Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Kabel met el-string:waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik ben al een eindje op zoek naar een lichtgevende usb kabel met aan beide kanten een usb-a aansluiting (=de meest gebruikte). Dus met een el-string erin, en niet gewoon een ledje in de fiche.

Tot nu toe is dit de enige die ik heb kunnen vinden ...echter heeft deze aan de ene kant een usb-b aansluiting (printeraansluiting).

Weet er iemand of de kabel die ik zoek bestaat en ergens te vinden is ?!

Thx _/-\o_

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hier staat iets over USB connectors:
http://www.beyondlogic.org/usbnutshell/usb2.htm#Connectors

Als ik het goed begrijp is de enige soort kabel met 2x USB-a (exact dezelfde connector) een 'data link' kabel om twee computers aan elkaar te binden. bedoel je die?
Of zoek je een verlengkabel van usb-a naar 'usb-a chassis' ?

• Ward Vr
Ah, oke, dat was idd niet duidelijk: het zouden dus 2 mannelijke usb-a connectoren moeten zijn, idd zoeen waarmee je 2 pc's kan verbinden ...

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Dat is zeker en vast niet "de meest gebruikte"!
Data links via usb zijn niet zo veel gebruikt.. je zal eerder usb A(male) naar usb B(male) vinden. (die zitten op printers en dergelijken.. je kan er ook een convertor tussen steken, is dat misschien een optie ?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:48

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anthor schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:23:
Als ik het goed begrijp is de enige soort kabel met 2x USB-a (exact dezelfde connector) een 'data link' kabel om twee computers aan elkaar te binden. bedoel je die?
Of zoek je een verlengkabel van usb-a naar 'usb-a chassis' ?
Officieel wel, maar in de praktijk zijn er nogal wat fabrikanten die gewoon een A aansluiting op hun apparaat zetten wanneer het eigenlijk een B moet zijn, waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Het gaat dan meestal om naamloze spullen uit China of B-merken. De meegeleverde kabel is dan geen echte datalink maar gewoon eentje waarbij de draden aan beide kanten rechtstreeks met de connectors zijn vebonden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:43
Johnny schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 20:32:
[...]

Officieel wel, maar in de praktijk zijn er nogal wat fabrikanten die gewoon een A aansluiting op hun apparaat zetten wanneer het eigenlijk een B moet zijn, waarschijnlijk omdat het goedkoper is. Het gaat dan meestal om naamloze spullen uit China of B-merken. De meegeleverde kabel is dan geen echte datalink maar gewoon eentje waarbij de draden aan beide kanten rechtstreeks met de connectors zijn vebonden.
Dat zal misschien wel ,alhoewel ik op niet-printer USB apparatuur bijna alleen maar A-mini zie, of ook gewoon USB A-B kabels meegeleverd zie.
Het is dus ook niet zo moeilijk om te raden welke USB kabel het meest verkocht is bij mij in de winkel, USB-A naar USB-B dus.

Systemspecs

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:35
En ik maar denken dat hij op zoek was naar een lichtgevende usb kabel.....

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

:? dat issie toch ook?

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:35
Als je kijkt naar de antwoorden die de mensen hebben gegeven dan wordt er met geen enkel woord gesproken over het lichtgevende aspect van de usb kabel. Vandaar. Alleen over usb A en B.

Terug naar het onderwerp: ik heb zelf ook lopen zoeken, maar dat de verlichting in de kabel zit en niet in de aansluitpunten heb ik ook nog niet gevonden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

Edit: onzin.

[ Voor 97% gewijzigd door job op 08-12-2007 12:29 ]

• Ward Vr
oke, even voor de duidelijkheid: ik ben op zoek naar een usb kabel met aan de 2 kanten een usb-a aansluiting, en een el string in:

dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs.ebaystatic.com/pict/2601571721908080_1.jpg

maar zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://tuning-pc.com/images/produits/boogiebug/sataelbleu.jpg
(een satakabel met el-string bestaat |:( )

Dus zover ik weet is Akasa de enige die een usb kabel heeft met el-string erin ... en het is dan nog met een usb-b aansluiting aan de ene kant ...

(Ben hoelanger hoe meer aan het denken om zelf een kabel te maken, maar ik denk dat het moeilijk wordt om het mooi af te werken, fiches ed kan ik er moeilijk zelf rondsmelten)

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

die fishes kun je wel netjes open snijden en dichtlijmen :)

• Ward Vr
AlexanderB schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 13:32:
die fishes kun je wel netjes open snijden en dichtlijmen :)
Opensnijden: ja
Dichtlijmen ... je gaat altijd de naad zien ... gemakkelijker gezegd dan gedaan dus :9

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Ik dacht dat USB-A - USB-A cables volgens de USB standaard niet mogen.

Voor zover ik weet zijn data-cables (direct pc-pc cable) kabels waar een stukje electronica in zit..

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• AlexanderB

AlexanderB

7800 rpm

daarom moet je em ook snijen op de naad die er al in zat lijkt mij... ;)

[edit] en idd, een bridge kabel dus, (had ik nou laatst ergens gelezen dat er ook moederborden zijn met een usb b connector die speciaal bedoeld was voor usb networking (en dus gewoon werkte met usb a-->b kabel) moet ik ff zoeken...
[edit2:] kan daar niets meer over terugvinden helaas...

[ Voor 70% gewijzigd door AlexanderB op 08-12-2007 15:07 ]

• Ward Vr
AlexanderB schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:56:
daarom moet je em ook snijen op de naad die er al in zat lijkt mij... ;)
Vorige week een zwarte fiche opengesneden waar géén naad inzat, gewoon errond gesmolten ofzo.
De fiche zonder isolatie is al even mooi ... het is chroomkleurig.
Als jullie het willen maak ik anders wel eens een pic ..
Pagina: 1