Toon posts:

WL-500gp + FREECOM externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb volgens mij een probleem hier...ik weet niet veel over netwerken maar hier komt het :

heb dus een WL-500gp waar ik mijn desktop op LAN1 heb aangesloten en de freecom HD(LAN-HD) op LAN2
ik kan helemaal nix vinden over deze setup... alles in de manuals gaat over usb printers en usb HD's..

als ik het goed heb moet ik vanaf mijn desktop dit doen om erin te komen toch ? \\cijfers

wat doe ik hier fout of is het een firewall probleem ?

thnx

fiko

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Kijk hier eens: http://wl500g.info

Hier vindt je gegarandeerd een HOW TO...

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-03 16:28
iets meer info zou wel handig zijn!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:18:
Ok heb volgens mij een probleem hier...ik weet niet veel over netwerken maar hier komt het :

heb dus een WL-500gp waar ik mijn desktop op LAN1 heb aangesloten en de freecom HD(LAN-HD) op LAN2
ik kan helemaal nix vinden over deze setup... alles in de manuals gaat over usb printers en usb HD's..

als ik het goed heb moet ik vanaf mijn desktop dit doen om erin te komen toch ? \\cijfers

wat doe ik hier fout of is het een firewall probleem ?
Hallo Fiko

Allereerst, gefeliciteerd met de aankoop van de WL500g premium, een prachtig apparaat _/-\o_

Helaas heb je een veelgemaakte fout gemaakt, het klopt inderdaad dat je zonder problemen een hardeschijf kan aansluiten, maar je moet een heleboel andere programma's installeren om het te gebruiken.

De wl500g is echter een router welke gebruik maar van linux, zodoende kun je er als gebruiker diverse aanpassingen aan doen zodat het apparaat dingen kan doen die je normaal niet kan laten doen. Hiervoor heb je speciale How-to's (instructies) die je op je gemak kunt volgen en die voor iedereen werken.

http://wl500g.info/showthread.php?t=10307

Is er een van, aan de hand van speciale firmware (die je envoudig kan uploaden via je 192.168.1.1 pagina (firmware update oid) is het mogelijk om je router om te toveren naar een Torrent download machine, printerserver (gewoon de printer aansluiten en NIKS DOEN), een samba server (gedeelde netwerkschijven) en nog veel meer functies. Hiervoor zou ik als ik jou was de bovengenoemde URL even bezoeken en op je gemak doorlezen.

Laat je niet ontmoedigen door de vele comando's die er staan, via een programma (putty) kun je deze commando voor commando uitvoeren. Eenvoudiger kan haast niet.

Succes!