[draadloos] notebook broadcam vista drops connection

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Nieuwe laptop, Compaq C710ED. Broadcom wireless, Windows Vista.

Bij opstarten direct verbinding met draadloze router in ons huis.

Na een tijdje valt deze verbinding weg en ziet hij geen enkel draadloos netwerk meer. Het lampje van de wifiknop op de notebook blijft netjes blauw, hij geeft ook geen fout weer. Het knopje in en uitschakelen werkt wel (van blauw naar oranje, en weer terug van oranje naar blauw, maar geen nieuw netwerken te vinden). Wel gaat hij weer netwerken vinden als ik de pc of opnieuw opstart, of in de slaapmodus breng en weer terug.

Opmerkingen:
Als de verbinding wegvalt, is de sterkte minstens 4 streepjes. Ik zit er vrijwel 2 meter van af (router).
De overige computers in het huis blijven gewoon - zoals gewoonlijk - draadloos verbonden.
De notebook ziet geen enkel netwerk meer, hoewel hij normaliter een stuk of 4 netwerken hier uit de omgeving oppakt.
Ik heb een tweede draadloze router er naast geplaatst, maar ook een nieuw netwerk gaat hij vervolgens niet pakken.

Driver kwesie, windows vista kwestie, compaq kwestie? Ik kan er van uit gaan dat het problem echt in de huidige laptop zit, maar waar? Ik kan even niet verder troubleshooten.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Snelle Henkie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 12:54
Ik heb hier precies hetzelfde. Nieuwe Packard Bell laptop met Vista. Kom thuis, haal laptop uit de doos en open en installeer dat ding voor zover nodig. Direct draadloos internet. Onbeveiligd. dus simpele instellingen. Na een aantal dagen klap ik op een gegeven mioment de laptop dicht na leuk geinternet te hebben. Dan zegt mijn vrouw, geef dat ding eens. Zij klapt de laptop open en weg draadloze netwerken. Van alles geprobeerd, en uiteindelijk na contact met de helpdesk van PB waar ik overigens netjes geholpen ben moest ik de laptop maar opsturen. Dit na uitgebreid doorlopen en controleren van geinstalleerde onderdelen en stuurprogrammas. Onthoudt even dat ik op dit moment alles geinstalleert had. Ook de ethernet controller. Goed, laptop was een week weg en kwam terug met een brief erbij dat na een 12 uurs test alles goed bevonden was. Ik start op en geen netwerk/internet. Vervolgens zie ik dat de drivers voor de ethernetcontroller er af liggen. Vreemd dat bij PB dit niet gezien is. Ik ga met de laptop bedraad internet op en haal betreffende drivers van de PB site. Kabel eruit en alles werkt. Dit was vorige week. Nog geen uur geleden precies hetzelfde weer. Echter alle drivers wel aanwezig. Heb vervolgens bedraad internet bezocht en hoewel alle drivers er al waren de ethernetcontroller opnieuw geinstalleerd. Nu ben ik weer draadloos. Misschien toeval. Maar voorlopig werkt het weer.