Toon posts:

Onstreamer en win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een p3 550 mhz met msi 6163 mobo.

Hierin zit een scsi onstreamer 30gb.

Het geheel draaide prima onder win98 maar ik wil nu over op win2k proffessional (stabiliteit)

Het installeren van win2k gaat zonder problemen totdat ik bij de onstreamer ben. Ik heb de win2k drivers gedownload en geinstalleerd. Vervolgens installeer ik de software voor de onstreamer en dan gaat het mis. Na de reboot geeft win2k een fbs met de mededeling:
***Adress 80402573 base at 80400000, Datestamp 384d9b17 - ntoskrnl.exe

Windows2k is hierna niet meer in te komen. De enige werkende oplossing die ik gevonden heb ik win2k eraf halen en opnieuw installeren maar als ik dan de onstream software weer install is het meteen weer mis.

Is er iemand die ervaring met dit probleem heeft? Of iemand die weet of er ergens andere software is die mijn onstreamer kan besturen zodat ik de huidige niet hoef te gebruiken?

Een tip om in win2k te komen zonder format is ook zeer welkom :) (veilige modus etc helpt niet)

Verwijderd

Als Win2000 opstart kun je F8 indrukken. Je moet dan opstarten met 'last known good configuration'. Misschien hoef je dan niet meer te herinstalleren.
Let er op dat wanneer je de VIA drivers installeert, je niet de Ultra DMA drivers installeert, want die zijn klote onder w2k.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Last known good configuration werkt niet.

Aangezien het moederbord een bx chipset heeft installeer ik geen via drivers.

Ik ben op het moment win2k alweer aan het uninstallen (om daarna weer te installen) maar is er andere software voor de onstreamer te krijgen of moet ik beslist de meegeleverde (en dus bug veroorzakende) gebruiken?

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er op de site van onstream geen win2k software/driver te vinden? Misschien een steek achteraf, maar waarom koop je een tapestreamer die niet uitzich zelf met NT/win2k overweg kan?

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-04 13:40
Afhankelijk van je versie hardware zou het kunnen dat je nog een nieuwere firmware moet neerhalen. (Oudere zijn niet w2k compatible)
Tja, als je de software verder goed hebt weet ik ook niet direct wat.

ps, Weet iemand nog wat prettigere backup software dan die Echo software?

Verwijderd

Topicstarter
teigetjuh: omdat het geheel eerst op win98 draaide zonder problemen.

Ik heb inmiddels het gewone bios, de firmware en de win2k drivers geinstalled en win2k crashed niet meer (joepie!)

Dat de onstreamer weigert te werken is punt 2.

Tnx voor jullie hulp alvast. Ik pruts nog wel wat verder met die onstream software en als het dan nog steeds niet werkt horen jullie wel weer van me :P
Pagina: 1