Toon posts:

Clarkconnect installatie: welk commando bij DR DOS?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een microcliënt gekocht om als NAS en printserver te gebruiken.

Ik wil er Clarkconnect op zetten en dus heb ik er met een IDE kabel een HDD en een cd rom speler op aangesloten (gevoed met een andere pc voeding). BIOS verteld dat hij vanaf de cd moet booten en ik heb er een cd ingedaan waarop ik deze iso file (Clarkconnect community 4.2) heb gezet (met Nero en zodanig dat het een bootable cd is geworden).

Ik doe hem erin, start de pc en hij begint te booten vanaf de cd, zwart schermpje allemaal tekst vliegt je om de oren en uiteindelijk zit ik in DR-DOS. Ik heb op internet gezocht wat voor commando ik nou moet intypen om Clarkconnect te laten installeren. Install en dingen als apt-get install werken niet. Ik had een quick install guide gedownload en geprint in de hoop dat die met op weg kon helpen hierin wordt echter met geen woord gerept over DR-DOS of iets dergelijks. (het is overigens wel een guide voor community 3.2).

Wat voor commando's moet ik intypen om Clarkconnect te installeren?

Het gaat om een microcliënt met deze specs:
CPU: VIA C3 533 MHz
Geheugen: 256 MB 133 MHz
1x PCI (met 5x usb2.0 kaart erin)
1x IDE (met lg cd rom speler en maxtor 30GB HDD eraan)
1xLAN 100 Mbit (bootable)
Onboard Trident VGA 8 MB, max 1600x1200

Ik wil Clarkconnect gebruiken in stand alone mode.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-02 15:42

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:25:
Ik wil er Clarkconnect op zetten en dus heb ik er met een IDE kabel een HDD en een cd rom speler op aangesloten (gevoed met een andere pc voeding). BIOS verteld dat hij vanaf de cd moet booten en ik heb er een cd ingedaan waarop ik deze iso file (Clarkconnect community 4.2) heb gezet (met Nero en zodanig dat het een bootable cd is geworden).
Ik begrijp even het stuk niet over nero de iso file hoef je namelijk niets aan te doen start gewoon Nero burning rom op en sluit de wizzard, ga hierna naar Recorder>Burn Image kies hier voor de ISO file die gegedownload heb leg een cd/dvd erin en branden maar. Aangezien je zeg dat je DR. Dos ziet is een teken dat Nero er zelf een boot cd vangemaakt heeft dit hoeft niet in de ISO staat namelijk alles al nero mag het alleen maar branden meer niet.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan heb ik daar waarschijnlijk iets fout gedaan.

Ik ga even een nieuwe maken op jouw manier!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in Nero inderdaad gekozen voor: opstartschijf maken in plaats van: image naar schijf branden.

Clarkconnect is nu aan het installeren en dat loopt perfect!

Bedankt!