Toon posts:

pixel grootte verkleinen

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een plaatje verkleinen (verkleinen in centimeters) en daarbij wil ik het aantal pixels gelijk houden, in essentie verhoog ik hiermee dus de resolutie (meer DPI), hier is het mij uiteindelijk om te doen. Ik heb alleen geen idee hie ik dit voor elkaar kan krijgen, ik heb hier paint shop pro (versie 9) en photoshop (cs2), beide hebben veel resize opties maar ik kan er geen vinden waarbij het aantal pixels gelijk blijft en de grootte verandert. Misschien kan het ook allemaal veel makkelijker maar ik ben echt een complete nul op dit gebied.

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:09
als je de dpi verhoogt zal je figuur verkleinen en je aantal pixels gelijk blijven...

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-01 22:33

Emiel1984

Made in NL

Heeft het aantal DPI per eenheid niet alleen te maken met het afdrukken op papier\met printer ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch

[ Voor 34% gewijzigd door Emiel1984 op 01-12-2007 11:37 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

In photoshop kun je bij Image Size ook gewoon je DPI aanpassen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

Emiel1984 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:34:
Heeft het aantal DPI per eenheid niet alleen te maken met het afdrukken op papier\met printer ?

http://en.wikipedia.org/wiki/Dots_per_inch
Ik neem aan dat de TS dat ook bedoelt.
Op je monitor kan het natuurlijk niet. 1pixel is (tadaa) 1 pixel groot :)
(uitgaande dat je hem op de hoogste resolutie hebt staan die hij aankan natuurlijk )

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• StackMySwitchUp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-01 14:03

StackMySwitchUp

Zoals dit.

In photoshop de DPI aanpassen tot de gewenste grootte
1 nadeel is dat je niet direct de grootte ziet in CM (heb op deze plek geen ps dus kan het niet verifieren)

maar ik denk dat je met image resize > dpi veranderen wel een heel eind komt.

Ik bouw rare dingen.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:42
In Photoshop ga je naar Edit - Image Size en vervolgens zet je eerst onderaan Resample Image uit, daarna zet je de dpi op de goede waarde. Wel een heel basic vraag, maar bovenstaande suggereert dat meer mensen dit niet weten...

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1