Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SQL 2005 x64 Standard, Complete mirror

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik ben bezig om een SQL 2005 omgeving op te zetten.
Het enigste probleem waar ik tegenaan kom is de mirroring.

Het is de bedoeling dat mijn ASP applicatie een hoge uptime heeft, waardoor er een 2de SQL server aanwezig moet zijn.
Ik heb hiervoor 2 servers draaien.
De 2 servers moeten continu syncronizen, zodat beide SQL servers beschikken over dezelfde gegevens.

Dan komt het.... maar hoe?
Met zoeken op google kom ik telkens terecht bij het mirroren van een enkele database.
Wat ik zoek is:
Syncronize van de complete SQL 2005 database + users.

Aangezien mijn applicatie automatisch extra users & databases aanmaakt, kan ik niet telkens handmatig de betreffende database handmatig instellen om te mirror.
Daarom is het de bedoeling dat dit automatisch gaat :)

Iemand enig idee of dit te realiseren is?

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:04
Heb voor de rest weinig ervaring met MS SQL DB, maar bij MySQL is het zo dat de databases in ieder een apart bestand wordt opgeslagen. Is het dan niet handig om met software als Allway Sync alles om bv. de 5 min. compleet te syncen?

• AMDathlonxp
  • Laatst online: 20-06-2024
Bitage schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 11:30:
Heb voor de rest weinig ervaring met MS SQL DB, maar bij MySQL is het zo dat de databases in ieder een apart bestand wordt opgeslagen. Is het dan niet handig om met software als Allway Sync alles om bv. de 5 min. compleet te syncen?
Dat is volgens mij niet mogelijk, aangezien de SQL service alle files die in gebruik zijn "vast lijmt"

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit kan met een product van DoubleTake.
2 weken terug nog voor een demo naar Brussel geweest, erg goed. Daar hebben we met Exchange een mirror server gemaakt, maar het kan ook met SQL, zelfs als de bestanden in gebruik zijn.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 16:13

AcoLyte!

*evil grin*

Log shipping is een mogelijkheid, check deze link.

don't mistake lack of talent for genius.

• Rolfie
  • Laatst online: 21:33
SQL Standaard kan "Backup Log-shipping" doen. Hierdoor worden alle transaties die gedaan zijn, gerepliceerd naar een andere locatie, waar deze weer geimporteerd worden. Hierdoor heb je tot de laatste replicatie alle data altijd op een andere server staan.
Hou er wel rekening mee dat je 2 SQL licenties moet hebben. Waarschijnlijk bij alle oplossingen.

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:11
Met logshipping heb je een master database voor reads en writes en een x aantal slaves waar je alleen reads op kan doen. Als je naast reads ook writes op de database servers wilt hebben zou je ook kunnen kijken naar Peer-to-Peer Transactional Replication

Overigens nog een licentie tip: Als je applicatie gehost wordt en publiek beschikbaar is kan je overwegen om je software te huren onder een SPLA contract, dan betaal je een klein maandbedrag voor je windows en SQL server licenties. Voordeel is dat je altijd de laatste versie mag gebruiken en dat je de kosten heel goed kan spreiden. Zo uit mijn hoofd betaal je voor een Windows server licentie tussen de 10 en 20 euro per maand, SQL server CPU licentie zat geloof ik op een dikke 200 euro per maand. Voor de duidelijkheid onder een OpenBusiness contract kost een Windows server standard een €1.500, en SQL Server CPU een €10.300, de prijzen voor de software zijn met Software Assureance, anders is het een beetje appels met peren vergelijken.

[ Voor 52% gewijzigd door KoeKk op 02-12-2007 13:25 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kunt ook nog overwegen om een SQL cluster neer te zetten. Voorwaarde is dan wel dat je de SQL files (DB en log) op een clustered resource plaatst (SAN).
Op deze manier heb je meteen een node klaar staan in geval van hardware problemen. Waneer je alleen maar gaat synchen (2 losse servers met DB's in synch) zul je nog steeds het e.e.a moeten doen bij problemen, terwijl een cluster in theorie meteen overgaat naar de andere node (en anders is dan in enkele secondes zo gedaan).

Tijd voor een nieuwe sig..

• llechtim
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-10 16:56
ik heb een server met mssql

die wil ik laten mirroren in realtime is dit mogelijk??

bijvoorbaat dank mitchell

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

llechtim schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:33:
ik heb een server met mssql

die wil ik laten mirroren in realtime is dit mogelijk??

bijvoorbaat dank mitchell
Wat heb je zelf al gevonden (op deze antieke draad na) en waarom werkt het niet voor jou :? Er zijn genoeg mogelijkheden om een database te mirroren met een andere database.

Mocht je geneigd zijn straks een eigen topic aan te maken, zorg er dan voor dat je wel even aangeeft over wel Microsoft SQL server we het hebben. Er zijn er namelijk nog al een paar.

Verder verwachten we hier een stevige portie eigen inzet, en dat houdt niet in dat je een vraagje dumpt in de hoop dat iemand je een voorgekauwd antwoord geeft. PNS (het subforum waar je nu post) is bedoeld voor geavnaceerde problemen omtrend servers en netwerken. technisch gezien zou je vraag hier wel passen, maar dan wel in verbeterde vorm.

tenslotte is het omhoog trappen van een oude draad met alleen een losse (en verder niet relevante) vraag niet gewenst.

[ Voor 21% gewijzigd door Equator op 08-09-2010 11:51 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.