Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jeroen84
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 12:23
Hallo allen,

Mij computer geeft bij het opstarten geen signaal naar mijn LCD scherm. (No input error op het scherm) Mijn USB keyboard gaat ook NIET aan. (Normaal gaat deze branden bij opstarten van het BIOS)
Mijn normale (niet usb) muis intern lampje is wel aan als er stroom op het moederbord staat.

Afgelopen donderdag had ik dit probleem al, maar na een reset sprong het scherm en keyboard wel gewoon aan. Ik dacht eerst dat er iets mis was met mijn graphics card, maar het keyboard vertoont ook symptomen dat er geen input/stroom op komt.

Gister ging mijn computer dus helemaal niet aan, ook niet na resets. Bij het aanzetten van de PC gaat de voeding aan, harde schijven gaan draaien, ventilatoren(incl gfx ventilator) en floppydrive gaan allen aan. Ook het ON lampje op het moederbord gaat branden. Geen voeding probleem denk ik dan?

Ik heb een Asus P5W Deluxe moederbord met E6600 pcu en 7600GT grafische kaart. Dit alles is nu 13~14 maanden oud

Ik heb al volgens de handleiding het BIOS gereset door de batterij uit het moederbord te halen, jumper verzetten en daarna terugzetten. Na terugzetting van batterij en aanzetten van het systeem is er geen verdere verbetering. :'(

Iemand anders een idee? Of RMA?

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zoiesow eerst even kijken wat het moederbord doet als je er een mem reepje uit haalt beide reepjes uithaald. Gaat hij dan piepen, dan is waarschijnlijk het boardje nog OK. Doet hij dat niet, dan kan dat wel eens de boosdoener zijn, maar dit is niet zeker!

Ga verder voor jezelf ook nog na, of je wat aan je hardware hebt veranderd de afgelopen tijd. Wellicht een iets verkeerds aangeraakt, of ligt er ergens een hoop stof op...

[ Voor 25% gewijzigd door Tomfish op 01-12-2007 22:11 ]

• jeroen84
Mijn moederbord piept normaal gesproken nooit... Hoort hij wel een piep te geven als er maar 1 van de twee geheugen strips inzitten?

Bedankt voor het advies, zal het dalijk meteen proberen als ik thuis ben.

Verder geen hardware veranderd of pc verplaatst. Blaas soms wel de stof weg uit de kast. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen84 op 01-12-2007 16:50 ]

• Tomfish
jeroen84 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:46:
Mijn moederbord piept normaal gesproken nooit... Hoort hij wel een piep te geven als er maar 1 van de twee geheugen strips inzitten?

Bedankt voor het advies, zal het dalijk meteen proberen als ik thuis ben.

Verder geen hardware veranderd of pc verplaatst. Blaas soms wel de stof weg uit de kast. ;)
Nee, hij hoort niet te piepen als er maar 1 reepje in zit. Zou ook niet logisch zijn, want dat zou betekenen dat je altijd dual-channel moet draaien.

• jeroen84
Xtresis schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:04:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Zoiesow eerst even kijken wat het moederbord doet als je er een mem reepje uit haalt. Gaat hij dan piepen, dan is waarschijnlijk het boardje nog OK. Doet hij dat niet, dan kan dat wel eens de boosdoener zijn, maar dit is niet zeker!

Ga verder voor jezelf ook nog na, of je wat aan je hardware hebt veranderd de afgelopen tijd. Wellicht een iets verkeerds aangeraakt, of ligt er ergens een hoop stof op...
Wat bedoel je dan met de zin "er een mem reepje uit haalt. Gaat hij dan piepen" ?

Moet ik de computer zonder geheugen sticks opstarten om de piep van het moederbord te controleren?

Edit: ah, miscommunicatie. 8)7 Moederbord hoort inderdaad te piepen als hij zonder geheugen of graphics card opstart..

Als hij dan wel piept.. Dan ligt het mischien aan de 7600GT? Maar dan is het wél vreemd dat mijn moederbord ook niet aangaat, wat weer zou duiden dat het aan het moederbord ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen84 op 01-12-2007 17:20 ]

• Tomfish
@Hierboven
Ja inderdaad, communicatiefoutje. Natuurlijk beide reepjes eruit halen. Naja afin, heb je de Hangen Opstarten troubleshooter al doorgenomen? Het kan wel kloppen dat het boardje niet opstart als er geen grafische kaart in zit. Heb je de mogelijkheid om er even een andere grafische kaart in te stoppen, zodat je die kan uitsluiten van defect?
Pagina: 1