Slechte OC Resultaten

Pagina: 1
Acties:

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 17:11

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Goedeavond,

Ik ben in het bezit van een Pentium D930 die ik momenteel op een FSB van 222 Mhz heb; ik heb echter het gevoel dat ik er veel meer uit kan halen maar dat dat op een een of andere manier niet kan. temps van de processor zijn goed omdat ik over waterkoeling beschik, heb geprobeert de Vcore te verhogen maar dat gaf ook geen zin. Ik heb de frequenties van de PCI en PCIe sloten gelockt. Moet ik de northbridge koelen met water of hebben julie andere/betere suggesties?

Mobo: P5PL2 (Laatste BIOS versie)
mem: 2x Kingston DDRII 1GB @ 533 Mhz (Dual Channel)

dank u :)

Whoever controls the spice controls the universe.

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 22:49
Waarschijnlijk ligt het aan je northbridge ja. Toen ik nog geen andere koeler had gekocht voor mijn northbridge was de max van mijn E6600 ook 3.2GHz. Met een nieuwe koeler (Thermalright HR-05) kon ik de voltages hoger instellen waardoor ik 3.51GHz haal. Natuurlijk kan het ook ergens anders aan liggen. Misschien is het wel helemaal niet op te lossen. Overclockbaarheid is immers ook geen garantie.

PHILIPS Motional Feedback 544

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
P5PL2 Is nou niet bepaald een overclock bordje..

Audi S3

• aCiDcHaOZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-01 17:11

aCiDcHaOZ

The past is gone

Topicstarter
Nee dat heb ik ondertussen door ... Ik heb een fan gemonteerd op mijn northbidge en ben er achter gekomen dat ik voorbij de 222 Mhz FSB kan klokken mits ik de PCIe frequentie op AUTO laat zetten. Dit gaat een tijdje goed totdat ik bij de 270 Mhz FSB kom, dan vind ik mijn hardeschijven niet meer. Ik weet dat je de PCIe freq. hoort te locken maar anders ken ik niet verder overklokken. Heeft iemand suggesties?

Whoever controls the spice controls the universe.

• yni
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09-2025

yni

je hd's staan in verbinding met je SB via een pci verbinding, pci express kan je dus niet locken... beetje vaag maar het werkt normaal altijd als je hem op 100 of 101 lockt... maargoed voor je hd's moet je niet je pci express maar gewoon de pci bus locken op 33.33 mhz... anders stoppen ze ermee.