Delen samenvoegen?

Pagina: 1
Acties:

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 06:40

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben bezig met een bak/verpakking voor een project op school. Momenteel ben ik bezig aan de onderkant van de bak, en gaat dit tot nu toe aardig.

Alleen zit ik met een probleem, de onderkant bestaat momenteel uit 4 delen, waardoor je lelijke strepen in de renders ziet.

Even een plaatje om het te verduidelijken:

Render:
Afbeeldingslocatie: http://leovanhaaren.eu/dump/3dmax2008/prob.jpg

Scene:
http://leovanhaaren.eu/dump/3dmax2008/scene.jpg

Mijn vraag is nu, hoe maak ik van deze 4 delen 1 geheel? Of het nu veel werk is of niet, dat maakt niet uit, zolang het resultaat er maar is.

En ja, het is maar voor een school project en niet alles hoeft perfect. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Knaak op 01-12-2007 15:01 ]

Verwijderd

Als je eerst nu eens gezellig verteld waarmee je het gemodeled hebt is het voor ons al een stuk makkelijker om het uit te leggen

er zit namelijk per paket een enorm verschil tussen..

overigens is de gebruikte techniek ook erg belangerijk..

mm ok max 2008 dus als ik de link geloven mag

zoek even in je edit poly/mesh in vertice mode naar "weld" met deze toepassing kun je 2 vertices samensmelten tot 1 waarna de poly's aan elkaar gekoppeld worden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 15:08 ]

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Ok sorry daarvoor, het programma dat ik gebruik is inderdaad 3DsMax2008.

Over de techniek, ik heb eerst met een spline de vorm van de bak gemaakt, daarna dit met een Lathe 360 graden gedraaid. Waarna ik er een editable poly van heb gemaakt en de bak verder ben gaan vormen.

Toen het eenmaal een editable poly was heb ik de bak een soort inkeping gegeven, en dit zo smooth mogelijk te laten verlopen. Alleen omdat ik dit niet 4x exact hetzelfde kan doen, heb ik besloten om de bak zo te knippen dat ik hem 3x kan kopieren dan zo overal exact zelfde inkeping heb.

Dus het zijn 4 objecten, allen 4 editable poly, alleen zijn 3 van de 4 gemirrored. :)

Dus als ik het goed begrijp, kan je met weld ook polygon's van 2 verschillende objecten samensmelten?

Bedankt voor je reactie. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Knaak op 01-12-2007 15:15 ]

Verwijderd

yep poly's in polymode edge's in edgemode etc etc

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Hmm, net even alles geprobeerd, alleen krijg ik met Weld of Target weld de 2 objecten niet aan elkaar. Als ik met 1 object bezig ben kan ik namelijk niets van het andere object selecteren. :)

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:57
Je moet van de verschillende delen 1 object maken met 'attach' in edit poly.

3D portfolio - mijn deviantART

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Topicstarter
Bedankt, het werkt. Zo moeilijk was het dus helemaal niet. :)
Pagina: 1