Toon posts:

[Case] Door de bomen het bos niet meer zien

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag iedereen,

Ik ben een nieuw systeem aan het samenstellen (aan te schaffen tegen de tijd dat de nieuwe Wolfdale processoren uitkomen, ca. januari dus hopelijk). Aangezien de laatste PC die ik heb samengesteld van 4 jaar terug is, en ik het afgelopen 1,5 jaar een laptop heb gebruikt, heb ik geen oude case meer om onderdelen eventueel in over te zetten. Derhalve ben ik naar een nieuwe case op zoek gegaan.

Echter, na 3 dagen zoeken, reviews lezen, prijs/kwaliteit verhoudingen te vergelijken en nog meer van dat soort leuke bezigheden ben ik het spoor volledig bijster.

Dit komt er in de kast:

- Gigabyte GA-X38-DS5
- Intel E8400
- ATI HD3870
- 2GB DDR2 PC6400 geheugen

Aangezien het systeem een aardige som geld kost wil ik er zeker van zijn dat genoeg koeling aanwezig is (vrij standaard kasten zullen waarschijnlijk wel voldoen, maar lagere temperatuur = langere levensduur?). Ik ben op zoek naar een redelijk simpele, zwarte kast met genoeg koelingsmogelijkheden in de prijsklasse 50-100€. Nu wil ik dit niet starten als een "Wat moet ik kopen" topic, echter wil ik wel advies/ervaringen vragen. Ik heb uiteraard zoals gezegd, zelf al de nodige research verricht en daaruit zijn eigenlijk 3 kasten naar voren gekomen:

- Gigabyte Poseidon 310
- (Sunbeamtech) Tuniq 3
- Apevia X-Jupiter Jr. S.

Dit zijn redelijk simpele kasten zonder teveel fratsen, maar met goede koeling, en zeker die Tuniq 3 spreekt mij heel erg aan qua uiterlijk.

Nu de vraag waar dit hele verhaal nu eigenlijk over gaat;

Kennen jullie meer van dit soort kasten? Kasten die er redelijk simpel/minimalistisch uitzien en goede prestaties neerzetten wat betreft koeling?

Ik heb al tientallen case reviews gelezen ondertussen, maar ik kan dus nog lang niet alle kasten hebben gezien, en raak echter wel al het spoor bijster. De ene review zegt dit, de andere dat. Vandaar mijn vraag.

Zo, mooi uitgebreide post die volgens mij genoeg info verschaft. Hopelijk zijn er mensen die me hiermee kunnen helpen :).

Met vriendelijke groet,
Noobtastic

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als het gaat om midi-kasten die in de reguliere handel te koop zijn is de Pricewatch een goed uitgangspunt.

[ Voor 6% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2007 17:27 ]

ARME AOW’er

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:34
coolermaster centurion 5

Afbeeldingslocatie: http://www.4gamer.net/specials/2005summer/img/006.jpg

of deze knappe kast

coolermaster 690 (nog niet direct beschikbaar dacht ik)
Afbeeldingslocatie: http://www.nucleartec.net/Coolermaster%20CM%20690.jpg

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

offtopic:
Uhm, bij die tuniq link kom ik hier uit:

Afbeeldingslocatie: http://jvojava.com/blog.png

Japans? (In elk geval geen Chinees.)

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:27:
Als het gaat om midi-kasten die in de reguliere handel te koop zijn is de Pricewatch een goed uitgangspunt.
Daar heb ik uiteraard ook al gekeken, echter staan daar zeker niet alle beschikbare kasten, en de reviews zijn natuurlijk ook niet altijd interessant als er maar één persoon is die de kast heeft gereviewed.
saikoboarder schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:36:of deze knappe kast

[afbeelding]
Die ziet er inderdaad ook netjes uit, straks even wat meer over opzoeken :).

Edit:
Zal even een andere link voor die Tuniq erbij pakken. Hier: Klik. Ook even aanpassen in de start post :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 17:46 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Jup, tegenwoordig word je echt overspoeld door kasten. In verschillende prijzclasse en kwaliteit.
Welke zeker naar voren voor mij komt, is de Antec P180 ( ook in helemaal zwart verkrijgbaar, of 'Gun Black' ( P182 ) ). De service van Antec is echt super goed, ze doen niet zo moeilijk. Als er een krasje op je behuizing zit, sturen ze je gewoon een nieuw paneeltje. Daarnaast heeft Antec nog een mooi kastje, de Antec Sonata III. Het mooie van deze kast is, dat er meteen ook een goede voeding bij zit.

Nou moet ik zeggen dat Lian Li ook mooie kasten heeft, al zijn ze soms nogal prijzig, en geloof ik niet dat de service van hun net zo goed is als dat van Antec. Naast dat, spreek me de Lian Li A16B wel heel erg aan, vanwege de vele ventilatiegaten.

