Toon posts:

[Hulp gevraagd] ivm nieuwe systeem.

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van zin om me een nieuw systeem aan te schaffen.
Ik ga het voornamelijk gebruiken om te gamen, dus had ik naar het high-end gaming systeem gekeken.

Nu, ik had sowieso al men twijfels als ik niet gewoon een quad core ging kopen, of SLI/geen SLI
Maar na het lezen van het topic ivm het high end gaming systeem ben ik HELEMAAL verward geraakt..

Ik weet echt niet meer wat te nemen..
Quad core? <--> Duo core?
SLI GTS <--> GTX

Pha, ik wil echt gewoon het beste, maar veel meningen spreken elkaar gewoon keihard tegen, en nu heb ik echt geen idee meer wat te nemen..

Ik denk sowieso wel te wachten tot de BBG van december, en daar eens mee te vergelijken.
Maar op die 2 puntjes had ik nu toch wel graag al wat raad ontvangen.

Vriendelijke groet,
Pieter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je maakt vrij onzinnige afwegingen. Je moet kijken naar prestatie vs. budget en naar wat jij nodig hebt in een systeem. Er is een BBG voor een gamesysteem, dus doe daar je voordeel mee.
Edit: Een BBG december komt er niet. De BBG komt een keer per 2 maand uit. Maar die van november voldoet prima. Je kunt ook zelf even wat nader onderzoek doen.

[ Voor 30% gewijzigd door RoD op 01-12-2007 13:19 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-01 20:13
Dit soort vragen mogen dus niet meer..
Zie CSL Beleid

De BBG bekijken dus, en dat afwegen tegenover je budget.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:18:
Je maakt vrij onzinnige afwegingen. Je moet kijken naar prestatie vs. budget en naar wat jij nodig hebt in een systeem. Er is een BBG voor een gamesysteem, dus doe daar je voordeel mee.
Edit: Een BBG december komt er niet. De BBG komt een keer per 2 maand uit. Maar die van november voldoet prima. Je kunt ook zelf even wat nader onderzoek doen.
Mijn excuses voor de 'onzinnige' afwegingen..
Maar ik ben zelf redelijk nieuw op vlak van hardware..
Ik lees sinds kort bijna alle artikels, en probeer er echt over bij te leren.

Voor mij leek dit een logisch afweging..
Maar blijkbaar was ik dus mis =)

Ik zal idd zelf nog wat research doen, bedankt voor de reply
HyperioN. schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:19:
Dit soort vragen mogen dus niet meer..
Zie CSL Beleid

De BBG bekijken dus, en dat afwegen tegenover je budget.
Bedankt om me daarop te wijzen, zal ik voortaan in gedachte houden

Greetz,
Pieter

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 13:24 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:23:
[...]

Mijn excuses voor de 'onzinnige' afwegingen..
Maar ik ben zelf redelijk nieuw op vlak van hardware..
Ik lees sinds kort bijna alle artikels, en probeer er echt over bij te leren.

Voor mij leek dit een logisch afweging..
Maar blijkbaar was ik dus mis =)

Ik zal idd zelf nog wat research doen, bedankt voor de reply
Het lijkt me vrij logisch. Dual core of quad core zegt nog niks over de prestaties. Zelfde geldt voor SLI of niet-SLI. Prestaties is wat je wilt, dus daar moet je je op richten. En daardoor moet je naar benchmarks gaan kijken. Daarin kun je zien wat goed presteert, onder welke omstandigheden. Pak je de Pricewatch erbij, kun je er een prijs/prestatieverhouding uithalen.

Succes :)

Verwijderd

SLI tov niet-SLI kan net zo goed gelden voor 1x8600GT tov 2x8600GT: Je specifieert dus niet met welke kaart. SLI als woord betekent niets :P
Zelfde met quad versus dual, je kan net zo goed een E2140 vergelijken met een QX6850, dus tja.

Wat je moet doen bij een nieuw systeem is even een budget opstellen, kijken wat je nodig hebt (alleen kast, of ook de rest) en wat speel je het meest. Verder, wil je 1 x een goede kopen, en dan 4 jaar daarmee, of ook later upgraden?
BBG is heel handig.

Even kort een systeempje wat goed uit te breiden is en beste performance/geld geeft:
GA-P35-DS4
E8400
8800GT/HD3870 (verkrijgbaarheid)
2GB Kingston ValueRam PC6400
Samsung T166 500GB/Seagate 7200.10 500GB
Antec Sonata III

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research (zoals gezegd in het topic, zoek hier en daar wat rond) en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.