Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Fout bij tijdsynchronisatie (NTP)

Pagina: 1
Acties:
  • 1.205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet de klokken van verschillende windows computers in het thuisnetwerk exact gelijk zetten. Daarom gebruik ik NTP (in windows) zodat ze allemaal dezelfde internettijd gebruiken.
In windows XP werkt dit allemaal. Nu heb ik een computer met VISTA en krijg ik een foutmelding van "Er is een fout opgetreden met de tijdsynchrosatie". Hij verteld alleen niet wat er fout gegaan is.

Het maakt niet uit welke NTP-server ik kies. Ook heb ik mijn Firewall (en windows Firewall) uitgezet. zonder resultaat.

Heeft iemand een idee wat er fout gegaan kan zijn??

Moet ik een bepaalde service handmatig aanzetten? (en waat doe ik dit in VISTA?)

alvast bedankt:)

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:04
Ik gebruik zelf altijd 193.79.237.14 om mee te syncen, en dat gaat altijd prima.

• paella
  • Laatst online: 29-11 18:03
je altijd nog http://www.ntp.org/

[ Voor 31% gewijzigd door paella op 01-12-2007 22:27 ]

No production networks were harmed during this posting

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

En toch ruikt het naar een firewall-issue. Is er geen enkele firewallregel op de NTP-server die specifiek die Vista-machine verbiedt?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Je vista machine zit het huidige netwerk als een "thuis" of "werk" netwerk?
In "openbare"netwerken is de vista-firewall nogal agessief ;)

• T.I.M
  • Niet online
the_stickie schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:10:
Je vista machine zit het huidige netwerk als een "thuis" of "werk" netwerk?
In "openbare"netwerken is de vista-firewall nogal agessief ;)
ik zit gewoon in een thuis netwerkje.... en wil gewoon synchroniseren met een openbare ntp-server of die van mijn provicer (ntp.xs4all.nl).

ik krijg nog steeds de foutmelding.. (time-out) zegt hij nu.. het lijkt dus iets van een firewall te zijn maar deze staat explicitiet uit... moet ik nog een speciale ntp-service aanzetten? of iets?

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door T.I.M op 08-12-2007 10:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Basic troubleshooten 101:
kan je de ntp server uberhaupt wel bereiken?
Reageert de host wel op een ping?
Kan je een andere ntp server (nl.pool.ntp.org) wel gebruiken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• T.I.M
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:02:
Basic troubleshooten 101:
kan je de ntp server uberhaupt wel bereiken?
Reageert de host wel op een ping?
Kan je een andere ntp server (nl.pool.ntp.org) wel gebruiken?
ja ik kan wel gewoon pingen... het moet dus wel iets van een firewall zijn.. ik zal ook wel even kijken naar de firewall in m;n router enso...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

T.I.M schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:13:
ja ik kan wel gewoon pingen... het moet dus wel iets van een firewall zijn.
Hoeft natuurlijk niet, kan ook zijn dat de NTPD aan die kant niet werkt.

Probeer eerst of je met de standaard Windows timeserver verbinding kan maken?
Of met nl.pool.ntp.org?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• T.I.M
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 11:22:
[...]

Hoeft natuurlijk niet, kan ook zijn dat de NTPD aan die kant niet werkt.

Probeer eerst of je met de standaard Windows timeserver verbinding kan maken?
Of met nl.pool.ntp.org?
ik kan inmiddels verbinding maken met ntp.xs4all.nl... wat er nu precies mis ging weet ik niet.
ik denk toch iets in de firewall of in de ntp service van de server..

maar goed. het werkt:) bedankt!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

T.I.M schreef op zondag 09 december 2007 @ 16:16:
[...]

ik kan inmiddels verbinding maken met ntp.xs4all.nl... wat er nu precies mis ging weet ik niet.
ik denk toch iets in de firewall of in de ntp service van de server..

maar goed. het werkt:) bedankt!
Even voor de search. Ik had min of meer hetzelfde probleem, namelijk: Vista wil de klok niet synchroniseren, dit levert een foutmelding op.

Wat werkt is in je firewall UDP Poort 123 openzetten. Zie ook http://www.technipages.co...time-synchronization.html .

leoaq.fm // Jeune Loop

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

leokennis schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 01:32:
[...]

Even voor de search. Ik had min of meer hetzelfde probleem, namelijk: Vista wil de klok niet synchroniseren, dit levert een foutmelding op.

Wat werkt is in je firewall UDP Poort 123 openzetten. Zie ook http://www.technipages.co...time-synchronization.html .
Dit hoeft echt niet, tenzij je zelf een NTP server draait die je op afstand wilt kunnen benaderen.
Standaard staat eea op time.windows.com, en werkt out of the box. Jan met de Pet hoeft dus geen poorten open te zetten ;)

Heb zelf een NTP server op Slackware draaien, en lokaal kunnen mijn XP, Vista en 2003 machines het ding benaderen.

/softwarematige firewalls blocken soms meer dan je lief is ja, als je al een router hebt met een ingebakken firewall kun je beter die meuk verwijderen, imho.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 04-06-2008 16:42 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Exorcist schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:41:
[...]

Dit hoeft echt niet, tenzij je zelf een NTP server draait die je op afstand wilt kunnen benaderen.
Standaard staat eea op time.windows.com, en werkt out of the box. Jan met de Pet hoeft dus geen poorten open te zetten ;)

Heb zelf een NTP server op Slackware draaien, en lokaal kunnen mijn XP, Vista en 2003 machines het ding benaderen.

/softwarematige firewalls blocken soms meer dan je lief is ja, als je al een router hebt met een ingebakken firewall kun je beter die meuk verwijderen, imho.
Laat ik het zo zeggen:

Mijn klok wilde niet synchroniseren...dus niet met time.windows.com, niet met time-a.nist.gov, niet met een van de andere standaardservers.

Als Firewall gebruik ik de standaard Windows Firewall, en toen ik daarin UDP poort 123 openzette werkte alle servers opeens wel...

Dus tja of ik het zelf ooit eerder onbewust heb gesloopt of niet, kan ik niet zeggen...maar dat deze 'bekende' (als in: komt vaker terug via Google) oplossing werkte kan ik wel zeggen ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• paella
  • Laatst online: 29-11 18:03
Dan heb je toch echt de firewall strenger gezet dan default.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1