Zelf ben ik niet zo dol op Coolermaster e.d., omdat ze er niet echt heel erg stevig uit zien, en omdat hun ventilatiegaten rond zijn i.p.v honingraadstructuur. Ik ben op het moment ook nog aan het kijken naar een nieuwe kast, en ik denk dat ik er wel uit ben. De A16B

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:33
Antec Nine Hundred is ook wel een leuke, die heeft een 200mm fan bovenaan :D en nog 2 intakes vooraan.
Afbeeldingslocatie: http://digitalhouse.pt/loja/images/hundred.jpg

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:43:
[...]
Daar heb ik uiteraard ook al gekeken, echter staan daar zeker niet alle beschikbare kasten, en de reviews zijn natuurlijk ook niet altijd interessant als er maar één persoon is die de kast heeft gereviewed.
Maar wel staan er de meest verkochte en dus de populairste kasten. En dat zullen zij niet zijn vanwege een slechte kwaliteit. :)

Je hoeft natuurlijk niet af te gaan op de review van een persoon op T.Net maar wat verder zoeken op het internet lijkt me logisch.

ARME AOW’er

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
Guardian Angel schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 19:49:
[...]

Maar wel staan er de meest verkochte meest bekeken en dus de populairste kasten. En dat zullen zij niet zijn vanwege een slechte kwaliteit. :)
Dat hoeven ze ook niet te zijn vanwege een goede kwaliteit. Als iemand een 'de lelijkste kast ter wereld' topic start met een linkje erin komt die kast ook vrij hoog in die lijst terecht... ;)

Maar, TS, heb je wat meer eisen dan in je topicstart? Minimaal aantal 5.25" en 3.5" sloten oid? Wil je graag een sidewindow? Wil je graag een extra stille kast?

Als 'goede koeling' je enige eis is voldoet iedere kast met wat 120mm fans er in wel. Zeker in deze prijsklasse. Zoek dan een webshop die plaatjes laat zien in de overzichtslijsten en zoek een mooie uit. ;)

Persoonlijk zou ik gaan voor een kast van Antec, Coolermaster, Lian Li, Nexus of Silverstone. Maarja, dat is mijn voorkeur. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 18:21
CoolerMaster Elite 330
Afbeeldingslocatie: http://www.deltacomputers.ca/images/products/cases/cooler/elite330.gif

Gewoon een mooie no-nonsense kast voor weinig geld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Bitage op 01-12-2007 20:13 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Xander schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:05:
[...]
Meest verkochte / bekeken.
Beide staan er. :)

De best bekeken spreekt voor zich, de meest verkochte (beschikbare) staan in de pricewatch want de kasten die kennelijk van een merk Yakutamigui zijn en bestaand uit aan lege en elkaar gepopnagelde blikjes doperwten en flarden recycled kerstboomballen verpakkingsmateriaal vind je er nauwelijks. Zo bedoelde ik het.

Xander en ik gaan beiden voor de P180B. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 01-12-2007 20:21 ]

ARME AOW’er

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
Guardian Angel schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:20:
[...]

Beide staan er. :)

De best bekeken spreekt voor zich, de meest verkochte (beschikbare) staan in de pricewatch want de kasten die kennelijk van een merk Yakutamigui zijn en bestaand uit aan lege en elkaar gepopnagelde blikjes doperwten en flarden recycled kerstboomballen verpakkingsmateriaal vind je er nauwelijks. Zo bedoelde ik het.
Ah, ik dacht dat je verkoopcijfers bedoelde. ;) Daar heeft t.net weinig tot geen inzicht in natuurlijk. :)
Xander en ik gaan beiden voor de P180B. O-)
Nah, P182 natuurlijk. :)
Bitage schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:13:
CoolerMaster Elite 330
[afbeelding]

Gewoon een mooie no-nonsense kast voor weinig geld ;)
Iets meer dan 30 euro is inderdaad geen geld voor een nette merkkast.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:05

rg-mohwa

Phoe Hé

saikoboarder schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:36:
of deze knappe kast

[afbeelding]
Is gewoon leverbaar hoor heb er vandaag nog een gebouwd en ik moet zeggen Toppie kast

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:34
ja ik zag het ook net dat jij tekoop was voor rond de 60€

Ik heb er een review over gelezen en zoals altijd maakt CM weer een goede kast.
zeker de optie voor de fan onderaan om koude lucht aan te zuigen is leuke optie.

Ik heb zelf ook een CM en ook al enkele CM's in elkaar gezet en het waren altijd goede kasten voor hun geld.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Een Tweaker wordt in staat geacht zelf te kunnen kiezen. Bos/bomenproblemen zijn gewoon een symptoom van de eisen niet duidelijk genoeg gesteld hebben. Daar komt bij dat een kast voor minstens 50% kwestie is van persoonlijke voorkeur. Dit is dus een topic waar alleen de TS wat aan heeft. En zoals in de FAQ van dit subforum vermeldt staat gaan topics waar alleen maar een persoon wat aan heeft dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.