schermen te zien. Maar nu wil ik dit voor elkaar krijgen met de cubeschermen.

Verwijderd

Ik gebruik ook Compiz, alleen dan de Expo-plugin, maar dat moet eigenlijk wel hetzelfde werken. Heb je bij de General options van CompizConfig Settings Manager wel de "Number of Desktops" op 1 staan, en de "Horizontal Virtual Size" op bijvoorbeeld 4 (voor een cubus)? Als ik de Number of Desktops ophoog, werkt die "Show windows from current workspace" ook niet meer bij mij.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 20:31 ]

• compufreak88
Hey ja, dat was wat ik bedoelde. Bedankt voor je antwoord. Nu werkt het zoals ik het wil.

Verwijderd

Mooi :)

Ik dacht overigens net een bug tegen te komen, maar het blijkt dat de windowlist vensters die de aandacht vragen ook op andere workspaces laat zien. Dat is wel handig bij bijvoorbeeld chatvensters op een andere workspace.

• compufreak88
Yup, dat merkte ik ook, en dat vond ik er juist ook zo handig aan. Het viel veel beter op dat iem wat tegen je zei.
Pagina: 1