Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:53:
Je kan ergens in Windows instellen dat hij niet automagisch reboot na een BSOD. Ik weet alleen niet meer waar. Maar goed, dan kan je de error overnemen.
Je zou je kaart eens kunnen testen met ATI tool, misschien wordt hij wel te warm? Of misschien is hij gewoon kapot?
In het Engels in ieder geval als volgt: System Properties (ik doe altijd rechtermuisknop op My Computer en dan properties, kan ook via control panel) --> Tabblad Advanced --> Settings bij Startup and Recovery --> Automatically Restart uit onder System Failure.
Kaart kan zeker kapot zijn, mijn ervaring is dat dat altijd naar voren komt nadat drivers geinstalleerd zijn (als je dan uberhaupt nog beeld hebt), maar wellicht is het inderdaad een warmte probleem. Je zegt namelijk dat je wel een poosje kunt spelen en daarna pas de melding krijgt.
Je zou de kaart sowieso eens kunnen verwijderen en de koeler goed schoonmaken. Dan terugplaatsen en zien of het probleem verholpen is.
Verder zou je de drivers inderdaad ook met Drivercleaner eens kunnen verwijderen maar pas hier goed mee op. Ik laat drivers altijd door Windows deinstalleren, dan start ik in veilige modus op om met Drivercleaner alle resten te verwijderen (ik weet niet of je een nVidia bases chipset hebt op je moederbord, als dat het geval is, let dan goed op wat je precies verwijderd met Drivercleaner, dat je niet per ongeluk je chipset drivers verwijderd maar echt alleen je videokaartdrivers). Hierna in normale modus de hardware detectie annuleren en de drivers daarna installeren met setup. Dit kan enorm schelen in performance als bijkomend voordeel, resten van oude drivers kunnen veel ellende veroorzaken. Een anderhalf jaar oude Windows installatie met driver op driver geinstalleerd haalde na drivercleaner te hebben gedraaid ruim 2000 punten 3DMark 2005 meer, puur door drivercleaner te draaien en dezelfde set drivers weer te installeren.
Nu is het alweer een tijdje terug dat ik voor het laatst een nVidia kaart gehad heb, maar ik neem aan dat er aan deze procedure niets veranderd is, hanteer het ook altijd op mijn Ati kaarten.